Skip to content

כתב אישום הוגש נגד קטין שתקף צוות מכבי-אש בבית אל

בסוף חודש שעבר הוזעק צוות כיבוי לשריפה שפרצה במתקן אשפה בהתנחלות. שני צעירים החליטו שמכבי האש חוסמים להם את הכביש וניסו לעבור ברכבם ברחוב תוך דריסת כף רגלו של כבאי. קטטה פרצה בין הכבאים לקטינים. אלו נמלטו וחזרו עם חבורת רעולי פנים שתקפו באבנים. מי תקף את מי? כיצד נופצה שמשת רכבם של הצעירים ומה […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

פרקליטות מחוז ירושלים הגישה הבוקר כתב אישום לבית משפט השלום לנוער בעיר נגד תושב ירושלים בן 16, בגין תקיפת עובד ציבור בנסיבות מחמירות, פציעה וניסיון פציעה בנסיבות מחמירות ושיבוש מהלכי משפט.

על פי עובדות כתב האישום תקף  הצעיר (עם חבר שהיה עמו) כבאי שהגיע לכבות שריפה שפרצה במתקן לפינוי אשפה ברחוב שבעת המינים בבית אל. האירוע התרחש בסוף חודש אפריל השנה. הכבאי הגיע עם צוות כבאים ומתנדבת. לאחר הגעת הכבאית וצוותה, החנו אותה הכבאים ברחוב והחלו בפעולות הכיבוי. במקום נוצרה התקהלות וכעבור כמה דקות עברה במקום מכונית עם שני נוסעים. נהג המכונית נסע במהירות לעבר הכבאית ואחד מהכבאים סימן לו לעצור. הנהג המשיך בנסיעה וגלגל מכוניתו עלה על רגלו של לוחם האש. בנוסף, נפגע כבאי האש גם מהמראה הימנית של הרכב. כתוצאה מכך, בקבוק שתייה שהחזיק לוחם האש בידו, עף על הרכב ושבר את שמשתו הקדמית.

זירת התקיפה (צילום סוכנות תצפית)
זירת התקיפה (צילום סוכנות תצפית)

הנהג המשיך לנסוע וזמן קצר לאחר מכן נעצר, יצא מן הרכב עם הנוסע השני והוציא מתא המטען מפתח צלב ברזל (המשמש לפתיחת ברגים של צמיגי הרכב). השניים ניגשו ללוחם האש והחלו דחיפות ואיומים בין הצדדים. המתנדבת, שהבחינה בנעשה, קראה ללוחם אש אחר שהגיע למקום וריתק את הנהג לקרקע. לאחר מכן ברחו הנהג והנוסע מהמקום.

בכך לא הסתיים העניין. דקות ספורות לאחר מכן הגיעה ממעלה הכביש חבורה של כשמונה צעירים רעולי פנים. הקטין הנאשם, שהיה רעול פנים, עמד בקדמת החבורה וחבריה היו חמושים באבנים גדולות, אלות, קרשים ובלוקים. חלק מרעולי הפנים ירד לכיוון לוחמי האש וחלק מהם נשאר במעלה הכביש. כשהכבאים הבחינו במתרחש, הם הוציאו מהכבאית את חפירה וחפץ חד כדי להגן על עצמם ולהרתיע את רעולי הפנים, והתקרבו לעברם.  

בשלב זה, כך נטען, החלה קטטה בין רעולי הפנים ללוחמי האש, במסגרתה רעולי הפנים יידו אבנים לעבר הכבאים מטווח קצר והכו אותם. במהלך הקטטה, תפס אחד מהכבאים את הנאשם וביקש שיסיר את החולצה מפניו. הנאשם התנגד והכה את הכבאי בחזהו באמצעות ברזל. הכבאי הצליח להסיר את החולצה מפניו של הנאשם ולוחם אש אחר נטרל את הנאשם ומשך אותו לכיוון הכבאית.

לאחר מכן הפרידו תושבי היישוב בין הנאשם לכבאים. עוד נטען בכתב האישום כי רעולי הפנים, והנאשם ביניהם, פצעו את אחד מלוחמי האש בחזהו ובידו וברחו במעלה הכביש תוך שהם זורקים לעבר הכבאים אבנים. בלוק שנזרק על ידי רעולי הפנים פגע בלוחם אש אחר. כתוצאה מהקטטה נגרמו ללוחמי האש פגיעות שונות בגופם. בימים שלאחר האירוע עשה הנאשם מאמצים להסתתר מרשויות החוק.

מקבל טיפול אחרי שהותקף (צילום: דוברות מכבי האש - מחוז יו"ש)
מקבל טיפול אחרי שהותקף (צילום: דוברות מכבי האש – מחוז יו"ש)
חתך בידו של כבאי האש שהותקף (צילום: דוברות מכבי האש מחוז יו"ש)
חתך בידו של כבאי האש שהותקף (צילום: דוברות מכבי האש מחוז יו"ש)

מה באמת קרה בבית אל?

ראש מועצת בית אל, שי אלון, החליט לברר את הנושא עד תום. מתחקיר שערך ראש המועצה ופרטיו הועברו לחברי מליאת המועצה, עולה תמונה מעט שונה. כך פרסם ערוץ 7. על פי התחקיר שני הצעירים שישבו ברכבם אכן ניסו להתחכם ולהתקדם עם רכבם. בשלב זה (ככל הנראה לאחר שרכבם עלה על כף רגלו של הכבאי), נופצה בתגובה שמשת הרכב באמצעות קסדת הכבאי, כך נטען בתחקיר. ערוץ 7 טוען כי "הצעירים קראו לחבריהם לתגבורת. למקום הגיעו שישה רעולי פנים ותקפו את הכבאים בעזרת צלב לתיקון גלגלים. הכבאים בתגובה הוציאו מהכבאית את חפירה ולום (מוט), שברור שלא נועדו לכיבוי הנוכחי אלא להכאת הצעירים".

עוד נטען בתחקיר, כי האלימות התגברה כאשר הכבאים השכיבו על הכביש את אחד הצעירים והתכוונו לחבוט בפניו עם את החפירה. בכתב האישום נטען כי "הם (הכבאים), הוציאו מהכבאית את חפירה וחפץ חד כדי להגן על עצמם ולהרתיע את רעולי הפנים". תחקיר המועצה העלה עדות של אחד התושבים שביקש להפריד בין הניצים. "תושב היישוב שנכח במקום תפס את היד של הכבאי ומנע את המכה שהייתה עלולה, על פי עדי ראיה, לקפח את חיי הצעיר. בתגובה השתולל הכבאי ותקף גם את אחד מאנשי הביטחון של היישוב שניסה להפריד בין הצדדים. הכבאי הצמיד אותו לפח והניף עליו את האת. אשתו של איש הביטחון נכנסה בין הכבאי לבינו ומנעה את הפגיעה בו". כך נטען.

עוד הוסיפו אנשי המועצה, כי אחד הכבאים הבכירים אמר לראש המועצה כי "אם הכבאים היו פחות חמומי מוח, העניין היה מסתיים בלחיצת יד".

שאלות לא פתורות

היום הוגש כתב אישום נגד אחד הקטינים. ככל הידוע למגפון, נעצרו שני צעירים לאחר התקרית. מפרקליטות המדינה נמסר כי כתב האישום נגד הצעיר השני הוגש על ידי מחלקת התביעות במחוז ש"י במשטרת ישראל. במחוז ש"י נמסר כי התיק הזה הוא בטיפול אגף חקירות מודיעין במשטרה. שם נמסר כי התביעה, אם הוגשה, היא בטיפול בתי המשפט.  אם ידוע כי השניים נעצרו, שוחררו והתגבש נגדם כתב אישום, מדוע הוגש כתב אישום רק נגד אחד מהם?

מייד לאחר מעצר שני הצעירים, הודיעה משטרת ש"י כי זהות יתר רעולי הפנים ידועה. רעולי פנים שתוקפים באבנים כבאים באמצע ישוב יהודי – לא דבר של מה בכך. אם אכן זהות התוקפים הייתה ידועה, מדוע לא נעצרו כל השישה?

לטענת הכבאי, כך בכתב האישום, בקבוק משקה שהיה אחוז בידיו עף מידיו ממכת הרכב וניפץ את שמשת הרכב. זאת, לעומת הטענה כי השמשה נופצה באמצעות קסדה. מן הסתם נראה כי כבאי באמצע אירוע שריפה אינו אוחז בידיו בקבוק שתייה, לוגם להנאה ובידו השנייה אוחז באמצעים לכיבוי שריפות. אלא אם כוונתו הייתה לכבות את האש באמצעות בקבוק המשקה. 

תגובות

דובר מכבי האש מחוז ש"י הגיב לאירוע ואמר כי "במהלך פעולות הכיבוי הגיעו הצעירים למקום עם רכבם וטענו כי רכב הכיבוי חוסם את נתיב הנסיעה שלהם. תוך כדי ויכוח וצעקות, החלו הצעירים לתקוף את צוות הכיבוי במוטות ובאבנים. קצין הכיבוי, להב משנה מאיר לוזדה, נפגע בראש ובחזה ונגרמו לו מספר חתכים ועימו נפצע גם מפקד הצוות. שני לוחמי האש פונו באמבולנס לבית החולים הר הצופים ותלונה הועברה למשטרה. כך הדובר. "הרשות הארצית לכבאות והצלה רואה בחומרה רבה את תקיפת לוחמי האש בזמן שביצעו את תפקידם להגנת האזרחים", נמסר בתגובה.

ממועצת בית אל נמסר כי "כידוע האירוע נמצא בטיפול רשויות החוק ואנו סמוכים ובטוחים כי אלו יעשו את מלאכתם נאמנה".


 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן