Skip to content

ריבלין: ״קשה לדמיין קיום דיאלוג בחברון – אבל מותר וצריך לנסות״

נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין ביקר היום בחברון ובקרית ארבע וסיפר שדחה פניית ארגוני שמאל שביקשו ממנו לבטל את ביקורו בחברון – כשם שדחה פניות מהימין לבטל את השתתפותו בכנס "הארץ" לדמוקרטיה. "גם אלו החלוקים בדעותיהם, בעניין הישוב היהודי המתחדש בחברון, לא יכולים ולא צריכים, להתכחש לזיקה העמוקה, התרבותית וההיסטורית, של עם ישראל לעיר"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

״קשה לנו לדמיין, את האפשרות לקיום דיאלוג בחברון. זיכרון הטבח והדם, זעקות הפצועים והיתומים, הם חלק מהתזכורות התמידיות, שעולות בזיכרון הקולקטיבי של העיר. אבל מותר וצריך לנסות״. כך אמר היום נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין, במהלך ביקור שערך בקרית ארבע ובחברון לרגל חנוכת המוזיאון היהודי לזכר הרוגי מאורעות תרפ״ט. ריבלין סיפר שדחה פניית ארגוני שמאל שביקשו ממנו לבטל את ביקורו בחברון – כשם שדחה פניות מהימין לבטל את השתתפותו בכנס "הארץ" לדמוקרטיה.

ריבלין במוזיאון לתולדות הישוב היהודי בחברון (צילום: מארק ניימן/לע"מ)
ריבלין במוזיאון לתולדות הישוב היהודי בחברון (צילום: מארק ניימן/לע"מ)

״בקיץ האחרון עם  חטיפת שלשת הנערים, לא הרחק מכאן, הרגשנו כולנו את התחושה החזקה של 'את אחי אנוכי מבקש'", אמר הנשיא. "אני הייתי בכיכר רבין בתל אביב ובישיבת מקור-חיים. התפללתי עם דתיים ועם חילונים, עם נשים ועם גברים, בני נוער ומבוגרים. כולם ביקשו להיות יחד. גם במהלך מבצע 'צוק איתן' התגייסו חיילים וחיילות, מכל גווני החברה הישראלית, להגן על הבית. כמו כאן ב'סמטת הגבורה' בציר המתפללים, גם שם בדרום, חיילים מקריית-ארבע וחיילים מתל-אביב נפלו אחד ליד השני. אחד מצביע לשמאל אחד לימין, אחד דרוזי ואחד בדואי. לכאב יש כוח לבנות ולהחריב, לאחד ולפלג. הבחירה היא בידינו״.

בהמשך דבריו התייחס הנשיא לפניות שהגיעו אליו מגורמים שונים בבקשה לבטל את השתתפותו בכנס ״הארץ״ לדמוקרטיה ואמר: ״אנחנו נמצאים בזמן בחירות. מותר לנו שלא להסכים, אבל אסור לנו לזלזל. לא בימין ולא בשמאל. אזרחי ישראל ערבים ויהודים ראויים לכבוד. הקמנו כאן מדינה יהודית ודמוקרטית. מדינה המחויבת לעקרונות יהדותה כמו שהיא מחויבת לעקרונות הדמוקרטיים. כולנו שווים ומחויבים לחוק. ארגונים בשמאל ביקשו ממני להחרים את היישוב היהודי בחברון. מהימין, ביקשו ממני עכשיו להחרים את כנס "הארץ" לדמוקרטיה, בגלל השתתפות הקרן החדשה לישראל. לא ביטלתי את הגעתי לחברון כפי שלא אבטל את השתתפותי בכנס הדמוקרטיה של הארץ״, אמר הנשיא.

בטקס חנוכת המוזיאון המחודש לתולדות היישוב היהודי בחברון אמר הנשיא: ״המוזיאון, שאנו מציינים היום את פתיחתו, הוא מוזיאון היסטורי, שמספר סיפור בן 3,800 שנים. עבורי, זוהי אינה אמירה צינית או פוליטית – זו עובדת יסוד, שברורה לי באופן אישי, ונכונה גם במובן הלאומי הרחב והציבורי שהרי ספור ההתיישבות היהודית בחברון, הוא ספור על היווצרותה של האומה, על ימיה הטובים והקשים גם יחד. גם אלו החלוקים בדעותיהם, בעניין הישוב היהודי המתחדש בחברון, לא יכולים ולא צריכים, להתכחש לזיקה העמוקה, התרבותית וההיסטורית, של עם ישראל לעיר״.

במהלך הטקס הפגינו פעילי שמאל מחוץ למוזיאון נגד בואו של הנשיא והציעו לנשיא סיור אלטרנטיבי שימחיש לטענתם את "נתיב הסבל של הפלסטינים בעיר".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן