Skip to content

דרישה להסרת הסרט על הרוצח יגאל עמיר, מפסטיבל הסרטים בבירה

"חופש היצירה אינו רלוונטי במקרה זה מכיוון שזו האדרת רוצח, ומתן במה להסברת מעשהו השפל", כתב מזכ"ל מפלגת העבודה, ח"כ חיליק בר, לראש הממשלה, לשרת התרבות ולראש עיריית ירושלים. "אני רואה בכך ניצול ציני של חופש הביטוי והיצירה. בטרם נאבד את המצפון, המוסר והשכל הישר, אני מבקש מכם שלא לתת במה לסרט מביש זה - […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

סגן יו"ר הכנסת ומזכ"ל העבודה, ח"כ חיליק בר, פנה בבקשה דחופה לראש הממשלה, לשרת התרבות, לראש עיריית ירושלים ולמארגני פסטיבל ירושלים, להוציא את הסרט "על סף הפחד", המתאר את דמותו של יגאל עמיר, רוצח ראש הממשלה יצחק רבין, מפסטיבל ירושלים ולהפסיק את מימונו הציבורי.

"סרט מביש". חיליק בר (צילום: נירה ידין)
"סרט מביש". חיליק בר (צילום: נירה ידין)

"כמו רבים בעם, נחרדתי לשמוע אתמול בערב כי הסרט 'על סף הפחד', המתאר את דמותו של הרוצח הנתעב יגאל עמיר, יוקרן בפסטיבל ירושלים הקרוב. הסרט מבקש לחשוף את הצד האנושי של הרוצח הנתעב ואף נותן לו במה 'להצדיק ולהסביר' את מעשיו לצופים, כאקט של אהבת מולדת'.

"רק לפני ימים אחדים שמענו קריאות לאסור מימון ציבורי של הצגה המפארת את דמותו של הרוצח ואליד דקה בתיאטרון אל-מידאן. חלקנו תמך ועדיין תומך בהחלטה זו", כתב ח"כ חיליק בר. "מופע תרבותי שמגלה אמפתיה לרוצח ראש ממשלה בישראל אין לו מקום בתרבות הישראלית ובפסטיבל לאומי כה חשוב ליצירה הישראלית, פסטיבל הממומן גם מכסף ציבורי.

"חופש היצירה אינו רלוונטי במקרה זה מכיוון שזו האדרת רוצח, ומתן במה להסברת מעשהו השפל. אני רואה בכך ניצול ציני של חופש הביטוי והיצירה. בטרם נאבד את המצפון, המוסר והשכל הישר, אני מבקש מכם שלא לתת במה לסרט מביש זה. ובוודאי לא בפסטיבל הקולנוע בירושלים, ולא במימון ציבורי", כותב ח"כ חיליק בר.

"אבקשכם לפעול מידית להוצאת הסרט מפסטיבל ירושלים ולדאוג כי לא יקבל בימה ציבורית כלשהי. גם עבור שמירת המוסר וגם עבור שמירת הדמוקרטיה שאותה ריסק הרוצח הנפשע לרסיסים".

שרת התרבות, מירי רגב, אמרה על כך מעל בימת הכנסת כי הנחתה את משרדה לבחון את הנושא. "אני חושבת ברמה האישית כי אין לסרט כזה מקום בפסטיבל שזוכה למימון ממשלתי", אמרה. "מי שחפץ בז'אנר הקולנועי, יאתר את הסרט ויצפה בו. הנחיתי את צוות משרדי לבחון את סוגיית התמיכה בתיאטרון אל מידאן ובפסטיבל הקולנוע בירושלים. לא נאפשר להפוך לכוכבים, לא רצח של ראש ממשלה בישראל ולא רצח של חיילים במדינת ישראל".

2 Comments

  1. לואיזה עינב
    28 ביוני 2015 @ 12:44

    זה שקוף למה עשו בכלל סרט (דוקומנטרי) על הרוצח – זה שקוף למה נתנו לרוצח לעשות ילד – פשוט מצמרר –
    מ צ מ ר ר

  2. גורן
    16 ביוני 2015 @ 12:10

    חופש היצירה אינו רלוונטי במקרה זה מכיוון שזו האדרת רוצח, נאמר זאת גם על סרטים [דוגמא גנין גנין]/ הצגות המהללים את הפלסטינאים

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן