Skip to content

עו"ד דוד שמרון: "אם נפלה שגגה בדבריי, אני מתנצל עליה"

את הדברים האלה כתב פרקליטה של משפחת נתניהו בתגובה למכתב התראה ששלחה הקרן החדשה לישראל, בעקבות התבטאויות שנשמעו אתמול במסיבת העיתונאים של הליכוד, לגבי מעורבות כביכול של הקרן החדשה לישראל בקמפיין 15V ובמערכת הבחירות
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

פרקליטה של משפחת נתניהו, עו"ד דוד שמרון, מתנצל בפני הקרן החדשה לישראל – לאחר שהקרן החדשה לישראל שלחה הבוקר מכתב התראה למפלגת הליכוד, בעקבות התבטאויות של המפלגה וחבריה, לגבי מעורבות כביכול של הקרן החדשה לישראל בקמפיין 15V ובמערכת הבחירות.

עו"ד שמרון: שלח מכתב התנצלות (צילום: דן בר דוב)
עו"ד שמרון: שלח מכתב התנצלות (צילום: דן בר דוב)

במכתב שהגיע אל הקרן אומר עו"ד שמרון: "אני מאשר קבלת מכתבך. ככל שזכור לי אמרתי שהקרן החדשה מממנת את עמותת מולד – זאת בהתבסס על פרסומי הקרן החדשה לישראל עצמה בדבר ארגונים נתמכים – ולא את 15V. אם נפלה שגגה בדבריי, אני מתנצל עליה.

 "רשמתי בפני את תוכן מכתבך בדבר ייעוד הכספים שהועברו ע"י הקרן למולד. אעביר את תוכן מכתבך למרשיי", נאמר במכתבו של עו"ד שמרון.

מכתבה של הקרן החדשה לישראל נשלח לעו"ד אבי הלוי, היועץ המשפטי של הליכוד; לניר חפץ,  ראש מטה ההסברה של הליכוד; לעו"ד דוד שומרון, נציג משפחת נתניהו ולח"כ כנסת מירי רגב.

במכתב שנשלח על ידי עו"ד ישי שנידור נאמר: "אתמול פרסמתם באופן פומבי את טענותיכם, כי קמפיין 15V כרוך בעבירות על חוקי מימון הבחירות. בדבריכם כרכתם את הקרן החדשה לישראל בפרשה, וטענתם שהיא המממנת של הקמפיין הנ"ל (או מעורבת במימונו), הן ישירות והן באמצעות מימון דרך ארגון 'קול אחד' ו/או 'מולד'.

"המדובר בשקרים. הקרן החדשה לישראל לא הייתה ואינה מעורבת, לא במישרין ולא בעקיפין, במימון הקמפיין המכונה 15V. בנוסף, היא גם לא תמכה כספית ב'קול אחד' מזה שנים, וברור שאין לה קשר – ולו עקיף – לפעולותיו של ארגון זה היום, יהיו אשר יהיו. תמיכתה ב'מולד', כפי שהוגדרה מראש, היא עבור פעילויות מסוימות ו'צבועות' (מימון מחקרים, עמיתי מחקר ופעילות דומה נוספת) – ובמפורש לא לכל פעילות הנוגעת ל 'קמפיין 61' או פעילות אחרת כלשהי העשויה להיות קשורה במישרין או בעקיפין למערכת הבחירות.

"המדובר בהוצאת דיבה חמורה על הקרן החדשה לישראל", נאמר עוד במכתב. "במיוחד מדהימה העובדה שדברים חסרי אחריות אלה לא נאמרו על-ידי גורם שוליים כלשהו, אלא על-ידי נציגיה המוסמכים של מפלגה מרכזית, מפלגת שלטון. כל חזרה על האמירות הנ"ל תהיה נגועה בחוסר תום לב מוגבר, והקרן החדשה לישראל לא תשלים עם המשך הכפשתה וכריכתה במערכת הבחירות תוך פגיעה במעמדה הציבורי".

1 Comment

  1. אע
    3 בפברואר 2015 @ 1:53

    אני מודה שאני לא מבין בסיפור הזה כלום- אבל לפי המכתב של הקרן החדשה, הם אומרים שהם אכן ממנים את מולד, "אבל לפרוייקטים אחרים".
    מישהו מוכן להסביר לי מה ההבדל??? מה הם משלמים להם בכסף מונופול שטוב רק לפרוייקטים האלה?! הכסף שמתפנה לקרן מולד מפרוייקט X שמקבל מימון מהקרן החדשה פשוט מוסט לקמפיין 61 ולV15.

    זה כמו שנגיד אירופה תתרום כסף לרשות הפלשתינית ל"מטרות הומניטריות", ואז הרשות תוכל להרשות לעצמה במקום לטפל בבעיות הומנטיריות לפנות כספים, נגיד 20% מהתקציב שלה, למימון טרוריסטים. אה… אופס….

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן