Skip to content

סוכל פיגוע דקירה במחסום הקיוסק – המחבל נורה למוות

מחבל שהגיע בשעות אחר הצהריים המוקדמות למחסום עורר את חשד הלוחמים והתבקש לעצור ולהיבדק, הוא שלף סכין ורץ לעברם, נורה ונהרג. בכפר א-טירה התנפל מחבל חמוש בסכין על לוחם מג"ב. הלוחם התגברעליו במאבק פיזי ובחר שלא להשתמש בנשקו
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

 

דיווח ראשוני: מחבל פלסטיני בשנות ה20 לחייו נורה היום (שלישי) למוות בידי לוחמי מגב במחסום הקיוסק (ואדי נהר) הסמוך לבית לחם. המחבל ששלף סכין לא שעה לקריאות לעצור ונורה.

מחסום הקיוסק, זמן קצר לאחר סיכול הפיגוע (צילום: שלמה מור)
מחסום הקיוסק, זמן קצר לאחר סיכול הפיגוע (צילום: שלמה מור)

היום בסמוך לשעה 15:00, הגיע למחסום הקיוסק פלסטיני שעורר את חשדם של לוחמי משמר הגבול שמאיישים את המחסום.  הלוחמים קראו לחשוד להגיע לעמדת בידוק על מנת שיוכלו לבדוק אותו כשלפתע זה שלף סכין ורץ לעבר הלוחמים. הלוחמים ביצעו ירי מדויק ונטרלו את המחבל.  מותו של המחבל נקבע בזירה, בקרב לוחמי מג"ב אין נפגעים.  

 
פיגוע דקירה נמנע במאבק פיזי. לוחם מג"ב נעדיף להשתמש בידיו ולא בנשקו
בסמוך לאירוע במחסום הקיוסק סוכל פיגוע דקירה כנגד לוחם משמר הגבול כשלדברי הלוחם "בשבריר שנייה הבנתי שזה הפך ממעצר של מידה אבנים לניסיון דקירה".
במהלך פעילות שגרתית של לוחמי משמר הגבול שנערכה היום אחר הצהריים על בסמוך לכפר א-טירה (פעילות על גדר הביטחון), החלה התקהלות של כמה עשרות רעולי פנים אשר יידו אבנים ובקבוקי תבערה לעבר הלוחמים ותוך כך גרמו נזק לגדר הביטחון. הלוחמים ביצעו פעילות בעומק הכפר והחלו לבצע מעצרים של המסיתים המרכזיים. בשלב מסוים, שמו את ידם הלוחמים על אחד ממפירי הסדר המרכזיים כשלפתע הוא שלף סכין וניסה לדקור לוחם משמר הגבול. הלוחם שהופתע מטווח קצר הבין שיתקשה להשתמש בנשקו והתעמת עם המפגע.
"בשבריר שנייה הבנתי שזה הפך ממעצר של מידה אבנים לניסיון דקירה, המרחק היה קצר ולכן כל שנותר לי זה השתלט עליו בידיים, הצלחתי לחמוק מהדקירה תוך שאני חובט בו עד שנוטרל" סיפר סמ"ר ד'. בסופו של העימות כלל מפירי הסדר פוזרו והשקט חזר למקום.

סכין המחבל שנוטרל במאבק ללא ירי (צילום חטיבת דובר המשטרה)
סכין המחבל שנוטרל במאבק ללא ירי (צילום חטיבת דובר המשטרה)

מפקד הגדוד הצפוני במג"ב, סנ"צ גולן שרוני שיבח את תגובתו של הלוחם ואמר: "אנו ערוכים ומתדרכים את הלוחמים למוכנות בדיוק לתרחישים מהסוג הזה, גם היום המקצועיות ומהירות התגובה של הלוחם היו הגורם המרכזי לסיומו של האירוע באופן הזה וללא נפגעים לכוחותינו". המחבל הועבר להמשך חקירות מג"ב עוטף ירושלים.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן