Skip to content

"אנחנו פועלים בסוריה מעת לעת למנוע הפיכתה לחזית נגדנו"

כך אמר היום ראש הממשלה בנימין נתניהו. בהתייחסו לנושא הפלסטיני אמר נתניהו כי הבעיות בנושא זה קיימות במיוחד, עם חלק מהממסד של האיחוד האירופי. "ימספר מדינות במערב אירופה והממסד של האיחוד האירופי, החליטו לסמן מוצרים שלנו. התגובה שלי הייתה: אנחנו מקפיאים, משעים את הדיבור בנושא הפלסטינים אתכם, כי אתם פשוט מנותקים"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ראש הממשלה בנימין נתניהו מודה לראשונה בקולו, כי ישראל פועלת בסוריה כדי למנוע את הפיכתה לחזית טרור חדשה. ראש הממשלה אמר זאת היום, בוועידת הגליל השמינית שהתקיימה בהיכל התרבות בעכו.

ראש הממשלה בנימין נתניהו בועידת הגליל בעכו. (צילום - קובי גדעון/לע''מ)
ראש הממשלה בנימין נתניהו בועידת הגליל בעכו. (צילום - קובי גדעון/לע''מ)

"הייתה לי שיחה ממושכת עם הנשיא פוטין", אמר נתניהו. "אני חושב שהיום מבינים היטב את החשיבות של הנסיעה למוסקבה לפני כמה שבועות, כדי להבטיח שהאינטרסים שלנו לא יתנגשו. אנחנו פועלים בסוריה מעת לעת למנוע הפיכתה לחזית נגדנו, חזית טרור שנייה נגדנו שאיראן מנסה לבנות בגולן. אנחנו גם פועלים, כמובן, למנוע העברת נשק קטלני במיוחד מסוריה ללבנון, ואת זה נמשיך לעשות. אחרי השיחה אתמול, אני אומר לכם, את זה נמשיך לעשות. אבל היה חשוב מאוד שנמנע התנגשות בין כוחות צה"ל לבין כוחות הצבא הרוסי, והתיאום הזה הוא חשוב למטרה הזאת והוא נעשה ברוח טובה, בקשר ישיר ובלתי אמצעי שיש היום בין רוסיה לישראל".

על השתתפותו אתמול, בוועידת האקלים בפריז, אמר ראש הממשלה כי נפגש עם למעלה ממאה ממנהיגים מרחבי העולם. "מתארים את ישראל כמדינה מבודדת, מוקעת, מנותקת – לא יכול להיות יותר הפוך מזה", אמר נתניהו. "הייתה לי בעיה בוועידה הזאת, בעיית לוח זמנים. לא היה לי זמן לבקש עם עשרות, עשרות של בקשות להיפגש, אבל נפגשתי.

ראש הממשלה סיפר גם על פגישתו עם ראש ממשלת הודו, נרנדה מודי ועם מנהיגים אחרים: "הוא דיבר איתי באריכות על איך אנחנו ממשיכים את שיתוף הפעולה בין ישראל לבין הודו, מדינה של מיליארד ורבע בני אדם. אם אתם חושבים שהוא הקצה את הזמן לשיח בנושאים שנוהגים אצלנו לדבר, לא על זה הוא דיבר. הוא דיבר איתי על כלכלה, על ביטחון, על סייבר, על שיתוף פעולה מדעי, חקלאות, מים – וכמוהו מנהיגי אפריקה, כמוהו ראש ממשלת יפן, כמוהם מנהיגים מכל היבשות, מאוסטרליה ועד דרום אמריקה, כולם, מנהיגים ערביים.

נתניהו המשיך וטען כי ישראל מבוקשת ע"י מדינות העולם בשל ניסיונה והידע שלה במאבק נגד הטרור ונגד האסלאם הקיצוני ובחדשנות שלה. "הם באים לדבר איתנו בכל התחומים הללו כמקור של ידע, כמקור של ניסיון, כמקור של חדשנות, בכל התחומים, והדבר הזה כמובן חובק גם את כל טכנולוגית העתיד, את הסטארט-אפים שלנו שיצא להם שם דבר, את היתרון שלנו בחקלאות, ברפואה, במדעי החיים, במאבק במדבור, בטיפול, כפי שאמרתי, במים. אין תחום אחד שלא מעניין את המדינות הללו שבו אין לישראל מה להציע, ולכן הם באים אלינו. ישראל היא שם דבר בעולם".

בהתייחסו לנושא הפלסטיני אמר נתניהו כי הבעיות בנושא זה קיימות במיוחד, עם חלק מהממסד של האיחוד האירופי. "יש לנו ויכוח בנושא הפלסטינים עם חלק מהמדינות. חלק מהן אכן מתעניינות בזה, במיוחד מספר מדינות במערב אירופה והממסד של האיחוד האירופי, שהחליט לסמן מוצרים שלנו. התגובה שלי הייתה: אנחנו מקפיאים, משעים את הדיבור בנושא הפלסטינים אתכם, כי אתם פשוט מנותקים. יש נתק מסוים, הם חושבים שהסכסוך שלנו עם הפלסטינים הוא סכסוך טריטוריאלי – הוא לא סכסוך על טריטוריה, זה היה נפתר מזמן. זה סכסוך על עצם קיומנו, על עצם קיומה של מדינת ישראל בגבולות כלשהם, מדינת לאום של העם היהודי בגבולות כלשהם".

על היחסים עם ארה"ב אמר נתניהו: "מי שתיאר או מי שציפה שהיחסים שלנו יקרסו – אנשים היום מבינים שזו טעות יסודית".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן