Skip to content

ניצחון דיפלומטי: נדחתה הצעה לפיקוח בינלאומי על הגרעין בישראל

הוועידה השנתית של הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית (סבא"א), אשר עסקה בנושא "יישום פיקוח סבא"א במזרח התיכון", דחתה הצעה מצרית להחיל פיקוח בינלאומי על פעילותה הגרעינית של ישראל. בעמדת ישראל תמכו 61 מדינות מדינות. 43 מדינות הצביעו בעד ההצעה המצרים ו-33 מדינות נמנעו. בין התומכות בישראל: ארה"ב, קנדה, אוסטרליה, ניו זילנד, כל מדינות האיחוד האירופי, דרום […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הישג דיפלומטי לישראל בזירה הבינלאומית. הוועידה השנתית של הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית (סבא"א), אשר עסקה בנושא "יישום פיקוח סבא"א במזרח התיכון", דחתה הצעה מצרית להחיל פיקוח בינלאומי על פעילותה הגרעינית של ישראל.

סמל הסוכנות הבינ"ל לאנרגיה אטומית
סמל הסוכנות הבינ"ל לאנרגיה אטומית

בעמדת ישראל תמכו 61 מדינות מדינות. 43 מדינות הצביעו בעד ההצעה המצרים ו-33 מדינות נמנעו. בין התומכות בישראל: ארה"ב, קנדה, אוסטרליה, ניו זילנד, כל מדינות האיחוד האירופי, דרום קוריאה, יפן ועוד. בין הנמנעות: ברזיל והודו. ביחד עם הגוש המוסלמי שתמך בהצעת מצרים הצביעו גם רוסיה, סין, טורקיה ודרום אפריקה.

בלשכת ראש הממשלה אמרו בעקבות תוצאות ההצבעה בסבא"א כי זהו ניצחון גדול לישראל בזירה הבינלאומית וכי בשבועות האחרונים נעשה מאמץ לאומי משולב בהובלת ראש הממשלה והמועצה לביטחון לאומי, משרד החוץ והוועדה לאנרגיה אטומית.

"שוחחתי באופן אישי עם למעלה מ-30 נשיאים, ראשי ממשלות, ושרי חוץ", אמר ראש הממשלה, בנימין נתניהו. "בשיחותיי הסברתי שאין מקום לקיים דיון מסוג זה בעוד הבעיה העיקרית במזרח התיכון היא ניסיונות ההתחמשות הגרעינית של איראן והצהרותיה הברורות על כוונתה להשמיד את מדינת ישראל. אני מברך על כך שהפער לטובת ישראל גדל משמעותית מההצבעות בשנים האחרונות. אני מודה לכל המדינות שתמכו במדינת ישראל ובראשן ארה"ב, אוסטרליה וקנדה".

[related-posts]

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן