Skip to content

מיכאל איתן: ישראל מהמובילות בעולם באיסוף מידע על אזרחים

השר לשעבר דיבר בכנס "דמוקרטיה.קום" על השפעתה של הטכנולוגיה על חיינו הפרטיים ועל הדמוקרטיה. לדבריו, עד שהוקמה היחידה לחופש המידע במשרדי הממשלה, "האחראים על חופש המידע היו בטוחים שתפקידם הוא לבלום את בקשות הציבור ולמנוע חשיפת מידע"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

השר לשעבר מיכאל איתן מזהיר בכנס ספיר: "אני חרד מהאפשרויות השליליות של הטכנולוגיה. ישראל היא מהמדינות המובילות בעולם בכל הקשור לשימוש בטכנולוגיה למעקב, ביטחון ואיסוף מידע על אזרחים, אך לא מהמובילות לשימוש בטכנולוגיה למטרות חיוביות".

דבריו של השר לשעבר איתן נאמרו בכנס "דמוקרטיה.קום", בנושא השפעת הטכנולוגיה על חיינו הפרטיים ועל הדמוקרטיה, שנערך במכללה האקדמית ספיר.

"הפרגמטיזם הטכנולוגי מייצר מציאות מדינית". כנס ספיר (צילום: לירון בוזגלו)
"הפרגמטיזם הטכנולוגי מייצר מציאות מדינית". כנס ספיר (צילום: לירון בוזגלו)

בדבריו סקר השר לשעבר מיכאל איתן (ליכוד) – שהיה ממונה על שיפור השירות הממשלתי לציבור, תפקיד שלא היה קיים קודם לכן בממשלות ישראל – את תהליך הממשל הפתוח שעברה הממשלה וציין את אחד המהפכים הבולטים שהוביל – הקמת יחידה לחופש מידע, המכשירה את האחראים לחופש המידע במשרדי הממשלה השונים. "עד אז, האחראים על חופש המידע היו בטוחים שתפקידם הוא לבלום את בקשות הציבור ולמנוע חשיפת מידע", אמר השר איתן.

ד"ר ענת בן דוד מאוניברסיטת אמסטרדם העלתה את נושא כוחן העולה של החברות הטכנולוגיות והרשתות החברתיות בזירה הפוליטית מדינית: "לאחר תהליך שהחל בשנות ה-90, בשנת 2013 גוגל הכירה באופן רשמי ברשות הפלסטינית כמדינה, כאשר הציעה סיומת PS לדומיינים ברשות. עולה השאלה – אם מדינה נמצאת ברשימת המדינות של פייסבוק, כמו פלסטין, האם היא מדינה?" לדבריה, אם פלסטין היא מדינה בעיני פייסבוק, זה לא גימיק, אלא פרגמטיזם טכנולוגי שבסופו של דבר מתחיל לייצר מציאות. "ההנחה כי הטכנולוגיה היא נייטרלית כבר לא רלוונטית – מהיום שגוגל כבר מכירה דה פקטו ברשות הפלסטינית כמדינה, לא רק המדינות הן בעלות הכוח במגרש".

1 Comment

  1. רפונזל
    29 במרץ 2014 @ 11:04

    לא משהו שלא ידענו.
    כלומר, לא המיקום בעולם אבל בהחלט כן השימוש המוגזם בכלים אלה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן