Skip to content

תיירות פיצוץ

מאיפה מגיע הצורך הישראלי הנואש לסווג אירועים אלימים כפעולות טרור בלי שמץ של הוכחה? הם לא מבינים את היקף הנזק? ואולי באמת לא אכפת להם שישראל נכנסת לקטגוריה של מדינה מסוכנת שתיירים בורחים ממנה כמו מאש
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ארץ ישראל היא ארץ יפהפיה, ובשטחה הקטנטן יש המון מה לראות מכל סיבה שהיא. ועדיין, תיירים מתרחקים ממנה כמו מאש. נכון, משרד התיירות הוא מחדל אחד גדול; נכון, מלחמה פה ומלחמה שם זה לא ממש עידוד תיירותי. אבל זה הרבה יותר מזה.

קידום תיירותי - אילוסטרציה: עמית מנדלזון

למדינת ישראל יש נוהג להכריז על עצמה כמצורעת ולהתגרד בפומבי. לתיירים מבחוץ, החיים בישראל נראים כמו משחק מחשב סטייל האחים מריו, רק שגיים אובר הוא גיים אובר סופי. העניין הוא שזה ממש לא מדויק: אחוז הפשע בישראל גבוה אך במעט במעט בהמקובל במדינות אירופה. במארסיי עצמה, למשל, המשטרה מלקטת גופות של עבריינים שנרצחו על רקע חיסולי חשבונות לפחות פעמיים בשבוע. ולמרות זאת, צרפתי תושב מארסיי יהסס בטרם יביא את משפחתו לטיול בישראל. וכל זה למה?

לא מסובך להבין.

כל אדם קורא בעיתון היומי שלו על מעשי רצח מקומיים, ואז הוא מגיע למדור "בעולם" וקורא על שני אירועי טרור. זה שבאותו יום נורו למוות בעירו הוא חמישה אנשים, שתי נשים נאנסו ושלושה מעשי שוד מזויין אירעו במרחק יריקה מהקפה שלו, זה כלום. בישראל יש טרור. המילה טרור היא מילה ענקית ומפחידה, והישראלים לא מפסיקים להשתמש בה, גם אם בכלל לא ברור מה היה המניע. וגם אם המניע היה לאומני, הרי שזה עדיין לא מעשה טרור.

שלי דדון זכרונה לברכה נרצחה על-ידי נהג מונית ערבי. לא היה ברצח הזה שום אלמנט לאומני והנהג עצמו מוכר למשטרה מאירועים מאוד לא סימפטיים בעבר. ולמרות זאת, הכריזה משטרת ישראל שמדובר ברצח ממניעים לאומניים. למה? מסיבות פוליטיות פנימיות. כמובן שרצח ממניעים לאומניים יגיע לעיתונות הזרה ומר צרפתי ממארסיי יקרא על זה עם כוס הקפה שלו. אז נגמרה המלחמה, ומר צרפתי מתחיל לארוז. שמח וטוב לב הוא יוצא לישראל, ואז הוא פותח את עיתון הבוקר שלו וקורא על מחבל שהפך אוטובוס ורמס הולך רגל עם טרקטור. זהו, הלך החשק. טרוריסטים בהמוניהם מסתובבים ברחובות ישראל.

כמובן שלך תוכיח שאין לך אחות. הרוצח מת ואין מי שיספר מה עבר עליו. הדבר היחיד שברור הוא שהוא ערבי (כמו פועלי בניין רבים אחרים) והקורבן הוא יהודי (כמו ישראלים רבים אחרים). המשפחה יכולה לטעון לנצח שלא היה לו קשר לשום ארגון. מדינת ישראל קבעה וזהו. הודעה יצאה לעיתונות ו… מאה כרטיסי טיסה בוטלו, ההרוג עצמו כבר לא יוכל לענות לשאלות, למשטרה לא אכפת מהעובדה שלאיש עבר פלילי עשיר ואף אחד לא ממש יבדוק את האירוע. גם האירוע שבו נורה החייל בירושלים עדיין לוט בערפל לחלוטין ותיאור היורה מסתכם ב…"לבוש שחורים". לפי מפקד מחוז ירושלים – "קיים חשד גבוה שמדובר בפיגוע", אבל הם לא ממהרים לפרוס כוחות כדי ללכוד אותו מיידית, למרות שמחבל חופשי פירושו של דבר הרבה קורבנות. חשד גבוה זו לא סיבה לצאת לעיתונות עם הכרזה חד משמעית על אירוע טרור.

מדינת ישראל מנסה לעשות הון פוליטי מכל אירוע שמעורב בו ערבי או חייל, אבל מפסידה את התיירות. לאף תייר לא אכפת שככה סתם לאור היום וברחוב סואן מתרוממת לה מכונית של עבריין צמרת. על זה הוא לא יקרא בעיתון היומי שלו, אבל אירוע ביטחוני? אירוע טרור? ברררר… פחד מוות.

מה הצורך הנואש הזה למיין את האירועים בצורה כל כך מטופשת, בלי שמץ של הוכחה? וגם אם ברור שמדובר במעשה על רקע לאומני – האם לא ברור הנזק שנגרם? או שאולי באמת לא אכפת לכם, שם,  שישראל נכנסת לקטגוריה של מדינה מסוכנת ושתיירים – שהיו יכולים להכניס לארץ הרבה מאוד מזומנים, בורחים ממנה כמו מאש. יחסי ציבור זה חרב פיפיות. מארסי מוכרת כ"שיקגו של אירופה", ולמרות זאת מבקרים בה כ-4 מיליון תיירים בשנה. ולעומתה, ירושלים, שבמונחים של פשע ורצח לא מתקרבת להדק הקלצ'ניקוב של מארסיי, מוקעת כעיר מוכת טירור. למה? כי מקבלי ההחלטות במדינת ישראל סובלים ממגבלה חמורה של אספקת חמצן למוח ולא מסוגלים לעשות שימוש בשני תאים בו זמנית.

ואולי המטרה היא בכלל אחרת?

ואולי המטרה היא גזענית גרידא? ליצור חרדה בקרב הציבור מערבים בכלל ופלסטינים בפרט? בהחלט יש מצב שזה המצב. אבל יגיע היום שבו מדינת ישראל תהיה טהורת גזע וחסרת תיירים לחלוטין. ובעצם, כמעט שכחנו מי הוא שר התיירות. כן, מדובר בלאומן קיצוני למהדרין. אז מה אכפת לו מתיירות של גויים?

7 Comments

  1. יפה
    8 באוגוסט 2014 @ 22:55

    טובת המדינה , נמצאת במקום משני מול פוליטיקה אישית וארגונית.1. כשאלימות היא לאומנית אזי יש כביכול פחות פשע ויותר הצלחה משטרתית, כי טרור הוא גזירה משמים ולא מחדל משטרתי , כלומר ע"י הסטת הנושאים לכיוון הלאומי יש הפנייה של האש הציבורית לטריוויאליות הלאומית במקום לכיוון האחראים על שלום הציבור; 2 . כי הכוח במדינה וזה שמנווט את המשטרה בפרט הוא זה של שבט ליברמן, ומי שמחפש קידום אישי , צריך למצוא חן בעיני הבוס ולהתיישר לפי דרכו.

  2. ניר
    8 באוגוסט 2014 @ 10:38

    מדוע נהג המונית שרצח את שלי דדון ז"ל לא הרג נערה ערביה? מדוע נהג הטרקטור לא נכנס לעיר העתיקה והרג ערבים ? מדוע היורה שירה בחייל לא ירה בערבים?דרך אגב לחייל אין שום עבר פלילי מדוע ישר להאשים את עצמנו בכל מדינה שיש מלחמות או טרור פחות אנשים באים לבקר אבל בכל שבת יש מוצאי שבת המצב ירגע בסוף ושוב יחזרו התירים בשנה שעברה ביקרו בישראל מעל למליון תירים נדמה לי מליון וחצי למרת הכל אתה לא צריך ליצור חרדה מערבים / פלסטנאים היא קיימת גם כך נסעתי בצפון וכאשר היו שם הפגנותב תחילת מבצע צוק איתן הרכב כמעט חטף אבן מאותם ערבים אזרחי ישראל מענין רק שרק רכבים של יהודים חטפו אבנים

    • עמית מנדלזון
      8 באוגוסט 2014 @ 10:49

      ניר אני לא ידע אם אתה מודע לזה אבל 18 אחוז מתושבי מדינת ישראל הם ערבים מוסלמים, כך שרצב בין דתי סביר מבחינה סטטיסטית, וזה לא אומר שהוא על רקע לאומני, זה כמובן גם לא אומר את ההיפך אבל בלי הוכחה מה הטעם לפרסם את זה? לגבי ההפגנות, אני רק שאלה, איך מסדילים בין מכונית יהודית וערבית ? אני לא זוכר שחובה לשים מגן דויד על לוחית הרישום של יהודים או סהר על זו של ערבי ,
      עקרונית הדיון איננו על קיומם או אי קיומם של אירועים בטחוניים אלא על הקלות הבלתי נסבלת בה מכריזה משטרת ישראל על אופי האירוע בלי הוכחות.

  3. רונן
    6 באוגוסט 2014 @ 18:14

    "למרות זאת, הכריזה משטרת ישראל שמדובר ברצח ממניעים לאומניים. למה? מסיבות פוליטיות פנימיות" – יש לך הוכחות ?

    • עמית מנדלזון
      6 באוגוסט 2014 @ 18:25

      ועוד איך אתה אולי לא זוכר אבל בעקבות הרצח עוד לפני שלמשטרה היה קצה של חוט לגבי הרוצח היא הצהירה שזה ממניעים לאומניים מה שגרר הפגנות לאומניות בכל הארץ וחקיקה לאי שחרור מחבלים. מה בדיוק אתה רוצה שהם יעשו אחרי שכבר גיגלו את כדור השלג ?

  4. אסף
    6 באוגוסט 2014 @ 16:16

    הכתבה שלך מיותרת לחלוטין. פתאום סתם החליט הערבי ממזרח ירושלים לקחת את הטרקטור ולנסוע לקיבוץ של ריכוז אוכלוסייה יהודית וסתם מתוך תמימות להרוס את כל מה שבדרך. במקרה זה גם בתקופת צוק איתן…
    פתאום סתם נער ממזרח ירושלים ירה בחייל בסה"כ שלוש שעות אחרי הפיגוע של הטרקטור. מתוך תמימות.
    כמובן שאיך שלא נזכיר את הדקירה של המאבטח. הרצח של שלי דדון נעשה במקרה ביום הזכרון לחללי צה"ל שבמקריות זהו גם ערב יום העצמאות של מדינת ישראל. ממש תמים מצדם לעשות זאת. אתה מסתיר מידע על מנת לקדם את האידיאולוגיה הקיצונית שלך. אתה בעצמך קיצוני ומוציא שם רע לימין והשמאל המתונים (דגש על המתונים).
    זה ששר התיירות הוא חרא של בן אדם ושר תיירות בלי שום קשר לאידיאולוגיות שלו זה נכון אבל אל תנצל זאת על מנת לקדם את האמירות הקיצוניות שלך. אתה פשוט מגעיל אותי.

    • עמית מנדלזון
      6 באוגוסט 2014 @ 17:27

      יש לך הוכחות על ה"נער" שירה בחייל אפילו המשטרה אומרק ת.."לבוש שחורים" ירה בו לא יודעים אפילו מי. יש לך הוכחות או הסבר מדוע השתולל הבחור, לא הוא ירוי, מת ולא יכול לתת תשובות, הוא עבריין פלילי מוכר זה כל מה שידוע עליו, וכנ"ל נהג המונית. וזה בדיוק מה שאני אומר אם אין לך הוכחות למה לגרום נזק נוסף ?

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן