Skip to content

נתניהו הודיע על מע"מ אפס למוצרי יסוד, אחרי שפסל אותו לפני חודש

ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע היום בוועידת ישראל לעסקים, כי הוא מתכוון להעביר חוק מע"מ אפס, על מוצרי יסוד שבפיקוח. אולם השרה לשעבר ציפי לבני טוענת כי בדיוק לפני חודש, בדיון שקיימה הממשלה על התקציב, הציע זאת השר, דאז, עמיר פרץ – אך נתניהו התנגד
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע היום בוועידת ישראל לעסקים, כי הוא מתכוון להעביר חוק מע"מ אפס, על מוצרי יסוד שבפיקוח. אולם השרה לשעבר ציפי לבני טוענת כי בדיוק לפני חודש, בדיון שקיימה הממשלה על התקציב, הציע זאת השר, דאז, עמיר פרץ – אך נתניהו התנגד.

"במקום מע"מ אפס על דיור שלא יביא להפחתת מחירי הדירות, אני מתחייב להביא חוק מע"מ אפס על מוצרי יסוד והכפלת הפיקדון לחיילים משוחררים, כדי שיוכלו להתחיל את חייהם עם הון עצמי התחלתי", אמר נתניהו בהופיעו בוועידת ישראל לעסקים. "אני חושב שזה הדבר החברתי, זה הדבר הכלכלי, זה הדבר הנכון גם מבחינה לאומית".

הצעת השר פרץ שנפלה לפני חודש בממשלה
הצעת השר פרץ שנפלה לפני חודש בממשלה

נתניהו טען עוד כי העלות של המהלך שלו היא כשני מיליארד שקלים, לעומת שלושה מיליארד שקלים לתכניות הדיור של לפיד. "מע"מ אפס על מוצרי מזון מפוקחים עולה מיליארד שקל פחות ועוזר למשפחות החדשות ולשכבות החלשות – זה צדק חברתי", אמר נתניהו. "זו תכנית הרבה יותר נכונה, הרבה יותר צודקת, הרבה פחות מעווותת, מאשר סיוע של 200 אלף שקל לכמה משפחות. את הפער הזה, של מיליארד השקלים, נעניק לחיילים משוחררים ונכפיל את הפיקדון לטובת לימודים, עסקים או דיור בסכום של שישים אלף שקל".

ראש הממשלה התייחס לתוכנית מע"מ אפס על מוצרי היסוד, גם בישיבת הסיעה שלו מאוחר יותר: "כמה מהחברים כאן יודעים שמזה זמן מה אני מדבר איתם על האפשרות של מע"מ אפס על מוצרי יסוד. ביצים, חלב, לחם, גבינה. מנכ"ל משרדי עובד על תכנית סדורה בעניין הזה כבר כמה שבועות", אמר נתניהו.

"אני מאמין שזהו צעד משלים ליצירת תחרות בשוק המזון, צעד משלים, משום שעשינו כבר כמה צעדים להפחתת המחירים שם כמו הקלות ביבוא וכמובן פטור לקניות באינטרנט. כל עוד הייתה מחויבות קואליציונית למע"מ אפס אחר, ברור שאי אפשר היה לעשות גם וגם, אין אפשרות כזאת, אבל משירדה האפשרות ההיא וכבר הולכים על מע"מ דיפרנציאלי זהו הצעד המתבקש, לתת מע"מ אפס למיליוני אזרחים במוצרי מזון שהמחיר שלהם מפוקח ובכך להיטיב עם המוני העם ולא רק לכמה אלפים אם בכלל".

שרת המשפטים לשעבר, ציפי לבני, האשימה בתגובה את נתניהו כי לקח קרדיט על תוכנית שאותה העלה השר לשעבר עמיר פרץ, לפני חודש בדיוק. "באמת ביבי, איזה רעיון מבריק", כתבה לבני בעמוד הפייסבוק שלה. "רק חבל שלא סיפרת שההצעה הזאת היא לא חדשה וגם בכלל לא שלך: עמיר פרץ בדיוני התקציב בממשלה ב-8 באוקטובר, לפני חודש בדיוק, הציג בפני הממשלה את היוזמה הזאת ממש – מעמ אפס על מוצרי יסוד. וביבי? התנגד. והיום? לוקח קרדיט. אז לסיכום: הגיע הזמן להחליף את השלטון!"

שר האוצר לשעבר, יאיר לפיד, הגיב בעמוד הפייסבוק שלו: "הקשבתי לנאום ראש הממשלה והתביישתי. ראש הממשלה הציע מע"מ אפס על מוצרי מזון בפיקוח. איש לא שמע מעולם על התכנית, הוא לא הציע מעולם להכניס אותה לתקציב. למעשה, רק לפני חודש הוא אמר בממשלה שהוא מתנגד נחרצות להכנסת מוצרי מזון לפיקוח. מה קרה מאז? קרה שהוכרזו בחירות.

"למר נתניהו יש תפיסה מאוד ברורה לגבי הבחירות", אמר לפיד. "הוא יוצא מנקודת הנחה שהבוחר הישראלי, הוא ילד בן ארבע. ועל ילדים בני ארבע עובדים רק שני דברים, ממתקים והפחדות. אדוני ראש הממשלה, אנחנו לא ילדים בני ארבע. אנחנו אנשים מבוגרים ומגיע לנו שיתייחסו אלינו בכבוד ולא כאילו אנחנו מטומטמים".

ואילו ח"כ שלי יחימוביץ' (העבודה) הגיבה: "בוקר טוב נתניהו; אחרי שלוש כהונות כראש הממשלה  וכהונה כשר אוצר נעשית סוציאליסט?

"לרגע מבלבל אחד זה נראה כאילו קם בבוקר סוציאליסט צעיר עם רעיון, ולא מדובר בראש ממשלה שלוש קדנציות פלוס קדנציה שלמה כשר אוצר", אמרה ח"כ יחימוביץ'. "אין גבול לציניות".

 בסטטוס בעמוד הפייסבוק שלה, כתבה יחימוביץ' כי דבריו של נתניהו על "לחם, חלב וביצים" מעידים על ניתוק מוחלט מהמתרחש. "הבעיה עם עשירים מנותקים, שהם סבורים שהחיה הענייה הרועה בשדות של העניים ניזונה גם מאוכל של עניים: לחם, ביצים, חלב. טוב שלא הוסיף קמח, שמן ואורז. החיה הענייה אינה צורכת אבוקדו, עוף, דגים, פסטה, קינואה, לחמניות או מעדני החלב. בוודאי שמערכת העיכול של החיה העניה אינה יכולה להתמודד עם יין טוב, סטייק איכותי, סושי או גלידת פיסטוק.

"מעניין איזה טפח נרחב מתפיסת עולמו של נתניהו נחשף בהיסח הדעת ודווקא מתוך כוונה לכבוש לבבות ולרצות", כתבה יחימוביץ'. "בכל קדנציה של נתניהו עלו המיסים העקיפים והמע"מ בראשם, והמס הישיר לה. הוא האחראי הראשי להעלאה מתמשכת של המע"מ. כעת בפרץ אמפתיה פופוליסטי לעניים הוא מגלה את האור".

2 Comments

  1. גידי
    9 בדצמבר 2014 @ 13:31

    לעדנה .

    מי פה המנותק…?(הסוריה ואיראן לא חושבים כך)בלי קשר למי מצביעים.
    התגובה ההיסטרית והמוכתבת שלך עושה שם רע לשכל הישר.
    אי אפשר לפטר ראש ממשלה בתקופת מעבר.

  2. עדנה
    9 בדצמבר 2014 @ 0:20

    ביבי מנותק. אין סיבה שנתקע איתו. די. אפשר לפטר אותו. זה בידינו. וזה הזמן.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן