Skip to content

נתניהו: "הקונגרס – הבלם האחרון לפני ההסכם של המעצמות ואיראן"

יו"ר האופוזיציה, יצחק הרצוג, דחה הזמנה ששיגר לו השר ישראל כץ, להצטרף לנסיעתו של נתניהו לקונגרס. "הספין של נתניהו בנוגע לשאלה מי נוסע לוושינגטון חייב להיפסק. את עמדתי הנחרצת נגד הגרעין האיראני מכיר כל גורם ישראלי ואמריקאי,לרבות נשיא ארה"ב, ואני יודע להשמיע אותה באופן חד, ברור ומשפיע, מכאן - ולא משם"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שב וטוען כי אם ייחתם ההסכם עם איראן, היא תקבל רשיון לפתח פצצות גרעיניות. נתניהו אמר זאת במהלך ביקור שערך בפיקוד הדרום, עם שר הביטחון משה יעלון, הרמטכ״ל רב-אלוף גדי איזנקוט, ואלוף פיקוד דרום סמי תורג׳מן.

נתניהו, יעלון והרמטכ"ל גדי אייזנקוט בפיקוד הדרום (צילום: חיים צח/לע"מ)
נתניהו, יעלון והרמטכ"ל גדי אייזנקוט בפיקוד הדרום (צילום: חיים צח/לע"מ)

"לצערי, המידע שמגיע אליי בימים האחרונים מאשש הרבה מהחששות שלנו לגבי ההסכם המתגבש בין המעצמות לבין איראן", אמר נתניהו. "ההסכם הזה, אם אכן ייחתם, יאפשר לאיראן להפוך למדינת סף גרעינית. כלומר, בהסכמת המעצמות, איראן תקבל רישיון לפתח ייצור פצצות, וזאת מדינה שמצהירה בגלוי על כוונתה להחריב את מדינת ישראל.

"זהו הסכם רע שמסכן את עתידנו", אמר נתניהו. "חובתי כראש הממשלה לעשות כל מה שניתן כדי למנוע הסכם זה, ולכן אצא לוושינגטון כדי לדבר בפני הקונגרס האמריקני, כי הקונגרס האמריקני עשוי להיות הבלם האחרון לפני ההסכם של המעצמות ואיראן".

בעניין החמאס אמר ראש הממשלה: "גם אחרי שהחמאס ספג את המכה הקשה ביותר בתולדותיו, אנחנו ממשיכים לעקוב אחר פעולותיו ואנחנו ערוכים לקראת כל התפתחות. באתי הנה עם שר הביטחון כדי לקבל עדכון מצה"ל על ההיערכויות שלנו, ועל האפשרויות של פעולתנו בעתיד. צריך להבין שהחמאס והג'יהאד האסלאמי וכל ארגוני הטרור בעזה פועלים בתמיכה מלאה של איראן. איראן זאת מצהירה בגלוי על כוונתה להשמיד את מדינת ישראל".

שר הביטחון, משה (בוגי) יעלון, אמר: "בתוך רצועת עזה אנחנו רואים את ההשפעה האיראנית, את הזרועות האיראניות שנשלחות בעצם לכל מקום שאפשר במזרח התיכון, התמיכה בג'יהאד האסלאמי הפלסטיני, התמיכה בחמאס. את הזרועות הללו אנחנו רואים גם מעבר לגבולות הפיקוד, בלבנון עם חיזבאללה, ברמת הגולן בחזית שהם מנסים לפתוח מולנו וכפי שהם מצהירים היו רוצים גם להקים תשתיות טרור ביהודה ושומרון. זו איראן שאנחנו מתייחסים אליה כאיום חמור כלפינו, כלפי יציבות האזור וכלפי הביטחון בעולם".

ובתוך כך, השר ישראל כץ מהליכוד קרא היום ליושב ראש האופוזיציה הרצוג להצטרף לנסיעת ראש הממשלה לוושינגטון כדי לנסות למנוע הסכם גרוע בין המעצמות לאיראן, או לפחות לשנות אותו. בדברים שכתב בעמוד הפייסבוק שלו הסביר כץ כי הקונגרס האמריקני הוא המקום היחיד שבו אפשר לעשות זאת ולמנוע סכנה חמורה לביטחון ישראל. "תשאיר את לבני בבית ותצטרף לנסיעת ראש הממשלה. תייצג קונצנזוס ועמידה מאוחדת ותסייע בהדיפת הסכנה!", כתב כץ.

ראש הממשלה שיתף את הקריאה בעמוד הפייסבוק שלו, כאיתות לכך שהוא מצטרף לקריאתו של השר כץ.

יו"ר המחנה הציוני, יצחק הרצו,ג דחה את ההצעה וכתב בעמוד הפייסבוק שלו: "הספין של נתניהו בנוגע לשאלה מי נוסע לוושינגטון חייב להיפסק. את עמדתי הנחרצת נגד הגרעין האיראני מכיר כל גורם ישראלי ואמריקאי,לרבות נשיא ארה"ב, ואני יודע להשמיע אותה באופן חד, ברור ומשפיע, מכאן – ולא משם".

ח"כ שלי יחימוביץ', ראש מטה ההסברה של המחנה הציוני, קראה לראש הממשלה לבטל בדחיפות את נאומו בקונגרס. "המצב שבו נודע לישראל על הסכם הנוגע ישירות לביטחון ישראל ולשלום אזרחיה, מפי סוכנויות ידיעות זרות, הוא שפל חדש ומסוכן ביחסינו עם ארה"ב, והוא תוצאה של הנתק שגרם נתניהו בגלל ההתעקשות לנאום בקונגרס", אמרה יחימוביץ': "השאלה אינה מי יסע לקונגרס, אלא האם לנסוע לקונגרס, ועל כך התשובה היא לא בא' רבתי.

"יש להזכיר לראש הממשלה שמטרת הנסיעה היא מניעת פצצה גרעינית מאיראן, ולא נאום בחירות", אמרה יחימוביץ'. "הנסיעה לקונגרס היא נסיעת בחירות, כל כולה לצרכי נאום שישודר בישראל, ואין בה ולו פגישה אחת עם הממשל האמריקני, שהוא הכתובת היחידה לדיאלוג בנושא הגרעין האיראני. בהתעקשותו גורם נתניהו לנזק בלתי הפיך למדינה. עליו לזכור שזו לא תוכנית ריאליטי עם מושיק גלאמין, לא סרטון תעמולה, ולא עוד חומר לספין בחירות אלא עתידה של המדינה".

האלוף במילואים יעקב עמידרור, שהיה היועץ לביטחון לאומי של רה"מ נתניהו, אומר כי ראש הממשלה החליט שמניעת הסכם רע עם איראן חשובה יותר מהקשרים האישיים שלו עם הנשיא אובמה. עמידרור אמר לסוכנות הידיעות "בלומברג" כי ההחלטה של הנשיא האמריקני לחתום על הסכם פירושה התעלמות מצורכי הביטחון החיוניים ביותר של ישראל וכי המהלך ישאיר "שריטה", כלשונו, בקשרים בין שתי המדינות.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן