Skip to content

גלנט מגלה: "הכנתי ארוחת בוקר ללוחמים ממצרכים שנזרקו לזבל"

המועמד מס' 2 במפלגתו של כחלון: "ההרתעה חייבת להיות ברורה ומיידית. הברירה היא פשוטה: יד ברזל ואגרסיביות כלפי תוקפנות לצד הבנה, שיתוף וחמלה לצד מי ששומר חוק בתוך מדינת ישראל"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

״כאשר הייתי מפקד השייטת, הייתי מכין את ארוחת הבוקר של הלוחמים, ממצרכים שנזרקו לזבל כמו חדשים, כדי שילמדו שיש אנשים רעבים״. כך גילה היום האלוף (מיל.) יואב גלנט, מספר 2 במפלגת "כולנו" של משה כחלון. גלנט התארח היום בתכנית מפגש פוליטי שנערכה במכללה האקדמית הדסה בירושלים ופרש את המשנה הביטחונית-כלכלית של ״כולנו״.

יואב גלנט ומשה כחלון. "חוסן כלכלי, חברתי ובטחוני שווה לחוסן לאומי" (צילום ארכיון: תמיר ברגיג)
יואב גלנט ומשה כחלון. "חוסן כלכלי, חברתי ובטחוני שווה לחוסן לאומי" (צילום ארכיון: תמיר ברגיג)

"אנחנו מגיעים למשולש שמאוד קל לפתור איתו: חוסן כלכלי, חברתי ובטחוני שווה לחוסן לאומי", אמר גלנט. "כשאתה מפקד על חיילים בצבא וגומר מבצע ומדבר עם החבר׳ה, אתה רואה חיילים שגמרו מבצע בלילה בעזה ואין להם לאיפה לחזור: חייל חרדי שעזב את הבית, חייל בודד, חייל עם מקרר ריק, חייל עם בית הרוס. בעיני זה בלתי אפשרי. לפני עשרים שנה סיימתי את תפקידי כמפקד השייטת. אתה מסתכל על ה״צפרדע״ של הפח אשפה שמלאה. הייתי נכנס לפח, מוציא מצרכים ומאכיל אותם את הלוחמים. אחרי זה ששאלתי אותם אם היה טעים ואם היה שווה לזרוק. כולם ידעו את התשובה".

גלנט הציג את הנקודות המרכזיות בתפישת הביטחון שלו. "כל מקום בשליטה ישראלית יש להגן עליו בכל מחיר", אמר. "ירי מעזה לא יתקבל, דקירה, דריסה או פגיעה אחרת בירושלים לא תתקבל. ללא יכולת צבאית ביטחונית חזקה, אי אפשר לעשות כלום.

"ההרתעה חייבת להיות ברורה ומיידית. לא יכול להיות שבחור ובחורה לא יוכלו ללכת ברמת רחל. במבצע עופרת יצוקה היו תוצאות הרבה יותר טובות כי לצד השני היה ברור המחיר. הברירה היא פשוטה.יד ברזל ואגרסיביות כלפי תוקפנות לצד הבנה, שיתוף וחמלה לצד מי ששומר חוק בתוך מדינת ישראל".

 בהתייחס למשא ומתן עם הפלסטינים אמר: "אנחנו חייבים להגיע להסכמה עם הפלסטינים, אבל זה יכול לקרות רק במצב שלישראל יש יותר בטחון ולא פחות ביטחון. מתווה הנשיא בוש 2004 זו הדרך.  אני לא רוצה 8 מיליון פלסטינים במדינת ישראל".

לדברי גלנט אין מחלוקת על גושי ההתיישבות, אבל במקומות מסוימים יש לתת לפלסטינים לנהל עצמם בלי שיהיו עול על מדינת ישראל. "כל אבן יקרה לי והתאמנתי בכל מקום בארץ הזו אבל חייבים להגיע להסכם, כי בהיבט הכלכלי והבינלאומי זה יקל עלינו יותר מאשר עליהם. אנחנו חייבים להיות נוקשים בהיבט הביטחוני ומפוכחים בכל מה שניתן להשיג".

על הוויכוח התקציבי אמר גלנט: "תקציב הביטחון הוא גדול על המדינה וקטן על האיום. ישראל משקיעה 7% מהת"לג בביטחון. הפתרון שהצעתי הוא פשוט: אם ניתן למערכת הביטחון תקציב רב שנתי בחוק סגור – המערכת תתייעל. שנה קלנדרית לא מספיקה לצה"ל. אם יתייעלו אחרי שנה זה יהיה בסיס התקציב. ניתן לעשות אבל בשכל ולא בכוח".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן