Skip to content

אליפות ישראל בחתירה: דני פרידמן נותר בלתי מנוצח

דני פרידמן, תושב עפולה, הוא הזוכה באליפות ישראל בחתירה, שנערכה ב"מרכז דניאל" בתל אביב. זו זכייתו ה-11 בתואר
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

במקצה חצי הגמר קבע פרידמן שיא ישראלי חדש במקצה 2,000 המטרים – 6:52.83 דקות. בגמר היה פחות מהיר, אבל גם תוצאה של 7:18.04 דקות הספיקה לפרידמן כדי להגיע במקום הראשון באליפות בישראל.

"לאחר הרבה מחנות אימונים בחו"ל התגעגעתי להתחרות בארץ," אמר פרידמן בסיום התחרות, "בחצי הגמר הייתה תחרות טובה בשבילי וקבעתי שיא אישי וישראלי חדש, שהעלה אותי לגמר האליפות נגד אולג גונורובסקי ממרכז דניאל לחתירה. הייתה תחרות טובה ואינטנסיבית בסופה סיימתי במקום הראשון".

דני פרידמן. אלוף ישראל. צילום: בוני לברון
דני פרידמן. אלוף ישראל. צילום: בוני לברון

ביום שני ימריא פרידמן לסבב תחרויות לקראת אליפות אירופה שתיערך בסוף חודש מאי בפוזנן, פולין.
פרידמן ואולג גונורובסקי, שהגיע למקום השני בתחרות, יתחרו יחד בסירת משוט כפול זוגית באליפות העולם שתיערך באייוובלד, צרפת, בקיץ הקרוב, כדי לעמוד בקריטריון ולזכות בכרטיס לאולימפיאדת ריו 2016.

* * *

ועוד בספורט:

שחייה: תוצאות השנה באירופה לזיו קלונטרוב ב-50 חופשי
אתמול, ביום הראשון של תחרות רב אומות שמתקיימת במכון וינגייט, כיכב השחיין הצעיר: הוא זכה בשתי מדליות זהב, שבר שיא תחרות, השיג קריטריון למשחקים האולימפיים לנוער בבאקו, והשיג את התוצאה הטובה ביותר לקבוצת הגיל שלו.

הוא החל את היום המוצלח בבוקר, במשחה 100 מטר חופשי, כאשר קבע 50.54 שניות, שבר שיא תחרות וכאמור זכה במדליית זהב והשיג קריטריון למשחקים האולימפיים לנוער בבאקו, אזרבייג'אן. בהמשך, בערב זכה קלונטרוב במדליית זהב נוספת במשחה 50 מטר חופשי, בזמן של 22.74 שניות. במשחה זה שבר שיא נוער חדש וקבע את התוצאה הטובה ביותר לקבוצת הגיל שלו עד כה בשנת 2015.

שחיינים ישראלים נוספים זכו אתמול במדליות ורשמו הישגים נאים:
מארק חינאווי זכה במדליית הכסף במשחה 200 מטר (2:01.98 דקות);
מדליית כסף הוענקה לאיליה גלדישב במשחה 200 מטר חזה (2:19.15 דקות);
מירון חירותי זכה במדליית ארד והשיג את הקריטריון הדרוש למשחקים האולימפיים לנוער בבאקו, אזרבייג'אן במשחה 50 מטר פרפר (24.78 שניות).

בתום היום הראשון מובילה את התחרות יוון, ואחריה פולין וברזיל. ישראל במקום החמישי. התחרות נמשכת גם היום, בבריכה במכון וינגייט.

המשלחת הישראלית מככבת גם בתחרות רב אומות לצעירים יותר בפורטוגל, שמתקיימת במקביל לתחרות בישראל:
דניס לוקטב שבר שיא ישראלי לגילאי 15 במשחה 400 מטר חופשי, בזמן של 4:00.97 דקות. זוהי התוצאה הטובה ביותר לבני גילו באירופה השנה. לוקטב זכה גם במדליית ארד במשחה 200 מטר גב, והשיג שיא אישי של 2:06.54 דקות.

מאי לוי, בת ה- 14, זכתה במדליית הארד במשחה 400 מטר מעורב, וגם היא שברה את שיאה האישי כשסיימה בזמן של 5:10.98 דקות. גל הדר זכה במדליית הארד לאותו מרחק, בזמן של 4:35.48 דקות. במשחה השליחים 100 מטר מעורב בנים זכתה ישראל במדליית כסף, עם זמן של 3:54.28 דקות.

דניס לוקטב. כוכב צעיר נולד. צילום: איגוד השחייה
דניס לוקטב. כוכב צעיר נולד. צילום: איגוד השחייה

[related-posts title="עוד בספורט:"]

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן