דווקא ביום עם תנועת שיא, כאשר אמורים לעבור בנתב"ג כ-65 אלף נוסעים נכנסים ויוצאים ב-400 המראות ונחיתות, מתוכם 206 טיסות יוצאות ו-35 אלף נוסעים יוצאים, עוכבו כ-79 טיסות יוצאות. כתוצאה מכך נוצר עומס עצום בנתב"ג ומאות נוסעים ממורמרים נתקעו בין שעריו. בשעה 19:30 חזר השדה לפעול כתיקונו.
מלאי העיכובים
מבדיקה מתברר, כי 19 טיסות עוכבו כחצי שעה, 16 טיסות עוכבו עד שעה, 6 טיסות עוכבו כשעה וחצי, 18 טיסות עוכבו עד שעתיים ו-20 טיסות עוכבו יותר משעתיים. אז מה קרה בנמל התעופה הראשי של ישראל?
פנים שונות לעיכובים
דובר רשות שדות התעופה (רש"ת) מסר לקראת השעה 12 בצהריים, השעה שבה הכל החל, כי "עקב עיצומים של ועד העובדים, שהחלו בנתב"ג מסיבה בלתי ברורה, החלו עיכובים בהמראות הבינלאומיות. טיסות הפנים ארציות מתקיימות כסדרן.
מוועד עובדי רש"ת נמסר, כי "העיכובים הקלים בנתב"ג נובעים מעומס בכמות הנוסעים וממחסור בכוח אדם".
מההסתדרות נמסר, כי "ככל הידוע להסתדרות ולאור העובדה שלא בוצעה אף פנייה להסתדרות בנושא, אין עיצומים או פעולות ארגוניות כלשהן בנתב"ג.
הדרישה: להגדיל כוח אדם
זה זמן מה מתנהל משא ומתן בין ועד עובדי רשות שדות התעופה להנהלת רש"ת על דרישת הוועד להגדיל את כוח האדם בנתב"ג. מבדיקה מתברר, כי עקב הפעלת טרמינל 1 לטיסות לואו קוסט בינלאומיות, הפעלת מערכת הבידוק האוטומטית החדשה – HBS ופעילויות נוספות, נקלע נתב"ג למחסור בכוח אדם בתחומי שינוע המטענים והעמסתם למטוסים. על רקע זה היו עיכובים בהמראות מטוסים בחודש מאי והיום.
בתוך כך עיכבו היום גם עובדי אל על שלוש טיסות של החברה, וגרמו להם עיכובים של עד כ-20 דקות. שיבושים אלה הופסקו בהתערבות ההסתדרות.