Skip to content

נתניהו: אסיים את המבצע כשהמטרות יושגו

ראש הממשלה כינס מסיבת עיתונאים אחר הצהריים. קיים שיחות עם נשיא ארה"ב אובמה, נשיא רוסיה פוטין, קאנצלרית גרמניה מרקל, ראש ממשלת קנדה הארפר, ראש ממשלת בריטניה קמרון ועם ראש ממשלת צרפת פרנסואה הולנד. בתום מסיבת העיתונאים שיגר החמאס רקטות לעבר גוש דן
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ראש הממשלה בנימין נתניהו הציב, במסיבת עיתונאים אחר הצהריים בקרייה בתל אביב, רף מטרות מעורפל במבצע צוק איתן, תוך כדי שהוא מדגיש כי "אסיים את המבצע כשהמטרות יושגו". הוא גם התחיל במסיבת העיתונאים לתאר את ראשית התמודדותו מול לחץ בינלאומי אפשרי, כאשר הסביר שהסיבה שהוא התעקש להשאיר את הביטחון בשטחי יהודה ושומרון בידי ישראל היא לא לחזור על הטעות שנעשתה בהתנתקות מרצועת עזה, שיצרה את מתקפות הטילים לעבר שטחי ישראל.

ראש הממשלה בינימן נתניהו. המהלומה הצבאית תימשך עד שנהיה בטוחים שהשקט חוזר לאזרחי ישראל. צילום: חיים צח / לע"מ
ראש הממשלה בינימן נתניהו. המהלומה הצבאית תימשך עד שנהיה בטוחים שהשקט חוזר לאזרחי ישראל. צילום: חיים צח / לע"מ

בסיום מסיבת העיתונאים שיגר חמאס מטח רקטות לעבר גוש דן, כנראה כדי להביך את ראש הממשלה. לא היו נפגעים ולא היו פגיעות רכוש.

ראשי חמאס אחראים לפגיעה באזרחי עזה

ראש הממשלה סיפר, כי ביום הרביעי למבצע צוק איתן "פגענו ביותר מאלף מטרות של החמאס והג'יהאד האיסלאמי ועוד היד נטויה. קצב הפגיעות במבצע הזה הוא כפול מקצב הפגיעות במבצע עמוד ענן והמהלומה הצבאית תימשך עד שנהיה בטוחים שהשקט חוזר לאזרחי ישראל. אני מבקש להבהיר שאין מטרת טרור חסינה ברצועת עזה, אבל צריך לציין שראשי החמאס, מפקדי החמאס ופעילי החמאס מסתתרים מאחורי תושבי עזה והם אחראים לכל פגיעה בהם. ההבדל בינינו הוא פשוט – אנחנו מפתחים מערכות הגנה נגד טילים כדי להגן על האזרחים שלנו והם משתמשים באזרחים שלהם כדי להגן על הטילים וזה כל ההבדל. הם יורים ללא הבחנה על האזרחים שלנו, על הערים שלנו, במטרה לפגוע בהם, לפעמים גם בטעות הם פוגעים בחיילים. אנחנו פוגעים בכוחות הלוחמים שלהם ולפעמים בשגגה, לא בכוונה, פוגעים באזרחים".

לחץ לא ימנע

נתניהו סיפר, כי הוא קיים שיחות עם "נשיא ארה"ב אובמה אמש שיחה טובה, עם נשיא רוסיה פוטין, שיחות טובות, עם כולם. עם קאנצלרית גרמניה מרקל, עם ראש ממשלת קנדה הארפר, עם ראש ממשלת בריטניה קמרון וכמובן עם ראש ממשלת צרפת פרנסואה הולנד. לכולם אני אומר דבר פשוט, שום מדינה לא הייתה מסכימה שיירו על האזרחים שלהם ללא תגובה קשה ואני אומר שאני לא אתן לאזרחי ישראל לחיות במציאות הזאת. שום לחץ בינלאומי לא ימנע מאיתנו לפעול בכל הכוח נגד ארגון טרור שקורא להשמידנו".

באשר לשיחותיו עם מנהיגים בעולם הסביר נתניהו: "אני שואל את המנהיגים האם מישהו היה מוכן למטחי ירי על לונדון, פריז, מוסקבה, וושינגטון?" והדגיש בפניהם כי הוא יסיים את המבצע כשהמטרות יושגו במאבק שמטרתו להפסיק את הירי לעבר ישראל".

שוקלים את כל האפשרויות

לשאלת עיתונאים האם כוחות צה"ל יפתחו בפעולה קרקעית בעזה השיב ראש הממשלה: "אנחנו שוקלים את כל האפשרויות ואנחנו נערכים להכל. כך הנחתי את צה"ל וצה"ל נערך. כל אזרחי ישראל מבינים את היעד שלנו בלי להיכנס לשיקולים טקטיים. השיקול העליון שלי הוא להשיב את השקט לאזרחי ישראל ואני אעשה מה שצריך כדי להשיג יעד הזה".

לא לחזור על טעות ההתנתקות

בהתמודדותו הראשונית הפומבית מול הלחץ הבינלאומי המתהווה העביר נתניהו מסר לכל ארגוני הטרור, וגם למנהיגים בעולם, כי "ישראל תגן על עצמה בכל החזיתות – שלא ינסו אותנו". תוך כדי שהוא שם דגש חזק שלשליטה בשטח ישנה חשיבות גדולה בהגנה על אזרחי ישראל. זו הסיבה, הוא הסביר, מדוע הוא מתעקש להשאיר את השליטה הביטחונית ביהודה ושומרון בידי ישראל ולא לחזור על טעות ההתנתקות, שהפכה את רצועת עזה לאזור, שממנו יורים רקטות לעבר ישובים בישראל.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן