Skip to content

גורמי צבא: מח"ט גבעתי החליט לא לאשר הופעה של שרית חדד

דובר צה"ל: לא היו הדברים מעולם, המח"ט בירר בין החיילים ואלו העדיפו את הזמר משה פרץ. חרדים: הוא מנע חילול השם, הוא צריך להיות הרמטכ"ל הבא. חדד: "נעשתה פנייה מחטיבת גבעתי בבקשה להופעת התנדבות ושרית נענתה בחיוב. לא ידוע לנו מעבר לכך אף פרט נוסף"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מפקד חטיבת גבעתי, אל"מ עופר וינטר, החליט לא להביא בפני חייליו את הזמרת שרית חדד שהתנדבה להופיע בפניהם בהתנדבות. החיילים יקבלו את הזמר משה פרץ במקום. לטענת גורמי צבא, מח"ט גבעתי דחה את הופעתה של חדד כדי לא לפגוע בציבור החיילים הדתיים בחטיבה.

שרית חדד (מקור: יו טיוב)
התנדבה ונדחתה. שרית חדד (צילום מסך)

על פי הידוע למגפון, האירוע תוכנן להתקיים בעוד מספר ימים בדרום הארץ מול כ-5,000 חיילי חטיבת גבעתי שיצאו זה עתה מעזה. האירוע יתקיים אבל ללא הזמרת. על פי הידוע, הזמר משה פרץ הוזמן להופיע במקומה של חדד. עוד נטען, כי לאחר שהרעיון הועלה בפני המח"ט חובש הכיפה, הוא סירב בטענה שהדבר יפגע בחיילים הדתיים בחטיבה. הוא ציין כי באירוע הקודם של החטיבה היו כמה נשים שהופיעו, והדתיים לא השתתפו באירוע בשל כך.

לאחרונה הותקף אל"מ וינטר על דברים שאמר לחייליו לפני היציאה למערכה הקרקעית ברצועת עזה. וינטר שלח מכתב חיזוק לחייליו, בו כתב "אני נושא עיניי לשמים וקורא עמכם, 'שמע ישראל ה' אלוקינו ה' אחד. ה' אלוקי ישראל היה נא מצליח דרכנו, אשר אנו הולכים ועומדים להילחם למען עמך ישראל כנגד אויב המנאץ שמך. בשם לוחמי צה"ל ובפרט לוחמי החטיבה והמפקדים עשה ויתקיים בנו מקרא שכתוב 'כי ה' אלוקיכם ההולך עמכם להילחם לכם עם אויבכם להושיע אתכם' ונאמר אמן. יחד ורק יחד ננצח".

המכתב עורר סערה בקרב גורמים חילוניים שונים שמתחו ביקורת קשה על כך שקצין בכיר מערב את השקפתו האישית במשימות המבצעיות של הצבא. בראיון לעיתון החרדי "משפחה", הגיב וינטר על ההתקפה נגדו ואמר: "מי שתקף אותי בגין המכתב לא היה בחיים שלו בקרב ואינו יודע מהי רוח לחימה". ועוד: "כתבתי לחיילי את מה שהרגשתי בלבי. זו זכותי המלאה", כך צוטט בעיתון לפני כשבועיים.

וינטר מקבל חת"ת (חומש, תהילים תניא) מחב"ד (צילום אתר חב"ד)

וינטר מקבל חת"ת (חומש, תהילים תניא) מחב"ד (צילום אתר חב"ד)

חשוב להדגיש, כי גם משה פרץ תרם את הופעתו בחינם למעט תשלום לנגני הליווי, ההסעות והתאורה, בסך כ-15-20 אלף שקל. ממשרד יחסי הציבור של שרית חדד נמסר לתקשורת, כי "נעשתה פנייה מחטיבת גבעתי בבקשה להופעת התנדבות ושרית נענתה בחיוב. לא ידוע לנו מעבר לכך אף פרט נוסף. שרית תמיד נענית בשמחה להופעות בפני חיילים. אנחנו עדיין מחכים לתשובות ונשמח להופיע בפני חיילי צה"ל באשר הם".

באתר החדשות החרדי "כיכר השבת", הגיבו הקוראים על הידיעה בשמחה. "הוא עשה רעש בשמיים ומנע חילול השם", הגיב קורא ואחר הוסיף: "הוא צריך להיות הרמטכ"ל הבא".

בדובר צה"ל שללו מכול וכול את הטענות. "פרסום הידיעה הוא עוול לחטיבה שלמה", ציינו בדובר, "בסך הכול הובאו לפני המח"ט שתי הצעות, חדד או פרץ. הוא בירר בין החיילים ואלו העדיפו את משה פרץ על פני שרית חדד", אמרו בדובר והוסיפו: "המח"ט אפילו העלה רעיון ששני הזמרים יופיעו באותו ערב, אך הדבר נמנע מסיבות טכניות". נשאלת השאלה, אם אכן כך הם פני הדברים, מדוע הוזמנה חדד ונדחתה?.

החרדים: איזה מחט יקר.. עשה רעש בשמיים. הוא צריך להיות הרמטכ"ל הבא (צילום מסך)
החרדים: איזה מחט יקר.. עשה רעש בשמיים. הוא צריך להיות הרמטכ"ל הבא (צילום מסך)

1 Comment

  1. אריק
    11 באוגוסט 2014 @ 16:49

    דקנו – הסיפור שקרי לחלוטין, וחיילי החטיבה הם שבחרו את הזמר משה פרץ על-פני הזמרת שרית חדד.
    **
    היום פרסם ארגון "ישראל חופשית" הממומן ע"י ה"קרן לישראל חדשה" (New Israel Fund), פוסט ובו הוא מטעה את הציבור ללא שום סיבה ומסית נגד אל"מ עופר וינטר, מפקד חטיבת גבעתי, ונגד חובשי הכיפה.
    בפוסט הם כותבים, בעקבות אירוע בו בחרו חיילי חטיבת גבעתי להופעה את הזמר משה פרץ על-פני הזמרת שרית חדד:
    "אל"מ וינטר חושב שבזכות גבורתו ב"צוק איתן" מותר לו לשנות סדרי עולם בצה"ל, להכניס את המשנה הדתית-קיצונית שלו לתוך חיי הצבא, ולהחליט אגב כך למי מותר ולמי אסור לשיר."

    גם גופי תקשורת אחרים פרסמו את הידיעה השקרית.
    **
    אל"מ וינטר, גיבור ישראל שנלחם למען ביטחון כולנו בימים אלה, ושהוביל את חטיבת גבעתי להצלחות רבות בלחימה בעזה, אינו ראוי ליחס כזה. הוא אינו ראוי לעליהום הזה בזמן שמחרף את נפשו למען אזרחי מדינת ישראל.

    כנראה שלגורמים מסוימים המכנים עצמם "פלורליסטים וסובלניים", אדם חובש כיפה זה יותר מדי. בהמשך למתקפה חסרת-התקדים נגד אל"מ וינטר בגין מכתב מוטיבציה שפרסם לחייליו בתחילת הלחימה בעזה ושבו הזכיר את בורא עולם – מחנה השנאה ממשיך לפזר את רעלו וליצור שנאה בעם ישראל.
    **

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן