Skip to content

ארבעה פלסטינים נהרגו בפעילות צה"ל, ימ"מ ושב"כ בג'נין

כוחות הביטחון פשטו לפנות בוקר על מחנה הפליטים בג'נין בניסיון לעצור פעיל חמאס שפתח באש ונורה. במהומות שהתפתחו במקום נורתה אש חיה לעבר הכוחות - שלושה פלסטינים נוספים נורו למוות ושבעה נפצעו. שני לוחמי ימ"מ נפצעו קל וטופלו במקום
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ארבעה חמושים פלסטינים נהרגו ועוד שבעה נוספים נפצעו לפנות בוקר (שבת) במהלך ניסיון לבצע מעצרים במחנה פליטים בג'נין על ידי חיילי צה"ל, לוחמי ימ"מ במג"ב ואנשי שב"כ. במהלך הפעילות נפצעו לוחמי ימ"מ באורח קל וטופלו במקום.

פשיטה על מחנה הפליטים (צילום ארכיון : מען)
פשיטה על מחנה הפליטים (צילום ארכיון: מען)

מקורות בטחוניים פלסטיניים דיווחו כי שלושת ההרוגים הם מנהיג בריגאדת אל-קודס, הזרוע הצבאית של החמאס, חאמזה אבו אל חאיג'ה (22), מחמוד אבו זיינה (23) פעיל הג'יהאד האסלאמי ויאזאן מחמוד באסים ג'בארין (25). אביו של חאמזה, ג'מאל, הוא מראשי החמאס בגדה המערבית ומרצה מאסר עולם בישראל.

 על פי הדיווח נורו השלושה לאחר שנקראו לצאת מהבית בו שהו והשיבו באש. פלסטיני נוסף, שזהותו לא ידועה עד כה, מת מפצעיו לאחר שהועבר לבית חולים. על גופתו של חאמזה נמצא רובה מסוג M-16, איתו השיב באש לעבר כוחות הביטחון. לפי דיווחי הפלסטינים נהרגו השלושה כששהו בביתו של חבר, חאמזה בלאס.

לפנות בוקר פשטו הכוחות על מחנה הפליטים במטרה לעצור את חאמזה שניסה להימלט ותוך כך פתח באש לעבר הכוחות. מצה"ל נמסר כי חאמזה חשוד בתכנון פעולות טרור כלפי אזרחים וחיילי צה"ל. לאחר שניסה להימלט ופתח באש לעבר הכוחות אלה השיבו באש ושניים מלוחמי הימ"מ נפצעו קל.

פתח באש ונורה - פעיל החמאס חאמזה אבו אל חאיג'ה (צילום PNN הרשות הפלסטינית)
פתח באש ונורה. פעיל החמאס חאמזה אבו אל חאיג'ה (צילום PNN)

באזור התפתחו הפרות סדר אלימות שכללו ירי באש חיה, השלכת מטענים, בקבוקי תבערה ויידויי אבנים. כוחות הביטחון הגיבו בירי לעבר חמושים ומשליכי מטענים וכתוצאה מהירי נהרג פלסטיני נוסף ו-6 נוספים נפצעו. במהלך המהומות נעצרו גם שלושה פלסטינים.

דובר צה"ל מוסר כי "צה"ל ימשיך לפעול ולהגן על אזרחי מדינת ישראל". דובר הרשות הפלסטינית, נביל אבו רדיינה, פרסם בתגובה כי הרשות הפלסטינית מגנה בתוקף פעילות אגרסיבית כזו וכי ממשלת ישראל אחראית למעשה. הוא קרא לממשל האמריקני להתערב בנעשה ולפעול בדחיפות לפני שהמו"מ לשלום יקרוס לחלוטין.

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן