Skip to content

נתניהו: "החמאס ביצע את החטיפה; לזה יש השלכות חמורות"

בפתח ישיבת הממשלה אמר עוד נתניהו: "ברגע זה אנחנו מתמקדים בכל המאמצים שלנו להשבת החטופים הביתה. לפני הגיעי לכאן שוחחתי שוב עם המשפחות ואני מוסר להם כאן משולחן הממשלה את החיבוק והעידוד שלנו ואני יודע שאני מדבר בשם כל חלקי העם". ליברמן: "ככל שזה תלוי בי לא יהיו שום שחרורים של מחבלים פלסטינים שיושבים בכלא, […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

אחרי שאמש אמר ראש הממשלה כי שלושת הנערים "נחטפו ע"י ארגון טרור", מבלי לנקוב בזהות הארגון – מגלה נתניהו הבוקר בישיבת הממשלה כי החמאס הוא שביצע את חטיפת שלושת הנערים. את הדברים האלה אמר ראש הממשלה בפתח ישיבת הממשלה.

שם אצבע עלך החמאס. נתניהו (צילום: קובי גדעון/לע"מ)
שם אצבע עלך החמאס. נתניהו (צילום: קובי גדעון/לע"מ)

"הבוקר אני יכול לומר את מה שנמנעתי מלומר אתמול לפני גל המעצרים הנרחב של אנשי החמאס ביהודה ושומרון", אמר נתניהו, "מי שביצע את חטיפת הנערים שלנו אלה אנשי החמאס – אותו חמאס שאבו מאזן עשה איתו ממשלת אחדות. לזה יש השלכות חמורות.

"ברגע זה אנחנו מתמקדים בכל המאמצים שלנו להשבת החטופים הביתה. לפני הגיעי לכאן שוחחתי שוב עם המשפחות ואני מוסר להם כאן משולחן הממשלה את החיבוק והעידוד שלנו ואני יודע שאני מדבר בשם כל חלקי העם", אמר ראש הממשלה.

בתוך כך – שר החוץ אביגדור ליברמן, שנמצא בביקור בכמה מדינות באפריקה, אמר בראיון לתוכנית "בוקר טוב ישראל" בגלי צה"ל, כי אם הדבר תלוי בו, לא יהיו יותר עסקאות לשחרור אסירים. "עצם העובדה שאבו-מאזן מציב את נושא של האסירים הפלסטינים בראש סדר היום שלו זה איתות ברור", אמר ליברמן, "אחת המסקנות האופרטיביות היא שלפחות במה שקשור בי לא יהיו שום שחרורים של מחבלים פלסטינים שיושבים בכלא, לא כמחווה ולא בשום דרך אחרת".

מאוחר יותר אמר שר החוץ אביגדור ליברמן, המבקר בגאנה, כי הוא מקווה שיהיה אפשר להחזיר את הנערים החטופים הביתה בלי להשתמש בכוח, אך ממשלת ישראל תעשה כל שנדרש כדי שיחזרו. שרת החוץ של גאנה, האנה טטה, אמרה בפגישה עם שר החוץ כי החטיפה היא התפתחות קשה ומצערת וכי היא מקווה שייעשה כל מה שנדרש על-מנת שהנערים יחזרו להוריהם.

יו"ר הבית היהודי ושר הכלכלה, נפתלי בנט, אמר הבוקר ביציאה ממשפחת יפרח באלעד: "רק בימים האחרונים הפלסטינים הקימו ממשלה בשיתופו של ארגון הטרור של החמאס, וכעת התבשרנו על חטיפת ילדים בדרכם מבית ספר. התמיכה של הציבור הפלסטיני וחלוקת הסוכריות ברחובות היא תוצאה של ההסתה האנטישמית של הרשות הפלסטינית נגד יהודים.

"חטיפת ילדים בכיתה י״א זהו שיא השפל המוסרי אליו יכולים להגיע ארגוני הטרור, ואני אומר באופן ברור: זה לא ישתלם לשום גורם שמעורב במעשה או בתכנונו או בעידודו ואנו נילחם בהם כלי שישראל יודעת להילחם בטרוריסטים.

"העולם שיודע ללחוץ על ישראל לשחרר מחבלים צריך להתגייס כעת לשחרור ילדים שנחטפו בדרכם מבית הספר.  התגובה העולמית הרפה מלמדת אותנו שאנחנו צריכים לסמוך רק על עצמנו וכך ננהג", אמר בנט.

יו"ר מפלגת 'יש עתיד', השר יאיר לפיד: "אני מבקש לחזק את ידי משפחות הנערים החטופים ולהבטיח להם שנעשה הכל כדי להשיבם אלינו בהקדם. מחבלי החמאס הם האחראים לביצוע החטיפה. ביטחון האזרחים מחייב את מדינת ישראל לנקוט מדיניות של אפס סובלנות כלפי כל מעשה טרור ולחייב ענישה חריפה כנגד מבצעיו. אני קורא לכולם לעמוד מאוחדים מאחורי כוחות הביטחון ולאפשר להם לבצע את עבודתם בכל האמצעים העומדים לרשותם".

שר התיירות עוזי לנדאו, המבקר בהונגריה, אומר כי נכונות הממשל האמריקני להכיר בממשלת עבאס-חמאס, כלשונו, פוגעת בביטחונם של אזרחי ישראל ומעודדת את הטרור. לנדאו הדגיש כי אסור לשחרר מחבלים בתמורה לחטופים ישראלים וכי ישוב ויצביע נגד שחרור כזה. הוא מסר לראש ממשלת הונגריה, ויקטור אורבאן, מסר מראש הממשלה נתניהו להימנע מן המשגה שעשתה וושינגטון ולא להכיר בממשלת הטרור של חמאס.

מזכ"ל האו"ם באן קי מון גינה את חטיפת שלושת הנערים הישראלים. בהודעה שפרסם דוברו הביע באן סולידריות עם משפחות התלמידים כדבריו וקרא לשחרורם המיידי. עם זה, הוא הביע דאגה מהסלמה באלימות מאובדן חיי אדם ובכלל זה מותו של ילד פלסטיני בעזה בשל ההתקפות האוויריות. קודם לכן גינו גם משרד החוץ הספרדי ושר החוץ הקנדי את החטיפה.

[related-posts]

1 Comment

  1. ניר
    15 ביוני 2014 @ 18:11

    בגינוי לישראל העולם מאוחד אבל לקבל סימפטיה מהעולם אין סיכוי גם אם נחזור לקווי 67 תמיד נקבל גינוים עלינו ללמוד לסמוך על עצמינו ולא על העולם ראה עירק / סוריה העולם שבע לא טוב לו מלחמות במיוחד כשזה לא נוגע לו בישבן או בנפט

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן