Skip to content

דרמה בעכו : גבר חדר לסניף הדואר דרש כסף והתבצר בו

כשעתיים וחצי ניהלה משטרת ישראל משא ומתן עם שודד שחדר לסניף דקות לפני סגירתו. העובדים נמלטו והוא נותר בסניף לבדו וללא בני ערובה כשהוא מכותר על ידי המשטרה. לאחר שהסגיר עצמו לשוטרים התגלו ברשותו כלי נשק. אקדח דמה ואקדח נוסף עם כדור בקנה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

גבר בשנות החמישים לחיי, תושב נהרייה, חמוש בנשק חם חדר אמש (ראשון) לסניף בנק דואר בעכו, נכשל בניסיון שוד והתבצר במשך זמן רב עד שנכנע והסגיר עצמו לידי המשטרה. היום (שני) תבקש המשטרה מבית משפט השלום בעכו להאריך את מעצרו.
אמש בסמוך לשעה 20:00 לקראת סגירת סניף הדואר המצוי ברחוב בן עמי בעכו, נכנס החשוד כבוא חובש קסדה לראשו איים באקדח על שני עובדי הסניף שהיו במקום ודרש שימסרו לידיו את הכסף שבקופות. אלא ששני העובדים הצליחו לחמוק מהבנק והזעיקו את המשטרה. המשטרה איגפה את הסניף מכל צדדיו ובו השודד שנותר בגפו. בהתייעצות שערכו סנ"צ קובי קרני מפקד תחנת עכו ומפקד מחוז חוף, ניצב עמוס יעקב, הוחלט שלא לפרוץ אל הסניף ולנהל משא ומתן עם השודד. בסמוך ל- 21:51 משטרה הודיעה כי בשלב זה הוקפאו הליכי תכנון הפריצה – על מנתת למנוע פגיעה בחיי אדם ולסיים את האירוע ללא נפגעים.

בקרוב ל-20:30 נכנע השודד והסגיר עצמו לידי המשטרה כשהוא יוצא עם אקדח שהתגלה כאקדח דמה, אך בתוך הסניף מצאה המשטרה עוד אקדח עם תחמושת חייה בתוכו.
דובר מחוז חוף רפ"ק ערן שקד סיכם את האירוע: " כוחות משטרת מחוז חוף בשילוב כוחות ימ"מ וצוות מו"מ מנעו התפתחות אירוע חמור של התבצרות חשוד חמוש בסניף דואר בעכו – גבר תושב נהריה בן 50 הגיע לסניף דואר ברחוב בן עמי בעכו חבוש קסדה ובאיומי אקדח ניסה לבצע שוד . בסניף בשעה מאוחרת זו נכחו שני עובדים אשר הצליחו להימלט מבעוד מועד מהמקום . החשוד נותר לבדו בסניף . ממשא ומתן ראשוני על ידי שוטרי יחידת המו"מ הבחינו כי החשוד נושא מספר כלי נשק ( אקדחים ). לאחר שיחה עם החשוד הסכים למסור את האקדח שהחזיק בו. מבדיקה עלה כי מדובר אקדח דמי. ברשותו נשארו שני אקדחים נוספים כאשר אחד מהם אקדח אמתי ובו כדור בקנה. כוחות ימ"מ שהוזנקו למקום ביצעו הערכת מצב בשטח יחד עם פיקוד מחוז חוף והוחלט על המשך ניסיונות הידברות עם החשוד על מנת לסיים את האירוע ללא נפגעים, במקביל נערכו לתרחיש של השתלטות על החשוד ופריצה לסניף הדואר. בתום מו"מ ארוך ומקצועי הסגיר עצמו החשוד לידי המשטרה כאשר הוא משאיר מאחוריו את כלי הנשק".

כיתרו את הסניף (צילום: חטיבת דובר המשטרה)
כיתרו את הסניף (צילום: חטיבת דובר המשטרה)
מנהלים מו"מ (צילום: חטיבת דובר המשטרה)
מנהלים מו"מ (צילום: חטיבת דובר המשטרה)
error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן