Skip to content

"ראאד סאלח, חנין זועבי ואחמד טיבי עומדים מאחורי הפיגוע בת"א"

כך אומר שר החוץ, אביגדור ליברמן בתגובה לפיגוע הדקירה בתל-אביב. נתניהו: "הפיגוע הוא תוצאה ישירה של ההסתה הארסית שמופצת ברשות הפלסטינית כלפי היהודים ומדינתם". הרצוג: "מלחמה חסרת פשרות בטרור". נפתלי בנט: "לעצור כל הזרמת כספים לטרוריסט אבו מאזן"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
צילום: קובי גדעון, לע"מ
צילום: קובי גדעון, לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו מאשים את הרשות הפלסטינית בפיגוע הדקירה בתל אביב.

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר: "הפיגוע בתל-אביב הוא תוצאה ישירה של ההסתה הארסית שמופצת ברשות הפלסטינית כלפי היהודים ומדינתם. אותו טרור מנסה לפגע בנו בפריז, בבריסל ובכל מקום.

"מי שמיהר לברך על המעשה הזה, הוא החמאס, שותפיו של אבו מאזן לממשלת האחדות. זה אותו חמאס שהודיע שיתבע את ישראל בבית הדין הבינלאומי בהאג. הן להסתה והן למהלך המסוכן בבית הדין בהאג אחראי אבו מאזן.

נמשיך לפעול בעוצמה נגד הטרור שמנסה לפגוע בנו מאז קום המדינה, ונדאג שלא ישיג את מטרתו".

נתניהו מסר עוד כי שוחח עם מפקד יחידת נחשון של שירות בתי הסוהר, תת-גונדר מנשה גניש, ושיבח את הפעולה הנחושה של לוחמיו שהצילה חיים רבים.

שר החוץ, אביגדור ליברמן, אומר כי ״מי שעומד מאחרי הפיגוע הבוקר בת״א הם גם מי שעומדים מאחרי המהומות ברהט ועמדו מאחרי גל הפיגועים בירושלים: אבו-מאזן, הנייה, ראאד סאלח, חנין זועבי, אחמד טיבי ושותפיהם.

צילום: רפי מיכאלי
צילום: רפי מיכאלי

"כולם חלק מאותו מהלך של ערעור על זכותה של מדינת ישראל להתקיים כמדינה יהודית, וזה לא משנה מבחינתם אם זה ביהודה, בשומרון, בנגב, בגליל, בת״א או בירושלים", אומר ליברמן. "כולם חלק מאותה זרוע שמטרתה לחסל את המדינה היהודית. לכן חייבים לפעול בצורה נחושה נגד כל אותם אנשים, שפועלים תחת שמות שונים ובמישורים שונים, אבל לכולם אותה מטרה: להרוג יהודים ולחסל את ישראל״.

צילום: ציפי מנשה
צילום: ציפי מנשה

יו"ר המחנה הציוני יצחק הרצוג: "אין היום תחושת ביטחון לאזרחי ישראל – לא בירושלים, לא בעוטף עזה ולא בתל אביב. לא נקבל מצב שבו אזרחי ישראל לא יוכלו לנסוע בבטחה בתחבורה ציבורית. צה"ל, השב"כ והמשטרה יקבלו מאיתנו גיבוי מלא למלחמה חסרת פשרות בטרור בכל מקום שבו יש איום על ישראלים, בגבולות המדינה ומחוץ להן".

אלוף (מיל') עמוס ידלין, מועמד "המחנה הציוני" לתפקיד שר הביטחון: "אני מחזק את כוחות הביטחון. תושיית האזרחים והפעולה הנחרצת של המשטרה ושב"ס, ומאחל החלמה מהירה לפצועים. בטרור יש לטפל ביד קשה ובהתנהלות תקיפה הן מול המבצעים והן מול שולחיהם".

ציפי לבני: "במלחמה בטרור אין ולא יהיו פשרות – בטרור מטפלים לא במשא ומתן איתם, אלא בכוח ועוד כוח ועוד כוח. צריך וניתן לעצור את ההסלמה לדאוג לביטחון, להכות את הטרור, לחזק את השיתוף הפעולה המודיעיני בטחוני ולגייס את העולם לצדנו במאבק הצודק נגד הטרור ולמען ביטחון ישראל". לבני שלחה איחולי החלמה שלמה לפצועים ושיבחה את התנהגות נהג האוטובוס, כוחות המשטרה והשב״ס "שהפגינו תושייה ופעלו באופן מהיר ויעיל".

יו"ר "כולנו", משה כחלון: "פיגוע הפשע בצומת מעריב הבוקר הוא צלצול השכמה עבורנו. אנו מבינים באיזו שכונה אנחנו גרים ומחזקים את הפצועים, המשפחות, צה"ל  והמשטרה שעובדים יום יום בכדי למנוע פיגועים מהסוג הזה. חברי מפלגת כולנו מאחלים החלמה לפצועים וחיבוק חם למשפחות".

צילום: ענבל כהן-חמו
צילום: ענבל כהן-חמו

יו"ר הבית היהודי, נפתלי בנט: "האחראי לפיגוע הוא אותו אדם שנצפה צועד בחברת מנהיגי העולם רק לפני שבוע בפריז. כשאבו מאזן מסית יומם וליל בטלוויזיה נגד היהודים, כשאבו מאזן קורא כיכרות על שם רוצחים ונותן פרסים כספיים לרוצחי יהודים, הוא הופך עצמו לדילר של הסכינים והמחבלים הם רק שלוחיו. ממשלת ישראל חייבת לעצור כל הזרמת כספים לטרוריסט אבו מאזן כל עוד הוא ממשיך למממן משפחות מחבלים, מילים לא מספיקות".

אלוף (מיל.) יואב גלנט, המועמד ה"ביטחוניסט" של מפלגת "כולנו": "ביטחון הוא הרתעה ופעולה. יש להגן על כל מקום שבו מונף דגל ישראל. אסור לעבור לסדר היום על טילים מעזה, אסור לעבור לסדר היום על דריסה בירושלים ואסור לעבור לסדר היום על דקירה בתל אביב".

ח"כ דני דנון (ליכוד): "בכנסת ה- 20 אוביל חקיקה שכל שוהה בלתי חוקי שנתפס יגורש לעזה לאלתר, כי בטרור נלחמים באגרוף ברזל!"

צילום: דן בר דוב
צילום: דן בר דוב

יוצאת דופן הייתה תגובתה של ח"כ שלי יחימוביץ: "אם היה מדובר באותו פיגוע בדיוק, כשראש הממשלה הוא מהמרכז-שמאל, היינו רואים עכשיו התלהמות חסרת תקדים של נתניהו, שהיה מאשים את ראש הממשלה ברפיסות ובחולשה, מאריך במלל על היעדר הביטחון האישי של אזרחי ישראל, נשבע ומבטיח שממשלה חזקה בראשותו תגדע את הטרור, ועוד כהנה וכהנה – כל מה שאכתוב יהיה כאין וכאפס לעומת כישרונות הרטוריקה המתלהמת של נתניהו בנסיבות כאלה.

"ולא, אני לא ממציאה", כתבה יחימוביץ' בעמוד הפייסבוק שלה. "זוכרים את ביבי בתקופת הפיגועים הקשים בתל-אביב, ובהם הפיגוע בקו 5? איך הזדרז לאזורי הפיגוע להתראיין בשצף קצף ולהלהיט נגד יצחק רבין, שהיה אז ראש הממשלה?

"האמת היא", כתבה יחימוביץ', "שטרור הוא טרור, וכשפיגוע כזה מתרחש – זה לא הזמן לחפש אשמים. יש לנו רק מדינה אחת, וגם בבחירות צריך לזכור שיש אירועים לאומיים ואינטרסים לאומיים, שעליהם אפשר שלא להתפלג ולא להתקוטט. הכלל הזה חל על כולנו".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן