Skip to content

בצריכה מתמדת: נלחמים ביתושים

בתוך המלחמה הקשה המתנהלת בעזה ישנה מלחמה נוספת: המלחמה ביתושות הסוררות • בבית או בממ"ד, צריכים מוצר הגנה יעיל. מה מבין חמשת המוצרים שבדקנו באמת מומלץ?
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בקיץ נורמאלי ורגיל, אנו מנהלים את רוב מלחמותנו עם יתושים. קיץ 2014 התחיל בדיוק כך. את השבועות הראשונים העברנו בניסוי ובבדיקה של מוצרים שונים נגד יתושים, בתקווה שאחד מהם יצליח להרחיק את הצרה הצרורה הזו שקוראים לה יתושה מצויה.

התקווה הזו אינה סתמית. בשנים האחרונות היתושות מתפתחות כמו המנהרות של החמאס: המזגן לא תמיד מרחיק אותן, המאוורר לא ממש מזיז להן, ואם החומר נגד הגנה מרוח בנקודה אחת – הן תעקוצנה בנקודה שנייה.

אבל הקיץ המשיך אחרת ואת תשומת הלב שלנו תופסת המלחמה, שהיא כמובן מעצבנת וכואבת הרבה יותר. אבל אם גם אתם מוצאים את עצמכם בממ"ד עם כמה יתושות סוררות שברחו אחריכן מהטילים, ייתכן וההמלצות שלנו יעזו לכם להגן על עצמכם, לפחות מפניהן.

פיקוד העורף? המלצות נגד עקיצות בעורף

התחלנו את המסע שלנו עם אתוש ג'ל ארומטי טבעי להגנה מרבית מפני עקיצות של פריגו ישראל. אהבנו את המילה "מרבית" בכותרת המוצר: גם הם הבינו שבמלחמה הזו אין הגנה מושלמת. זו צניעות נדירה בעולם המוצרים ואנו מעריכים את נוכחותה.

אז מה יש בו? שמן אנדרובה, תמצית עלי אקליפטוס, ציטרונלה, לבנדר, שמן גרניום ורוזמרין. הרכיב האחרון גרם לנו לתהות אם המוצר טוב גם נגד כינים, אבל העדפנו למרוח את הג'ל הזה על העור החשוף. הוא נספג בזמן סביר ומשאיר ניחוח נעים לאף שלנו, ובמרבית המקרים, היתושות מסביבנו לא סבלו אותו והתרחקו. 80 מ"ל ג'ל יעלה 40.24 שקל, להשיג ברשתות הפארם ובבתי המרקחת. ציון: ♥♥♥♥

אתוש ג'ל - בושמתיות מן הטבעאתוש ג'ל – בושמתיות מן הטבע

המוצר הנשי שניסינו כבר טבעי לחלוטין. מדובר במוצר העונה לשם דיטוש של תמר שיווק, תכשיר המשלב שמנים ולא תמצאו בו כימיקלים ומרכיבים מן החי. כאן משלבים שמן זרעי ענבים, שמן קלנדולה, שמן לבנדר, שמן אקליפטוס, שמן  ציטרונלה ושמן גרניום, תרכובת כמעט זהה לזה של המוצר הקודם. עם זאת, ההבדלים מצליחים ליצור מוצר עם ריח נעים יותר.

המוצר נמכר בבקבוק התזה, כיאה לתערובת שמנים, ומשאיר נוכחות על העור גם לאחר הספיגה. אולם ניתן למצוא גם רול און ואפילו אריזה מוקטנת לטיולים. היתושות, אגב, הורחקו בהצלחה. 15/30 שקל, עבור 60/80 מ"ל – בהתאמה, להשיג בבתי מרקחת, בתי טבע וברשתות פארם. ציון: ♥♥♥♥

דיטוש - טבעי לחלוטיןדיטוש – טבעי לחלוטין

אחרי שניסינו את הגרסאות הטבעיות יחסית, עשינו את המעשה המתקבל ועברנו לסנו, שסדרת סנו די! שלה היא אחת הוותיקות בתחום. השנה השיקה החברה תחליב המכיל דוחה יתושים המופק מאקליפטוס לימוני, מעין גרסה טבעית למוצר הוותיק שלה.

אנו חייבים להודות שההוספה של האקליפטוס אמנם השפיעה קצת על הריח – שעדיין נותר סביר בלבד, אבל לא עשתה שינוי משמעותי באיכות המוצר. כלומר, היו 2-3 יתושות שהצליחו לחמוק מהשפעת הריח ולעשות בנו את זממן. הרול-און נותר יעיל כפי שזכרנו אותו. 24.90 שקל – 50 מ"ל, להשיג ברשתות השיווק. ציון: ♥♥♥♥♥

סנו די! בניחוח אקליפטוס לימוניסנו די! בניחוח אקליפטוס לימוני

אחרי שסיימנו למרוח את העור שלנו, החלטנו לנסות שיטה חדשה. מגבונים לחים ולא סתם לחים. כאלה הספוגים ב-IR3535, חומר המבטיח להרחיק יתושים. המגבונים משווקים תחת השם פנגד-תוש, מוצר של חברת נוברטיס קונסיומר ישראל. אין בו שום דבר טבעי, כפי שאפשר לשים לב, אבל לפעמים זה מה שצריך בחיים (אם מוכנים להתעלם מתוצאות סביבתיות ארוכות טווח). כלומר, המריחה קלה, הספיגה מהירה והתחושה נעימה, והיתושות הממזרות תפסו מרחק ועברו לקורבן הבא.

העניין העיקרי המטריד אותנו הוא כזה: זה מוצר אידיאלי לטיולים קצרים. בכל שימוש לטווח ארוך יש מוצרים זולים יותר. 29.90 שקל ל-15 יחידות, להשיג ברשתות פארם, קופות חולים ובתי מרקחת פרטיים. ציון: ♥♥♥♥♥

פנגד-תוש - מגבונים לחיםפנגד-תוש – מגבונים לחים

המוצר האחרון שבדקנו הוא מוצר המיועד לילדים. זה לא אומר משהו על כל אלו שקדמו למוצר זה – כולם מצהירים שהם טובים גם לילדים. אך מוצר זה של חברת אס. סי. ג'ונסון פונה במיוחד לגיל הרך.

מה מיוחד ב-Autan Junior? אין בו רכיב כימי, שפחות מומלץ לילדים העונה לשם Deet – רכיב שיתושות לא אוהבות במיוחד. למרות זאת, הוא יעיל מאוד בהרחקתן ובמובן זה הוא אחד היעילים שפגשנו. בנוסף, הג'ל נספג בקלות ויש לו ריח נעים ואינו משאיר תחושה דביקה על העור, שזו מעלה חשובה כשמדובר בילדים. 24.90 שקל ל-100 מ"ל, להשיג ברשתות השיווק והפארם. ציון: ♥♥♥♥♥

Autan Junior מותאים לילדיםAutan Junior מותאים לילדים

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן