Skip to content

פרשת "רב-ניצב": הרב ישעיהו פינטו נחקר במח"ש

הרב נחת הבוקר בישראל והתייצב לחקירה. בין הפרקליטות לפרקליטי הרב נרקמה עסקת טיעון לפיה אם הרב יפליל את ניצב ארביב, צפויה הפרקליטות להקל בכתב האישום ולהפחית לסעיף שוחד אחד ושיבוש הליכי חקירה. לכן הוא ירצה בפועל שנת מאסר אחת
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הרב יאשיהו פינטו נחת הלילה (שלישי) בנמל התעופה בן גוריון והתייצב הבוקר לחקירה בפני שוטרי המחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש), שעוסקת בפרשיית "הרב-ניצב". בעקבות פרשה זו פרש ניצב בדימוס, מפקד להב 433 לשכבר, מנשה ארביב ממשטרת ישראל. 

"האמת תצא לאור" - יאשיהו פינטו (צילום: כיכר השבת)
"האמת תצא לאור" - יאשיהו פינטו (צילום: כיכר השבת)

פינטו, כך נודע, שוקל עסקת טיעון שהוצעה לו על ידי הפרקליטות, לפיה ירצה לפחות שנת מאסר בפועל. פרקליטי הרב, עורכי הדין רועי בלכר ומשה מזור, יתבעו ככל הנראה תקופת מאסר מופחתת שתומר לריצוי המאסר בעבודות שירות. כתב האישום, כך נודע, יכלול ככל הנראה עבירת שוחד אחת, עבירות של שיבוש היליכי משפט וקנס כספי של כ-200 אלף שקל.

במסגרת הסיכום המוקדם בין הרב לפרקליטות, הוא יענה על כל השאלות הנוגעות לעניינו של ארביב ולאחר מכך יבדקו חוקרי מח"ש את פרטיהן וינסו לאמתן גם באמצעות בדיקת פוליגרף. אם אכן יתברר כי יש בהן אמת, שתוביל להגשת כתב אישום נגד מפקד להב 433 לשעבר, תיחתם העסקה עם פינטו.

נגד הרב הוכנה טיוטת כתב אישום בגין מתן שוחד לתת ניצב אפרים ברכה, מי שעומד היום בראש יאח"ה. פינטו הציע לכאורה לברכה 200 אלף דולר בתמורה למידע על חקירה שהתנהלה נגד הרב. פינטו ואשתו נחקרו בישראל, אך למרות החקירה נגדו הוא יצא לארצות הברית, שם שהה בחודשים האחרונים. בהמשך לכך, פרקליטיו נפגשו עם היועץ המשפטי לממשלה ועם פרקליט המדינה והציעו להם מידע מפליל נגד ניצב ארביב, שלטענתם קיבל טובות הנאה בתמורה להקלה באישומים נגדו.

לא רק שוטרים חיזרו לפתח הרב (צילום: כיכר השבת)
לא רק שוטרים חיזרו לפתחו של הרב (צילום: כיכר השבת)
ארביב והרב (צילום מסך)
ארביב והרב (צילום מסך)

לפני יומיים, שיגר הרב מסר מרגיע לנאמניו ובו נאמר כי מדובר בעצם ב"מלחמה קדושה", וכי "עדיין לא סיפרנו כלום, מעטים יודעים את הסיפור האמיתי". עוד נכתב: "אנו בטוחים שברגע אחד יהיה סדק וכל החומה אשר גדרו ובצרו תבקע והאמת תצא לאור. ואז העולם ידע את האמת… חורבן וקלקול גדול ירד לעולם, אך אנו נזהרים בינתיים לשמור פינו ולשוננו רינה. מה שעשו קרובינו זה מעט, אך לתקן באנו ולא לקלקל ובטוחים שברוב ממש בזמן הזה תבוא הישועה והגאולה והאמת תצא לאור", לשון ההודעה למאמיני הרב.

הרב עוד יתן את הדין על שקריו. נציב בדימוס מנשה ארביב (צילום ארכיון)
הרב עוד יתן את הדין על שקריו. נציב בדימוס מנשה ארביב (צילום ארכיון)

ארביב התראיין בשבוע שעבר לתכניתה של העיתונאית אילנה דיין וחזר ואמר כי הוא חף מכל אשמה וכי "פינטו עשה טעות שבחר בו כשעיר לעזאזל".

הניצב בדימוס הסביר, כי החליט לפרוש מהמשטרה כי חש שנותר ללא גיבוי מצד המערכת אותה שירת עשרות שנים. הוא הבטיח כי פינטו ישלם בסופו של על שקריו ועל הפגיעה הקשה בארביב ובני משפחתו.


error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן