Skip to content

מבקר המדינה הורה לרשות השידור לפצות עיוורת ב-3,000 ש"ח

בבדיקת נציבות תלונות הציבור במשרד מבקר המדינה התברר, כי למרות שמדובר במתלוננת שהיא בעלת תעודת עיוור לצמיתות - אגף הגבייה של רשות השידור לא העניק למתלוננת פטור מאגרה כמתחייב ואף הגביר את פעולות האכיפה נגדה, הטיל עיקולים על רכושה ועל חשבון הבנק שלה ופגע ביכולתה לקיים את עצמה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מבקר המדינה ונציב תלונות הציבור השופט (בדימוס) יוסף שפירא, הורה לרשות השידור לפצות בסך 3,000 שקלים מתלוננת עיוורת. כמו כן גם בוטלה דרישת תשלום בסך כ-5,500 שקלים ושכר טרחת עו"ד בסך כ-900 שקלים שהיא נדרשה לשלם. שכר הטרחה היה מיועד למשרד עו"ד פרנקל את קורן, הפועל מטעם אגף הגבייה של רשות השידור.

בבדיקת נציבות תלונות הציבור במשרד מבקר המדינה התברר, כי על פי תקנות רשות השידור עיוור פטור מתשלום אגרת טלוויזיה, בין אם היא בביתו ובין אם היא בעסק שבבעלותו. אולם בבדיקה התברר כי למרות שמדובר במתלוננת שהיא בעלת תעודת עיוור לצמיתות מטעם משרד הרווחה, לא זאת בלבד שאגף הגבייה של רשות השידור לא בדק כלל את תקנות רשות השידור בנושא זה ולא העניק למתלוננת פטור מאגרה כמתחייב, הוא אף הגביר את פעולות האכיפה נגדה, הטיל עיקולים על רכושה ועל חשבון הבנק שלה ופגע ביכולתה לקיים את עצמה.

בנציבות תלונות הציבור מדגישים, כי אין זו התלונה הראשונה על רשות השידור שבה נמצא כי קופחו זכויותיהם של עיוורים ונמנע מהם לקבל פטור שהם זכאים לו. בחודש אפריל 2013  קבע מבקר המדינה ונציב תלונות הציבור, כי על רשות השידור לשלם למתלונן עיוור פיצוי בסך 5,000 שקלים לאחר שהוטרד שלא לצורך בדרישת תשלום אגרת טלויזיה חרף פסק דין שקבע כי הוא עיוור וזכאי לפטור.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן