Skip to content

אוסקר 2014: מי יזכה, מי יפסיד, מי יפתיע?

הכל מוכן ללילה הגדול של הקולנוע: ביום ראשון יוכרזו הזוכים המאושרים באוסקר. שי שגב על הסרטים והכוכבים בעלי הסיכויים הגדולים ביותר לזכות בפסלון הנחשק. הטקס הנוצץ, בהנחיית אלן דג'נרס, יועבר בשידור חי החל מהשעה שלוש לפנות בוקר ב"הוט וב"יס", וגם ברשת ב' ובגל"צ
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בלילה שבין ראשון לשני, בשעה 03:30 שעון ישראל ליתר דיוק, יתקיים טקס האוסקר ה-86 בלוס-אנג'לס. בכניסה לאולם קודאק נפרס כבר השטיח האדום כדי לקלוט את מאות הכוכבות והכוכבים במסגרת "מצעד האופנה" המתקיים לפני האירוע הכי נוצץ והכי מתוקשר של עולם הקולנוע.

זו אינה השנה המרתקת או המותחת ביותר שידעו פרסי האקדמיה האמריקנית, אך זו גם אינה השנה הצפויה ביותר. עשרות סרטים מתמודדים באינספור קטגוריות, אך בטקס הרשמי המשודר לכל העולם מוכרזים רק הפרסים שמעניינים את הציבור הרחב. הימורים נושאי פרסים וכספים על הזוכים הוכרזו בכל מדינה בעולם, ויש מועמדים שאפשר לחתוך את המתח ביניהם בסכין דקה.

מה אנו יודעים על השנה באופן ודאי? הסרט המרשים "כוח משיכה" עשוי לזכות בשישה פרסים, בעיקר במאי, אפקטים וקול, אך קרוב לוודאי יפסיד את הפרס הגדול – הסרט הטוב ביותר. קייט בלאנשט תזכה, כנראה, בפרס השחקנית הטובה ביותר עבור "יסמין הכחולה" של וודי אלן, ואילו הסרט הפופולרי ביותר באוסקר, "חלום אמריקני", כנראה ילך הביתה עם אפס או מעט מאוד פרסים, כיוון שבדרך כלל זה כך: הסרט שמועמד להכי הרבה פרסים (עשרה במקרה זה), נותר קרח מכל הכיוונים. את הטקס תנחה אלן דג'נרס.

הסרט הטוב ביותר

המועמדים: "חלום אמריקני", "קפטן פיליפס", "מועדון הלקוחות של דאלאס", "כוח משיכה", "היא", "נברסקה", "פילומנה", "12 שנים של עבדות" ו"הזאב מוול סטריט".

צפי: "12 שנים של עבדות"

ביום שבו הוכרזו המועמדים ו"חלום אמריקני" זכה באופן מפתיע ב-10 מועמדויות, נראה כי הוא הסרט שיגרוף את כל הקופה. אולם הבאזז על הסרט התקרר, אנשים התפכחו, והסרט הפסיד את פרסי איגוד המפיקים ("כח משיכה" ו"12 שנים של עבדות" ניצחו בתיקו), ואפילו ה-BAFTA (טקס האקדמיה הבריטית) הודיע כי הוא מחוץ למירוץ.

אמריקה אוהבת. "12 שנים של עבדות"

"כוח משיכה" הוא הסרט הכי מדובר השנה, וגם הסרט שגרף הכי הרבה הכנסות בין המועמדים לאוסקר. הוא צבר ביקורות נהדרות ומבחינה קולנועית מרשים עד כדי מעלף. עם זאת, וחשוב להדגיש, סרט מדע בדיוני מצליח מעולם לא זכה באוסקר. "מלחמת הכוכבים" הפסיד ל"אנני הול", "אי.טי." הפסיד ל"גנדי", ואפילו "אווטאר" הפסיד ל"מטען הכאב". האם ל"כח משיכה" יש סיכוי להאפיל מעל כולם? ספק גדול.

מכאן מגיעים בעצם ל-"12 שנים של עבדות", סרט הדרמה ההיסטורי המאוד מרגש של 2013. הכתיבה, הבימוי והמשחק טובים. ערכי ההפקה היו גבוהים, והכי חשוב – הוא מתאים לכל התכונות שמאפיינות סרט מנצח באוסקר. הסרט זכה בפרסים הטובים ביותר בטקס בחירת המבקרים, בגלובוס הזהב וב-BAFTA, ובתקופת אובמה, זה מה שהציבור מחפש.

הבמאי הטוב ביותר

המועמדים: אלפונסו קוארון עבור "כוח משיכה", סטיב מקווין עבור "12 שנים של עבדות", אלכסנדר פיין עבור "נברסקה", דיוויד או. ראסל עבור "חלום אמריקני", מרטין סקורסזה עבור "הזאב מוול סטריט".

צפי: אלפונסו קוארון – "כוח משיכה"

הכי מדובר. "כוח משיכה"

בדיוק כפי שבשנה שעברה זכה אנג לי עבור "חיי פיי", הסרט של קוארון עונה לכל הדרישות של הישגים אמנותיים בתחום הבימוי. הוא כבר זכה בגלובוס הזהב, ב-BAFTA, והחשוב ביותר, איגוד הבמאים האמריקני (והם אלו שמשפיעים הכי הרבה על הזוכה בפרס זה). גם חברי האקדמיה שלא כל כך אוהבים סרטי מדע בדיוני / פעולה, יכירו באיכות הבימוי בסרט זה. אין ספק, לבמאי זה יש "כח משיכה".

השחקן הטוב ביותר

המועמדים: כריסטיאן בייל עבור "חלום אמריקני", ברוס דרן עבור "נברסקה", ליאונרדו דיקפריו עבור "הזאב מוול סטריט", צ'יווטל אג'יפור עבור "12 שנים של עבדות", מת'יו מקונוהיי עבור "מועדון הלקוחות של דאלאס"

צפי: מת'יו מקונוהיי – "מועדון הלקוחות של דאלאס"

האמת, רוב האנשים מאוד מופתעים שמקונוהיי יזכה בטקס האוסקר. שחקן עם ניסיון עשיר בקומדיות רומנטיות מטופשות למדי, כ"מארגנת החתונות", או "איך להיפטר מבחור ב-10 ימים". בשנים האחרונות הוא החל להמציא עצמו מחדש, בעיקר בסצנות דרמה מופלאות, ובהחלט הוכיח את כישרונו גם בסוגה זו.

הופעה מרשימה. מקונוהיי

עבור התפקיד ב"מועדון הלקוחות של דאלאס", שבו הוא מגלם חולה איידס, מקונוהיי איבד כ-21 קילוגרם וקשה מאוד לזהות אותו על המסך. הוא מביא הופעה מרשימה עם מנעד עצום של רגשות. הוא זכה בגלובוס הזהב ובטקס איגוד השחקנים (SAG), שכמעט תמיד מובילים לפרס האוסקר. הוא גם זוכה לנקודות בונוס על תפקידו בסרט "הסיפור של מאד" שיצא בסוף השנה שעברה ובעיקר על תפקידו הקטן והבלתי נשכח ב"הזאב מוול סטריט". כיום, אפשר לצפות בו בסדרה "בלש אמיתי" שמשודרת בימים אלו ב-YES.

השחקנית הטובה ביותר

המועמדות: איימי אדאמס עבור "חלום אמריקני", קייט בלאנש עבור "יסמין הכחולה", ג'ודי דנץ' עבור "פילומנה", סנדרה בולוק עבור "כוח משיכה", מריל סטריפ עבור "אוגוסט: מחוז אוסייג'"

צפי: קייט בלאנשט – "יסמין הכחולה"

השחקנית האוסטרלית האיכותית זכתה למועמדות הראשונה שלה בשנת 1988, כשגילמה את המלכה בסרט "אליזבת". היא הייתה אמורה לזכות, אך הפסידה לגוונית' פאלטרו ששיחקה ב"שקספיר מאוהב". היא זכתה בסוף בפרס שחקנית המשנה עבור הסרט "הטייס", אך מעולם לא גרפה את הפרס הגדול. עכשיו זה עומד להשתנות. והיא הוכרזה כזוכה כבר בחודש יולי, בעת יציאתו לאקרנים של הסרט של וודי אלן, שבו היא מגלמת אשת חברה ניו-יורקית שאיבדה את נכסיה.

הרבה כבוד. בלאנשט

בלאנשט הרשימה את כל המבקרים וזכתה בכל הפרסים החשובים עבור תפקיד זה. היא נחשבת שחקנית שרוכשים לה הרבה כבוד בתעשייה, ואף הוכתרה כאדיבה מכולם. יש טוענים כי המחלוקת החדשה אודות הפרשיות המיניות של וודי אלן יפגעו במועמדות שלה, אך רוב הסיכויים שזה לא יפגע בה באופן אישי. אחרי זכייתה היא תגלם את ההיפוך המוחלט מדמותה ב"יסמין הכחולה".

להלן הצפי לשאר הפרסים המרכזיים:

שחקן משנה: ג'ארד לטו – "מועדון הלקוחות של דאלאס"

שחקנית משנה: לופיטה ניונגו – "12 שנים של עבדות"

תסריט מקורי: "היא"

תסריט מעובד: "12 שנים של עבדות"

סרט הנפשה: "לשבור את הקרח"

סרט זר: "ניצוד"

טקס האוסקר ישודר בלילה שבין ראשון לשני בשעה 03:30 בערוצי YES וב-Hot גולד, וגם ברשת ב' ובגל"צ. שידור ערוך ומתורגם ביום שלישי, 4 במרץ, בשעה 21:30 ב-Yes1.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן