Skip to content

חיל האוויר תקף 29 יעדים ברחבי הרצועה

בתגובה לירי הרקטות אמש תקפו מטוסי חיל האוויר לפחות חמישה יעדים של בריגדות אלקודס, הזרוע הצבאית של הג'יהאד האסלאמי. התקיפה החלה דקות ספורות אחרי השעה 22:00. הפלסטינים דיווחו כי המטוסים תקפו יעדים ברפיח, חאן יונס, דיר אל-בלאח ובאזור בית להייא. הלימודים מתקיימים היום כרגיל בעוטף עזה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בהמשך לירי הרקטות לעבר ישראל וירי הטנקים לעבר יעדים בעזה, תקפו אמש (רביעי) מטוסי חיל האוויר לפחות חמישה יעדים של בריגדות אלקודס, הזרוע הצבאית של הג'יהאד האסלאמי. התקיפה החלה דקות ספורות אחרי השעה 22:00 ברחבי רצועת עזה. הפלסטינים דיווחו כי המטוסים תקפו יעדים ברפיח, חאן יונס, דיר אל-בלאח ובאזור בית להייא בצפון הרצועה. הפלסטינים  לא דיווחו עד כה על נפגעים.

מדובר צה"ל נמסר כי צה"ל, באמצעות כלי טיס של חיל האוויר, תקף לפני זמן קצר 29 מטרות ברחבי רצועת עזה. כל המטוסים שבו ללא פגע. "התקיפה בוצעה בתגובה לירי תלול המסלול המאסיבי אשר בוצע הערב לעבר שטח מדינת ישראל", הבהיר הדובר. הדובר הודיע עוד, כי בעקבות מטח הרקטות לעבר יישובי עוטף עזה הורה שר הביטחון, משה (בוגי) יעלון, על סגירת מעבר כרם שלום. מעבר ארז יעבוד במתכונת מצומצמת ובמקרים הומאניטאריים בלבד. עוד נמסר כי ההחלטה על פתיחת מעבר כרם שלום והחזרת מעבר ארז לפעילות מלאה תתקבל על פי הערכת המצב ועל פי שיקולים ביטחוניים.

חיל האוויר תקף ברצועה (צילום :דובר צהל)
חיל האוויר תקף ברצועה (צילום :דובר צה"ל)

בהמשך לישיבה להערכת המצב שקיים יעלון עם גורמי צבא, שב"כ ומשטרת ישראל אמר יעלון: "לא נעבור לסדר היום על מטחי הירי הערב. לא נאפשר לג'יהאד האסלאמי או לכל גורם אחר ברצועה לשבש את חיי אזרחי ישראל. כשלא יהיה שקט בדרום, גם ברצועת עזה לא יהיה שקט, באופן כזה שיגרום למחבלי הג'יהאד האסלאמי להתחרט על הירי שביצעו. חמאס הוא האחראי למתרחש ברצועה, וגם הוא צריך לקחת בחשבון שלא נסבול את הירי לעברנו, ואם לא יידע לאכוף שקט, גם הוא ישלם מחיר כבד".

דובר צה"ל הוסיף: "צה"ל לא יסבול כל פגיעה באזרחי מדינת ישראל ובחיילי צה"ל וימשיך לפעול בנחישות ובעוצמה כנגד כל גורם אשר מפעיל טרור נגד מדינת ישראל. ארגון הטרור חמאס הוא הכתובת ועליו האחריות".

נתון שהובהר במהלך הלילה הוא כי לאחר בדיקת של מספר הנפילות בתוך ישראל, הצטמצם מספרן ל-45 רקטות שהתפוצצו בשטח המדינה. ארגון הג'יהאד האסלאמי טען אמש כי אנשיו ירו 130 רקטות ופצצות מרגמה.

למרות המצב המתוח הוחלט ביישובי עוטף עזה לא להשבית את הלימודים ואת חגיגות הפורים הצפויות להיערך ביום שישי. במועצה האזורית אשכול ביקשו מהתושבים להתעדכן בבוקר באתר המועצה. בפיקוד העורף ביקשו לחדד נהלים, לפיהם בהישמע אזעקה או קול נפץ מתבקשים התושבים להיכנס מיד למרחב מוגן בהתאם לזמן העומד לרשותם ולשהות בתוכו עשר דקות מרגע הישמע הצפירה או קול הנפץ.

זמני האירועים:

22:39 – דובר צה"ל מוסר כי כלי טיס של חיל האוויר תקפו לפני זמן קצר 29 מטרות ברחבי רצועת עזה.

22:00 –  שר הביטחון, משה (בוגי) יעלון, קיים הערכת מצב עם גורמי הביטחון, בהם צה"ל ושירות הביטחון הכללי, בעקבות מטחי הירי מרצועת עזה לעבר יישובי דרום הארץ.

21:30 – שר הביטחון מורה על סגירת מעבר כרם שלום. מעבר ארז יעבוד במתכונת מצומצמת במקרים הומאניטאריים בלבד.

19:00 – טנקים תקפו שתי תשתיות טרור בדרום רצועת עזה ובצפונה. מוקדם יותר כינס סגן הרמטכ"ל הערכת מצב מיוחדת יחד עם ראש אגף המבצעים אלוף יואב הר אבן, אלוף פיקוד דרום שלמה (סמי) תורג'מן, מפקד חיל האוויר אלוף אמיר אשל וראש אמ"ן אלוף אביב כוכבי. במהלך הערכת המצב התקבלה סקירה מודיעינית על האחריות של הג'יהאד האסלאמי לירי הרקטות, כשבצה"ל מגדירים את הירי כחמור ביותר מאז מבצע "עמוד ענן".

17:15 עד 20:00 – ארגון בריגאדות אל-קודס של הג'יהאד האסלאמי יורה יותר מ-45 רקטות ופצמ"רים לעבר ישראל. הארגון טוען כי ירה 130 רקטות קאסם ופצצות מרגמה. יצוין כי בישראל נספרו רק  אלו שהתפוצצו בשטחי ישראל.

אתמול תקף כלי טיס של חיל האוויר חוליית טרור של הג'יהאד האסלאמי הפלסטיני לאחר שביצעה ירי רקטות לעבר כח צה"ל. שלושה מחבלים נהרגו בתקיפה זו.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן