Skip to content

הדר כהן, לוחמת משמר הגבול מסרה את נפשה והצילה את חיי חבריה הלוחמים

מתחקיר האירוע בשער יפו עולה כי הדר שנפצעה קשה ונפטרה בבית החולים, פעלה בקור רוח, ירתה במחבלים והצילה את חיי חברתה שנתקלה במחבלים יחד אתה. רש"ט הדר כהן ז״ל, 19, תושבת אור יהודה (הועלתה בדרגה לאחר מותה) התגייסה למשמר הגבול לפני כחודשיים, והותירה אחריה הורים, אח ואחות
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

לוחמת משמר הגבול הדר כהן (19) נפטרה מפצעיה בבית החולים הדסה הר הצופים לאחר שנפצעה בפיגוע שאירע היום (רביעי) בצהריים בשער שכם באורח אנוש, שם נלחמו הרופאים על חייה במשך שעות ארוכות, עד שלבסוף נאלצו לקבוע את מותה. מחקירת הפיגוע עולה כי אחד משלושת המחבלים דקר את חברתה של הדר, שלא היססה וירתה בו – ובכך הצילה את חיי חברתה. כהן היא הנרצחת ה-31 בגל הטרור שהחל בראש השנה.
כאמור, מוקדם יותר היום, סמוך לשעה 14:00 צוות של לוחמי משמר הגבול, שהיה מורכב ממפקד הכח בליווי שתי לוחמות שנמצאות בעיצומו של תהליך ההכשרה, הבחינו בשלושה צעירים בשער שכם שעוררו את חשדם. הצוות ניגש אל החשודים על מנת לבדוק אותם, כשלפתע שלפו החשודים נשק אוטומטי וסכינים והחלו לבצע ירי ולדקור את הלוחמות.

פעלה בגבורה והצילה את חיי חברתה והצוות הדר כהן ז"ל (צילום באדיבות המשפחה)
פעלה בגבורה והצילה את חיי חברתה והצוות הדר כהן ז"ל (צילום באדיבות המשפחה)

מפקד הכח, יחד עם כח נוסף שהיה במקום, ביצעו ירי ונטרלו את המחבלים. מותם של שלושת המחבלים נקבע במקום. מתחקור ראשוני בזירה עולה כי המחבלים נשאו על גופם גם מספר מטעני צינור ותכננו לבצע במקום פיגוע גדול בהרבה, פיגוע שנמנע לבסוף בזכות החתירה למגע התגובה המקצועית של הלוחמים.
בפיגוע, נפצעה הדר באורח אנוש, יחד עם לוחמת שנפצעה באורח בינוני עד קשה, והובהלה לבית החולים הדסה הר הצופים תוך שנעשים בה ניסיונות החייאה עד שלפני זמן קצר נאלצו לקבוע את מותה. רש"ט הדר כהן ז״ל, 19, תושבת אור יהודה (הועלתה בדרגה לאחר מותה) התגייסה למשמר הגבול לפני כחודשיים, והותירה אחריה הורים, אח ואחות. לגבי מועד הלוויתה תצא הודעה בנפרד.
מהדסה הר הצופים נמסר כי "פצועת הפיגוע בשער שכם, לוחמת מג״ב בת 19, אשר פונתה להדסה במצב אנוש עם פגיעת ראש קשה, נפטרה מפצעיה. לצוות הרפואי אשר ביצע בה החייאה ממושכת ונלחם על חייה במשך שעות לא נותר אלא לקבוע את מותה. אנו משתתפים בצער המשפחה".
מפנים את הפצועות מהשטח (מדברים תקשורת)
מפנים את הפצועות מהשטח (מדברים תקשורת)

מחקירת משטרה ראשונית של הפיגוע עלה כי הלוחמים זיהו 2 מחבלים שעוררו את חשדם וניגשו לבדוק אותם. בעוד מחבל אחד נענה לבקשתם ומסר לידיהם תעודת זהות, שלף המחבל השני נשק אוטומטי והחל לירות בעוד השני נאבק ודקר את אחת הלוחמות. הלוחמים והלוחמות הגיבו במהירות וביצעו ירי לעבר המחבלים ונטרלו אותם. מחבל שלישי שהיה רחוק מהם הגיע מאחורי השוטרים שביצעו ירי ופתח באש מנשק אוטומטי לעברם מאחור. הלוחמת שביצעה ירי לעבר המחבלים נפגעה מהירי של המחבל השלישי שהמשיך לירות ונוטרל ע״י קצין מג"ב שחתר למגע וירה לעברו.

הפיגוע אירע סמוך לשעה 14:00. מסרטוני האבטחה עולה כי הדר כהן ולוחמת מג"ב נוספת – שהיו בתהליך הכשרה ורק לפני שבוע הושבעו בטקס והפכו רשמית ללוחמות מג"ב – ניגשו עם מפקד הכוח לשני מחבלים שישבו על ספסלים ליד שער שכם וביקשו מהם תעודות. בשלב מסוים קם אחד המחבלים ודקר את הלוחמת שנפצעה בינוני. הדר הגיבה במהירות, ירתה במחבל וחיסלה אותו. יתר לוחמי מג"ב שהיו אף הם במקום החלו גם הם לירות, כמו גם הלוחמת שנפצעה בינוני.בשלב זה הגיח מחבל שלישי ממקום אחר, וירה למוות בהדר כהן מטווח קצר. קצין משטרה שהיה באזור חיסל את אותו מחבל.
הנשק ששימש את המחבלים (צילום: חטיבת דובר המשטרה)
הנשק ששימש את המחבלים (צילום: חטיבת דובר המשטרה)

מפקד הגדוד של הדר ז"ל, סגן ניצב שלומי יוסף, שהגיע לבית החולים, אמר דקות ספורות לאחר פטירתה:
"בראשית דברי, אני רוצה להשתתף בצערה של משפחת כהן, היום אנחנו אבדנו לוחמת גיבורה, ולאחל החלמה מהירה לפצועה שלנו שעדיין מאושפזת פה בבית החולים״.

״היום בסביבות השעה 14:00, צוות לוחמות שלנו יחד עם לוחמי מג"ב ושוטרים נוספים, הוצבו באזור שער שכם בירושלים. במהלך המשמרת הצוות זיהה שני חשודים והחל לבצע בדיקה של החשודים. לפתע, אחד החשודים שלף סכין והחל לדקור לוחמת משמר הגבול, הדר שהייתה איתה בפעולה הירואית, בגבורה ובנחישות, מצליחה לדרוך את הנשק, ולחסל את אותו מחבל. מחבל שני שהיה במקום שולף נשק אוטומטי ודורך אותו. לוחם מג"ב, קצין משטרה ושוטרים נוספים שהיו במקום מנטרלים אותו. לצערי, מחבל שלישי שמגיח מאחור, יורה מספר כדורים מנשק אוטומטי, פוגע בהדר ופוצע אותה קשה מאוד. הדר הובלה לבית החולים הדסה הר הצופים במצב אנוש, הרופאים פה נלחמו על חייה שעות רבות, ולצערי לבסוף נאלצו לקבוע את מותה. ניתן לראות מארסנל הנשק שנמצא ברשות המחבלים כי בזכות התגובה המהירה והנחושה של הלוחמים והשוטרים נמנע היום פיגוע גדול כנגד אזרחים חפים משפע".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן