Skip to content

לפיד: השיח סביב מע"מ אפס הפך קרקס

כך אמר היום שר האוצר יאיר לפיד בכינוס הפגרה של מליאת הכנסת. לדבריו, חוק מע"מ אפס אינו המטרה, הוא רק האמצעי, דרכו אנחנו רוצים לתת לזוגות צעירים ממעמד הביניים, אלו הנושאים בנטל, ולחמו בעזה במבצע האחרון, את האפשרות וההזדמנות לרכוש דירה בישראל
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
שר האוצר יאיר לפיד
שר האוצר יאיר לפיד. להציב את הזוגות הצעירים במרכז

"בשבועות האחרונים הפך השיח סביב חוק מע"מ אפס לקרקס. במקום להתעסק בדיור, בשירות צבאי, בדור שלם שקורס ומרגיש שאין לו סיכוי לקנות דירה – עוסקים בפוליטיקה ובגימיקים". כך אמר היום שר האוצר יאיר לפיד בכינוס הפגרה של מליאת הכנסת.

"בלי החוק לעולם לא תהיה להם דירה"

לדבריו, "אנחנו שוכחים שמטרתו של החוק הזה הוא להציב את הזוגות הצעירים במרכז, אנחנו שוכחים שלראשונה המדינה מוכנה לוותר על הכנסות עצומות מהקרקע ולהשקיע באזרחים, במילואימניקים שהו עכשיו בעזה, בחיילי הסדיר שישתחררו עוד מעט. בכל אלה שבלי החוק הזה לעולם, לעולם, לא תהיה להם דירה. יושבים פה בבית הזה אנשים, ומנסים לגזול מהדור הקורס, מהדור שמחזיק את המדינה על כתפיו, את הסיכוי היחיד שיהיה להם אי פעם לקנות לעצמם דירה".

"חוק מע"מ אפס אינו המטרה, הוא רק האמצעי. הוא האמצעי דרכו אנחנו רוצים לתת לזוגות צעירים ממעמד הביניים, אלו הנושאים בנטל, ולחמו בעזה במבצע האחרון, את האפשרות וההזדמנות לרכוש דירה בישראל."

לפיד טען, כי הגיע הזמן שנגלה אחריות כלפי הדור הצעיר שלנו ונפסיק לעשות תרגילים פוליטיים ונתמקד במטרה המרכזית – לאפשר לזוגות הצעירים במדינת ישראל לרכוש דירה. "שוכחים לרגע שהחוק הזה בא לשנות סדרי עדיפויות, אנחנו שוכחים שמטרתו של החוק הזה הוא להציב את הזוגות הצעירים במרכז, אנחנו שוכחים שלראשונה המדינה מוכנה לוותר על הכנסות עצומות מהקרקע ולהשקיע באזרחים, במילואימניקים שהו עכשיו בעזה, בחיילי הסדיר שישתחררו עוד מעט. בכל אלה שבלי החוק הזה לעולם – לעולם! – לא תהיה להם דירה. יושבים פה בבית הזה אנשים, ומנסים לגזול מהדור הקורס, מהדור שמחזיק את המדינה על כתפיו, את הסיכוי היחיד שיהיה להם אי פעם לקנות לעצמם דירה".

"חוק מע"מ אפס לא לבדו"

שר האוצר הסביר, כי חוק מע"מ אפס גם אינו עומד לבדו. חוק מע"מ אפס הוא חלק מתוכנית כוללת רחבה שמטרתה לטפל בבעיית הדיור לעומק. "הפעם אנחנו עובדים כולם יחד, כל משרדי הממשלה, דרך קבינט הדיור, כדי לשנות את המצב בשוק הדיור. לכן פעלנו ליצירת תוכנית כוללת של קבינט הדיור, שמטרתה לעלות את היצע הדירות, להקל על השוכרים, ולהוריד את המחירים. התוכנית כוללת את חוק 'מחיר מטרה', שבו ההנחות יהיו ישירות על מחיר הקרקע; 100 אלף יחידות דיור שייבנו במסגרת 'הסכמי הגג' שעשינו עם העיריות; כוללת את פינוי מחנות צה"ל, שמפנה שטחים לבניה באזורי ביקוש, תוכנית 'נתיב לדירה', שפתרה חסמים תחבורתיים לפרויקטים שהיו תקועים שנים ותביא לשיווק של עוד 50 אלף דירות בהקדם; אנחנו מקדמים את חוק שכירות הוגנת מול משרד המשפטים, ומעל לכל יש את חברת 'דירה להשכיר', שתבנה בעשר השנים הקרובות 150 אלף דירות להשכרה".

עוד ציין שר האוצר, כי "בשנים האחרונות עלו מחירי הדירות ב 80%. זה קרה כי המדינה לא דאגה להיצע מספיק מצד אחד, ולא הפסיקה להעלות את מחירי הקרקע מצד שני. זה קרה כי המדינה העדיפה להרוויח על חשבון הזוגות הצעירים במקום להכניס יד לכיס ולעזור להם. אנחנו מאמינים שזה לא הוגן כלפי הצעירים שמחזיקים את המדינה הזו על גבם. נבחרנו כדי לשנות את סדר העדיפויות הלאומי, וזה בדיוק מה שאנחנו עושים עכשיו".

לפיד הדגיש כי את שינוי סדר העדיפויות הוא מתכוון לבצע גם בתקציב 2015. "זו הסיבה שהתעקשתי ואני נחוש לא לעלות מיסים. עברו הימים שבהם בכל פעם שיש בעיה, באופן אוטומטי מטילים אותה על האזרחים. מעמד הביניים הישראלי מרגיש היום שהמדינה מתייחסת אליו כמו אל פרה חולבת. בכל פעם שיש בעיה, חולבים אותם עוד יותר. אין כבר מאיפה לחלוב. לכן אנחנו בונים תקציב שעובד עבור האזרחים, תקציב ששם את האדם העובד במרכז ועוזר לחלשים. תקציב שיעודד צמיחה. תקציב שמעודד את האוכלוסיות החלשות בישראל ומסייע למעמד הביניים".

הבטחות לפיד

שר האוצר הבטיח בנאומו, כי "תקציב 2015 יעסוק בהורדת יוקר המחיה. זה מתחיל בעבודה שלנו להורדת מחירי הדיור וממשיך דרך קייטנות החופש הגדול, שיפור תקציבי הבריאות, בניית 600 מעונות יום, והורדת מחירי המזון. בתקציב תהיה תוספת גדולה מאוד לתקציב החינוך. בתי הספר של החופש הגדול, ימשיכו לפעול ואנחנו מתכננים להרחיב את הפרויקט גם לכיתות ג' וד' . אנחנו מתכוונים לתת תוספות תקציביות משמעותיות לבריאות ולרווחה. ומיליארד שקל שהוקצבו לניצולי השואה לא יפגעו.

"באנו לשנות סדרי עדיפויות, ולהעמיד במרכז הכלכלה והחברה שלנו את האדם העובד, את מעמד הביניים ולסייע לאוכלוסיות החלשות. לשינוי יש מחיר, ותמיד יהיו אנשים שחוששים משינוי. אבל זה לא אומר שלא נמשיך לעשות אותו".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן