Skip to content

מיקי זוהר, קוראים לי תומר פלג ואני תל-אביבי גאה.

"תל אביב היא לא חלק ממדינת ישראל – היא נוגדת כל מה שקשור לרעיון היהודי במדינה", כך, ללא שמץ של בושה, הצהיר השבוע חבר הכנסת מיקי זוהר מהליכוד (אני תוהה אם החרגתה של העיר מתחומי מדינת ישראל תעניק לתושבי תל אביב פטור ממס הכנסה). ומה עורר את זעמו של המיקי מאוס מהליכוד? תחושתו הדי-מדויקת שמרבית תושבי […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

"תל אביב היא לא חלק ממדינת ישראל – היא נוגדת כל מה שקשור לרעיון היהודי במדינה", כך, ללא שמץ של בושה, הצהיר השבוע חבר הכנסת מיקי זוהר מהליכוד (אני תוהה אם החרגתה של העיר מתחומי מדינת ישראל תעניק לתושבי תל אביב פטור ממס הכנסה).

ומה עורר את זעמו של המיקי מאוס מהליכוד? תחושתו הדי-מדויקת שמרבית תושבי תל אביב מתנגדים ל"חוק השבת", אותו ניסה לקדם. התל-אביביים, שכפי הנראה שכחו מה זה להיות יהודים, אינם נלהבים מהמחשבה שהעיר ללא הפסקה תושבת ביום הקדוש. אלו, שומו שמיים, רוצים ללכת לסופר, או שמא לסגנן את שיערם, בעיצומו של יום המנוחה. אין מה לומר, תושבי תל אביב באמת איבדו את הבושה.

הרשת החברתית סערה ביממה האחרונה סביב אמירתו של זוהר אך האמת היא שהאוויל התורן אינו שונה בתפיסתו משאר חברי הממשלה. מרבית חברי הקואליציה רואים בדמוקרטיה מטרד חסר-ערך ומתאווים לכונן כאן מעין תיאוקרטיה יהודית (למרבה האירוניה, ומבלי לשים לב, הם-הם אלו שמובילים את כולנו למדינה דו-לאומית).

פסילת הספר התמים של דורית רביניאן (שהעזה, רחמנא ליצלן, לתאר רומן בין יהודייה לפלסטיני), שיכתוב ספרי האזרחות, קידום חוק הלאום, האיום לעלות עם דחפור על בית המשפט העליון והכניעה לסחטנות החרדית מסמנים את היעד הברור אליו הממשלה הזו חותרת-  חיזוק ה"זהות היהודית" על חשבון החיים הדמוקרטיים.

זו היא הכמיהה המוסווית של מרבית חברי הממשלה. מיקי זוהר מספיק טיפש ואותנטי כדי לבטא אותה בקול-רם.

לשיא השפל הגיע ראש הממשלה (אם לא מחשיבים את נאום "הערבים באוטובוסים") כששלח את שריו השפוטים, זאב אלקין ויריב לוין (ההנזל וגרטל של הליכוד), להתנות את העברת המיליארדים שהובטחו למגזר הערבי בדרישות שונות ומשונות. הצעד האדנותי של נתניהו ממחיש את תפיסתו המעוותת ביחס לציבור הערבי – ערביי ישראל, על פי אותו אולטימטום, הינם אזרחים על-תנאי. הם צריכים להוקיר תודה לממשלת הימין הנדיבה שמרעיפה מטובה על המגזר ומספקת לאנשיו פריבילגיות מעוררות-קנאה, כגון חשמל ומים.

מיקי זוהר וחבריו מנופפים ב"צביון היהודי" אך כל קשר בינם לבין היהדות (מלבד העובדה שנולדו לאם יהודייה) הינו מקרי בהחלט. היהדות, כפי שיודע כל ילד ממוצע שהקשיב בשיעורי התנ"ך, מטיפה ליחס חומל כלפי הגויים בארצנו. "ואהבתם את הגר כי גרים הייתם בארץ מצרים", נכתב בספר דברים (פרק י', פסוק י"ט). כנראה שמירי ("הסודנים הם סרטן") רגב, שרת התרבות הנאורה (צירוף המילים "מירי רגב" ו-"תרבות" נשמע כמו אוקסימורון), טרם עיבדה את המסר.

גם בצלאל סמוטריץ', מאור הגולה ממפלגת הבית היהודי שאירגן את "מצעד הבהמות" בתגובה למצעד הגאווה, "שכח" את עשרת הדיברות כשקבע (באנושיות אופיינית) כי "ההצתה בדומא אינה אירוע טרור". המשיחיסט מהבית היהודי סבור כפי הנראה שהדיבר "לא תרצח" חל רק על יהודים.

אך אם נתעכב לרגע על הציטוט של מיקי זוהר, שנישל את אורן חזן מתואר "הליצן של הליכוד",  חייבים להודות שישנה אמת בדבריו . השבוע התרחש פיגוע בלב תל אביב כשמחבל נתעב ירה למוות ב-2 אזרחים תמימים. בניגוד למראה השכיח אחרי פיגועים אכזריים לא חזינו בערסים שצועקים "מוות לערבים", ולא בעדי ראייה (בעלי דמיון מפותח) שמספרים כיצד הדפו את המחבל בגופם. צודק, אדון זוהר. לא לכך התכוון המשורר מהליכוד אך תל אביב היא עוף מוזר בנוף הארצישראלי. אי של שפיות בים של שנאה וגזענות.

 

 

 

 

 

3 Comments

  1. גידי
    7 בינואר 2016 @ 18:24

    תומר לידיעתך תל אביב היא לא העיר שלך ושל דומייך בשמאל הקיצוני .אין לך בעלות על העיר ומסתבר שיש יותר "ערסים" מ "בוגדים" כנס לתוצאות הבחירות של ועדת הבחירות ותבין שאתה במיעוט "קומץ" גם בתל אביב רבתי !!!
    ולגופו של עניין, יש דברים שאני מסכים אתך כמו בעניין סמוטריץ וההצעה של ח"כ זוהר.

    • תומר פלג
      8 בינואר 2016 @ 11:20

      גידי היקר, לא טענתי שתל אביב שייכת לי אבל גם למיקי זוהר אין בעלות על העיר.
      נעניתי לעצתך ובדקתי את תוצאות הבחירות בתל אביב: 89,567 הצביעו למחנה הציוני בעוד 47,526 נתנו את קולם לליכוד. מרצ גרפה בתל אביב 34,056 קולות. אני חושב שהנתונים מדברים בעד עצמם.

      • גידי
        8 בינואר 2016 @ 16:52

        תומר
        כמי שבעברו הצביע למפלגת העבודה (היום המחנה הציוני)אני לא משייך אותם אוטומט לשמאל ובטח לא הקיצוני. לכן גם לא צרפתי את ש"ס והבית היהודי לימין.
        שבת שלום ולידיעתך המחבל מת"א חוסל.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן