Skip to content

המונים דרשו את הסתלקות דאע"ש; הארגון הגיב בצליבת צעיר סורי

האירוע התרחש בתום הלוויה שנערכה להרוגי הפצצה של חיל האוויר הסורי. אזרחים זועמים דרשו את יציאת המדינה האסלאמית מהעיר. התגובה הקטלנית והפומבית לא איחרה לבוא
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

אשד הסיפורים המזעזעים המגיעים משטחי הח'ליפות האסלאמית ממשיך לזרום. ארגון המדינה האסלאמית הוציא להורג בצליבה נער סורי, בעקבות הפגנה של מאות מתושבי העיירה בה התגורר, בה תבעו מאנשי דאע"ש לעזוב את המקום מייד. על כך דיווח רמי עבד אל-רחמן, מנהל הארגון הסורי לזכויות האדם SOHR.

הדבר קרה בעיר עשארה שבמחוז דיר א-זור, הנשלט ברובו על ידי דאע"ש. לאחר שעות ארוכות בה הופצצה העיר על ידי חיל האוויר הסורי – הפצצות בהן נהרגו שני ילדים, שמונה נשים וגבר אחד – יצאו מאות מתושבי העיירה אל הרחובות במחאה על המתרחש, ונאספו מול מפקדת דאע"ש בעיר. בתגובה, פתחו אנשי הארגון באש על המפגינים ועצרו כמה מהם.

מגיבים במהירות. אנשי דאע"ש (צילום מסך)
מגיבים במהירות. אנשי דאע"ש (צילום מסך)

הפצצות חיל האוויר הסורי הן חלק ממתקפה מחודשת של צבא אסד המתבצעת בשבועות האחרונים נגד ערים באותם שטחים בצפון ובמזרח סוריה, המצויים בשליטת דאע"ש. על פי פרסומים במערב, בתקיפות אלה נהרגו לא רק לוחמי המדינה האסלאמית אלא גם לא מעט אזרחים.

רייאן אל-פוראטי, תושב דיר א-זור המשתמש בשם בדוי בדיווחיו מהסביבה, סיפר כי הפגנות המחאה נגד דאע"ש החלו בהלוויה שנערכה לקורבנות ההפצצה. בטקס השתתפו כשלוש מאות בני אדם. בתחילה התנהלה ההלוויה בשקט יחסי, אבל כעבור דקות ספורות החלו להישמע קריאות הדורשות מהמדינה האסלאמית לעזוב את עשארה.

אנשי הארגון הגיבו במהירות. הם עצרו בחור צעיר בשם עלי חלאף, וביום שישי הביאו אותו למקום מרכזי בעיר, האשימו אותו בכפירה ובחילול הקודש ולנגד עיני התושבים ההמומים, הוציאו אותו להורג בצליבה. "למרות שלא היה לו שום קשר למחאות היום הקודם, הם הוציאו אותו להורג בפומבי בעשארה רק כדי להעביר את המסר שלא כדאי לקחת שום חלק בפעולה נגד ארגון המדינה האסלאמית", אמר רמי עבד אל-רחמן.

פוראטי סיפר כי לוחמי המדינה האסלאמית, שמעשי הטבח המזעזעים שלהם מתועדים בהיקף רחב, שנואים על האוכלוסיה המקומית. ואולם, הוסיף, תושבים החיים תחת שליטתם חוששים מאוד מנקיטת צעד כלשהו נגדם. "הם חיים בכלא", אמר, "אין יום במחוז דיר א-זור שבו לא מתבצעת הוצאה להורג כלשהי".

 

1 Comment

  1. ניר
    7 בספטמבר 2014 @ 21:51

    מוזר חלק מערבי ישראל תומכים בארגון

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן