Skip to content

סנקציות לבעלי חוב: יישללו רישיון נהיגה, דרכון וכרטיס אשראי

ועדת הכלכלה אישרה את הצעת החוק של רשות המסים, הקובעת הגבלות על בעלי חוב סופי שבמשך יותר משנה לא צלחו הניסיונות לגבות אותו. החוק יועבר כעת לקריאה שנייה ושלישית
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
מנהל רשות המסים משה אשר
מנהל רשות המסים משה אשר

על פי החוק החדש, רשות המסים תורשה להטיל הגבלות על בעל חוב. אפשר יהיה  למנוע ממנו להחזיק רישיון נהיגה ולקבל דרכון ישראלי, לעכב את יציאתו מהארץ, לקבוע את מעמדו כלקוח מוגבל מיוחד בבנקים, להגבילו מלעשות שימוש בכרטיס אשראי ולהגבילו מלייסד תאגיד. חלק מהסנקציות יוגבלו למקרה שיציאתו מן הארץ של החייב דרושה מטעמי בריאות, שלו או של בן משפחתו התלוי בו.

עיקול רכב

כך אישרה היום ועדת חוקה, חוק ומשפט של הכנסת אישרה את הצעת החוק של רשות המסים, הקובעת שורת הגבלות על בעלי חוב סופי, אשר במשך יותר משנה לא צלחו ניסיונות גבייתו. מהלך זה מצטרף לשורת צעדים נוספים שאושרו לאחרונה בכנסת, כגון האישור לעקל רכבי חייבים בשטחים ציבוריים ולא רק בקרבת ביתו של החייב, שנועדה לחזק את יכולתה של רשות המסים לגבות חובות גדולים של נישומים, אשר מצאו דרכים לחמוק מתשלום חובם לקופת המדינה.

מימוש סמכות חוקית

הסמכויות החדשות שאושרו בוועדה, למעשה משוות את סמכותה החוקית של רשות המסים לזה של רשויות אחרות, שקיבלו בשנים האחרונות סמכויות זהות לגביית אגרות שונות, כגון חובות ארנונה, הוצאה לפועל ואגרת רשות השידור. החוק יועבר כעת לקריאה שנייה ושלישית.

מנהל רשות המסים, משה אשר, נכח בישיבת הועדה ואמר כי "מיליונים רבים של שקלים נגזלים מקופת הציבור מדי שנה על ידי חייבים, המוצאים דרכים יצירתיות 'להתעלם' מן החוב. הרחבת הכלים שניתנו לנו על מנת לגבות את החוב, הינה חלק ממהלך רחב יותר של רשות המסים להעמיק את הגבייה ובכך להפחית מן הנטל המונח על כתפי האזרחים שומרי החוק".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן