Skip to content

קנסות של 3.2 מיליון שקל הוטלו על חברות שמירה וניקיון

כך מתברר מנתונים חדשים שמשרד הכלכלה מפרסם על אכיפת חוקי עבודה בשנתיים שחלפו, בתחום עובדי הקבלן. הנתונים הוצגו במסגרת יום הדיונים בכנסת בנושא העסקה ישירה במגזר הציבורי. נפתחו 325 תיקי חקירה וניתנו 422 התראות מינהליות
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
עובד ניקיון. צילום: שרית פרקול
עובד ניקיון. צילום: שרית פרקול

מנהל ההסדרה והאכיפה במשרד הכלכלה הציג היום את פעילותו בתחום אכיפת זכויות עובדים המועסקים בעבודות שמירה וניקיון. על פי נתוניו, מאז כניסת החוק נפתחו, במסלול המינהלי 325 תיקים בתחומי שמירה, אבטחה וניקיון. נתקבלו החלטות מנהליות ב-103 תיקים, כאשר כל תיק יכול לכלול בתוכו כמה הפרות המתייחסות למספר עובדים, שבמסגרתם ניתנו בהליך המנהלי 422 התראות מנהליות בגין הפרות של חוקי עבודה ו-40 קנסות בהיקף של 3,260,000 שקלים.

כמו כן מתנהלים היום תיקים נגד 12 חברות כאשר מזמין השירות הוא רשות מקומית, ובנוסף מתנהלים תיקים נגד 2 חברות, כאשר מזמין השירות הוא גוף ציבורי. 17 הודעות ניתנו למזמיני שירות במגזר הפרטי.

מערך הרתעה עוצמתי

יצוין כי האכיפה המנהלית, שנכנסה עם תיקון החוק, יוצרת מערך הרתעה עוצמתי המשפר את נורמת הפעילות של המעסיקים בשוק העבודה, כשעיצום כספי על הפרת הוראות חוק יכול לנוע בין-5,110 שקל לבין 35,740 שקל לכל הפרה לכל עובד, כך שהעיצום הכספי בגין הפרות של חוקי העבודה עלול להגיע לעשרות ואף מאות אלפי שקלים.

מסלול פלילי

במסלול הפלילי הוגשו 13 כתבי אישום נגד קבלני שמירה וניקיון וניתנו 6 הכרעות דין במסגרת האכיפה הפלילית. כיום מתנהלים 8 תיקים נגד מזמיני שירות והעתידים להיפתח 11 נוספים כתוצאה מפעולות חקירה המתקיימות בימים אלו.

כיום פועלות כ-1100 חברות בעלות רישיון, מתוכן 238 חברות כוח אדם, 603 חברות שירותים בתחומי השמירה, האבטחה והניקיון ו-261 חברות המורשות לפעול הן כקבלן כוח אדם והן כקבלן שמירה וניקיון.

מינהל האכיפה וההסדרה במשרד הכלכלה, אחראי על הסדרת מתן רישיונות לחברות, תוך ביצוע מעקב ובקרה שוטפים על פעילותן של חברות אלו, בראשן: התחייבויות למלא את חובותיהן כלפי העובדים (הוראות שבחוקי העבודה והסכמים קיבוציים), לנהל רישום מסודר של מזמיני השירות ולדווח על כל שינוי בפעילותן העסקית.

"אוכלוסייה חלשה"

מנהלת מינהל הסדרה ואכיפה, במשרד הכלכלה, יפה סולימני: "עובדי קבלן בתחומי השמירה והאבטחה, הניקיון וההסעדה הינם האוכלוסייה חלשה במיוחד ולכן אנו שמים דגש על אכיפה מוגברת, הכוללת יותר ביקורות, יותר הליכי חקירה מזורזים, יותר סנקציות והרבה יותר הגנה על עובדים אלו".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן