Skip to content

צרפת: מצב מלחמה בין הממשלה לאיגודים

סקרים אובייקטיבים מוכיחים ש- 6 מתוך כל 10 צרפתים תומכים ומצדיקים את תנועת המחאה. אך מנואל ואל , ראש הממשלה מתעקש "הרחוב לא יחוקק חוקים" הוא אומר ברוב חוצפתו, ובמקביל מנסה להפעיל את סעיף 49.3 עוקף האסיפה הלאומית כמו לומר גם האסיפה הלאומית לא תחוקק חוקים. לא פלא שדמותו עם שפם סטייל היטלר מופיעה בהפגנות […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הרוחות בצרפת לא נרגעו, הממשלה מתחפרת והאיגודים המקצועיים שולפים ציפורניים. שרת העבודה כבר מדברת על "ניתן להכניס שינויים בחוק המוצע…" האיגודים דורשים להסיר אותו מעל סדר היום לחלוטין. הפגנות לא נפסקות אבל לכולם ברור שיום שביתה או שניים בשבוע בתוספת הפגנה מסיבית לא מספיקים כדי לכופף את הממשלה. ואכן האיגודים הבטיחו ל"חסום את הכלכלה" והחלו בחסימה מסיבית של נקודות מפתח.

עובדי יורוקופטר מגיחים - צילום: עמית מנדלזון

בדרום נחסמו 6 מתוך 8 מזקקות הדלק ומחסור בדלק מורגש בכל צרפת, התחנות שעוד נשאר בהן דלק העלו את המחירים. ביום רביעי האחרון (25 במאי) בארבע וחצי לפנות בוקר פרצה המשטרה את החסימות, באלימות שגבתה פצועים בשני הצדדים, כדי לאפשר למשאיות להיכנס ולהעביר דלק לתחנות. 24 שעות מאוחר יותר נחסמו המזקקות שוב ושתי נקודות אספקת הדלק היחידות בקורסיקה נחסמו אף הן.

"הממשלה מדברת על יצירת מקומות עבודה – מעולם לא נוצרו מקומות עבודה על ידי שלילת זכויות העובדים" אומרת אחת מנציגות האיגוד.

המונים מול הקניון - צילום: עמית מנדלזון

בעיר נים, בדרום צרפת, נחסמה תנועת המשאיות לאזור התעשיה, אין יוצא ואין בא. עובדי איגוד ה- CGT הכריזו אתמול על אוטוסטרדה ללא תשלום ופתחו בכוח את נקודת התשלום הגדולה ביות לאוטוסטרדה בדרום. לשמחתם של הנהגים שעוד נשאר להם דלק במיכל.

בינתיים הצטרפו לשביתות עובדי תחנות הכוח הגרעיניות. שיבושים בתנועה האווירית הם עניין של יום יום ותנועת הרכבות משובשת על ידי אסיפות, שביתות ובמקביל חסימות של המיליטנטים.

באחד מכבישי הדרום שנחסם לתנועה על ידי העובדים ניסה נהג עצבני לפרוץ את החסימה בנהיגה מהירה אל תוך המפגינים, הוא הוכה נמרצות ובילה את הלילה בבית החולים, ואת זה שאחריו בתחנת המשטרה.

סקרים אובייקטיבים מוכיחים ש- 6 מתוך כל 10 צרפתים תומכים ומצדיקים את תנועת המחאה. אך מנואל ואל , ראש הממשלה מתעקש "הרחוב לא יחוקק חוקים" הוא אומר ברוב חוצפתו, ובמקביל מנסה להפעיל את סעיף 49.3 עוקף האסיפה הלאומית כמו לומר גם האסיפה הלאומית לא תחוקק חוקים. לא פלא שדמותו עם שפם סטייל היטלר מופיעה בהפגנות באופן תכוף בצירוף המילה "דיקטטור"

שלשום נערכה שוב הפגנה ובמארסיי הפעם לשם שינוי זרמו כל הקבוצות מכיוונים שונים אל פנינת המסחר העירונית ה"טראס דו פורט" קניון ענק שהמרפסת שלו פונה לים. בפתח הקניון הוצבו עשרות שוטרים ולא שמו לב שבדיוק באותו מקום מסתיימת האוטוסטרדה והכניסה לעיר ממערב חסומה. מה שגרר פקקי ענק במרכז העיר. משם פנו המפגינים לחסום מנהרות, את יחידת פיזור הדואר העירונית, אתרי בניה ממשלתיים  וכמובן את תנועת הרכבות.

צועדים על הפסים בדרך לנקודת המפגש - צילום: עמית מנדלזון

נשיא צרפת כמו כל נשיא צרפת לפניו כבר החליט שהוא יהיה זה שישכין שלום במזרח התיכון. מעיין שיגעון של כל נשיא צרפת כשאין לו פתרונות למצב הפנימי.

בינתיים הוא נמצא בכנס ה- G7 בו מתכנסים אלו שיצרו את הבעיות בעולם כדי לפתור אותן.

אבל האיום הגדול ביותר כבר הושמע: "אם לא יוסר החוק נפגע קשות ביורו 2016" (העומד להיפתח ב- 10 ליוני) והממשלה כבר הכריזה שהיורו הוא יעד מספר אחד של דאעש. ספין קלאסי כדי לדכא את ההפגנות. אבל דאעש איינו ברשימת הדרישות של האיגודים והמפגינים, כך שסביר להניח שנמשיך ונראה קרבות רחוב.

6 Comments

  1. יסודו של דבר
    28 במאי 2016 @ 10:35

    ממשלת צרפת _צודקת_ 100% !!!
    כי זהו עניין קיומי:
    האספסוף הבטלן של מערב אירופה אינו עומד בתחרות בשום מובן.

    • עמית מנדלזון
      28 במאי 2016 @ 13:46

      אמר האספסוף הישראלי הטיפש

    • מאיר
      3 ביוני 2016 @ 19:05

      הצרפתיים מתנגדים לשינוי חוקי העבודה אבל המציאות תעשה את שלה.
      כל עוד הכלכלה עוד תפקדה והצליחה לשאת על גבה את הסוציאליזם זה אפשרי אבל בעולם תחרותי וגלובאלי זה פחות אפשרי.
      המיליונרים בורחים מצרפת בגלל האיומים (שלא התממשו) על העלאת המיסים.
      בעלי העסקים שיש להם עסקים גלובלים גם יעדיפו לעבור למקומות שבהם אין שביתות כל שני וחמישי ושהתעסוקה יכולה להיות דינמית.
      היהודים בורחים משם בגלל עליית האנטישמיות מהשמאל ומהמהגרים האיסלמים.
      הצעירים המוכשרים שלא מצליחים למצוא עבודה בגלל שאי אפשר לפטר עובדים וותיקים גם יעזבו.
      מי ישאר? רק אלו שאין להם ברירה.

      • עמית מנדלזון
        4 ביוני 2016 @ 0:26

        אף מילה ממה שכתבת איננה נכונה. למה אתם מתעקשים להביע דיעה על מקומות שאינכם מכירים רק על בסיס מה שאתם קוראים בישראל שנכתב על ידי אנשים שגם הם לא מכירים כלום. זה עצוב זה מדכא זה לא נורמלי וזה כל כך ישראלי

        • מאיר
          5 ביוני 2016 @ 0:36

          אודה לך אם תיתן ניתוח אישי, שיחזה את העתיד בצרפת, ולאן פני הדברים הולכים להיות.

          • עמית מנדלזון
            5 ביוני 2016 @ 11:14

            השבוע הקרוב יהיה מאוד חשוב, לכן אמתין קמעה עם התחזיות, אבל בהחלט זה התכנית

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן