Skip to content

ישראל משתתפת בתערוכה החקלאית בקניה

התערוכה של ארגון החקלאות הקנייתי, ASK, שתתקיים בניירובי, מושכת אליה יותר מחצי מיליון מבקרים. נשיא קניה, אוהורו קניאטה, לבקר בביתן הישראלי. הביתן הישראלי מוקם ביוזמת מינהל סחר חוץ במשרד הכלכלה, בשיתוף מכון הייצוא ושגרירות ישראל בקניה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מינהל סחר חוץ במשרד הכלכלה, בשיתוף מכון היצוא ושגרירות ישראל בקניה, יפעילו ביתן לאומי החל ממחר ועד 2 באוקטובר, בתערוכה החקלאית השנתית של ארגון החקלאות הקנייתי, ASK, שתתקיים בניירובי.

נשיא קניה אויורו קנייתה בעת שביקר בשנה שעברה בביתן הישראלי.
נשיא קניה אוהורו קניאטה בעת שביקר בשנה שעברה בביתן הישראלי.

מדובר בתערוכה הגדולה ביותר של ענף החקלאות במזרח אפריקה, המושכת אליה יותר מחצי מיליון מבקרים, מתוכם כ-70 אלף מחוץ לקניה. גם השנה, בדומה לשנה שעברה, צפוי נשיא קניה, אוהורו קניאטה (Uhuru Kenyatta) לפתוח רשמית את התערוכה ולבקר בביתן הישראלי, שבו יציגו עשר חברות ישראליות.

פגישות עסקיות

באירוע נפרד, שיתקיים ביום שלישי השבוע, יתקיימו פגישות עסקיות של החברות הישראליות, ביוזמת משרד הכלכלה ובארגונו. מטרת האירוע היא למקסם את התועלת מהביקור בקניה עבור החברות הישראליות. במפגש זה ישתתפו שלוש חברות ישראליות נוספות מלבד החברות המציגות בביתן הישראלי.

"חשיפה רחבה"

גיא כהן, ממונה תחום אפריקה במינהל סחר חוץ: "זו השנה השנייה שבה מוקם ביתן לאומי בתערוכה, הגדולה מסוגה במזרח אפריקה. השתתפות במסגרת הביתן הלאומי בתערוכה מקצועית גדולה, מספקת חשיפה רחבה מאוד לחברות הישראליות. נוסף על כך, החברות הישראליות שכבר פעילות במקום, מעידות כי אין תחליף למפגשי פנים-מול-פנים עם הלקוחות הפוטנציאליים והאירוע הנפרד עונה על הצורך בחשיפה ממוקדת יותר, בעלת פוטנציאל עסקי רב

"שווקי יעד מרכזיים"

גלעד פלד, מנהל מחלקת אגרוטכנולוגיה מים וקלינטק במכון היצוא: אפריקה בכלל וקניה בפרט מהווים שווקי יעד מרכזיים לחברות האגרוטכנולוגיה הישראליות. ארגוני סיוע בינלאומיים וחברות פרטיות משקיעות תקציבים רבים בפרויקטים חקלאים באפריקה במטרה לספק מזון לאוכלוסייה המקומית ולשווק תוצרת חקלאית איכותית לשווקי יעד מחוץ ליבשת לאורך כל השנה".

כלכלת קניה

ממינהל סחר חוץ נמסר כי כלכלת קניה, כמו כלכלות רבות באפריקה, מתבססת בעיקר על חקלאות. כ-29% מהתמ"ג בקניה מקורו בענף זה, אך כ-75% מהעובדים במדינה, מתפרנסים מחקלאות. בשנים האחרונות מתחזקת מגמת התייעלות בענף החקלאות בקניה על ידי הכנסת עזרים טכנולוגיים שמגבירים את התפוקה החקלאית. היצוא הישראלי לקניה תומך במגמה זו: ענפי היצוא העיקריים לקניה הם מוצרי פלסטיק, דשנים וכימיקלים. היצוא לקניה ב-2013 הסתכם בכ-86 מיליון דולר. לעומת זאת, היבוא מקניה ב-2013 הסתכם בכ-17 מיליון דולר. המוצרים המיובאים המובילים הם דג נסיכת הנילוס, קפה, ובשנה וחצי האחרונות גם זרעים. יבוא הזרעים מעיד אף הוא על המעבר לחקלאות מתקדמת יותר בקניה, תהליך שהטכנולוגיה החקלאית הישראלית יכולה לסייע לו רבות.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן