Skip to content

"אני חושב שאין שום מקום להתלהמות פסולה כזאת"

כך הגיב ראש הממשלה, בנימין נתניהו, על מבול האיומים, הקללות והנאצות שניתכו על רס"ן תום נעמן, לאחר עדותו במשפט אלאור אזרייה. נתניהו הגיב באיחור רב, רק לאחר שנשאל על כך, בסיעת הליכוד, ע"י עיתונאי. תגובות גינוי גם משרים וחברי כנסת. הרמטכ"ל, המח"ט ושר הביטחון לשעבר יעלון, הגיבו עוד אתמול וחיזקו את ידי הקצין
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

"אני חושב שאין שום מקום להתלהמות פסולה כזאת". כך הגיב ראש הממשלה, בנימין נתניהו, על מבול הנאצות, הקללות והאיומים שניתכו על רס"ן תום נעמן.

מבין השלושה נתניהו הגיב אחרון (צילום ארכיון: חיים צח/לע"מ)
מבין השלושה נתניהו הגיב אחרון (צילום ארכיון: חיים צח/לע"מ)

ראש הממשלה שאמר זאת היום בסיעת הליכוד, בתשובה לשאלת עיתונאי, המשיך ואמר: "אני אומר היום בדיוק את מה שאמרתי לאבא של החייל: אני סומך על צה"ל, אני סומך על הרמטכ"ל, אני סומך על המפקדים והחיילים. אני סומך במאה אחוז על מערכת המשפט, היא רצינית, היא אמיתית, היא הוגנת. אני קורא לכולם להרגיע את השיח ולהשאיר את צה"ל מחוץ לפוליטיקה. יש לנו רק צבא אחד וצריך לשמור עליו בדיוק כפי שהוא שומר עלינו".

עוד לפני כן הגיבה שורה של שרים וח"כים שהתייצבו לצידו של רס"ן נעמן. יו"ר העבודה, ח"כ יצחק הרצוג התקשר הבוקר לאימו של רס״ן תום נעמן, הלן. "אמרתי לה שעבורי ועבור רוב מוחלט של העם תום הוא הבן והאח של כולנו", אמר הרצוג. "הלן סיפרה לי על אביו של תום ששירת שנים רבות במערכת הביטחון ועל משפחתה המשרתת ותורמת שהשכול והטרור פקדו אותה לצערה לפני כמה שנים. היא דיברה בעצמה על אמונתה בצה"ל ומפקדיו. אמרתי להלן שאני מבטא תחושה עמוקה של סולידריות עם תום כנגד מי שמנסה להרוס את הבסיס המוסרי של צה״ל ואת הקודים של אמירת האמת ושמירת החוק והנורמות הבסיסיות ביותר שלנו.

"אחרי השיחה חשבתי לעצמי שאני מופתע שראש הממשלה טרם צלצל להוריו של רס״ן נעמן", אמר הרצוג. "אם צוות לשכתו מתקשה בהשגת המספר נעביר להם אותו".

יו"ר "יש עתיד, יאיר לפיד, כתב בעמוד הפייסבוק שלו: "אני מגנה בתוקף כל ניסיון להכפיש או לאיים על רס"ן תום נעמן, מ"פ בצה"ל, שממלא את חובתו גם בשדה הקרב וגם בבית המשפט. הניסיון לפגוע בצה"ל ומפקדיו חייב להיפסק. אסור להקל ראש בניסיונות לאיים על קצין שעושה את המוטל עליו ואומר את האמת שלו. אנחנו צריכים לעמוד לצד המפקדים שלנו.

"ערכי צה"ל הם לא זירה להתגוששות פוליטית. יושרה, אמירת אמת ושמירה על החוק הם בסיס הכוח של צבא מוסרי ושל חברה חפצת חיים", כתב לפיד.

שר החינוך, נפתלי בנט, אמר: "לא הגיוני לתקוף את רס"ן נעמן על זה. צריך להגן עליו. הייתי הראשון שיצא נגד ההתנפלות של הנהגת המדינה על אזריה עוד לפני תחילת חקירת מצ"ח. בעיניי זה היה פיגוע כי זה זיהם את החקירה. צריך לתת למשפט להתנהל ולכבד את תוצאות המשפט".

הרמטכ"ל, רב אלוף גדי איזנקוט, התקשר אל רס"ן תום נעמן עוד אתמול וחיזק את ידיו. גם מח"ט "כפיר", אל"מ גיא חזות, חיזק את ידי רס"ן נעמן ובהודעת ווטסאפ שהפיץ למפקדי הפלוגות בחטיבה, אמר: "תום פעל למופת – דיווח אמת על מעשה שהיה מנוגד להוראות הפתיחה באש ולפקודות הצבא והעיד עדות אמת לאור שבועה בבית משפט. גאה בו ונותן לו גיבוי מלא".

שר הביטחון לשעבר, משה (בוגי) יעלון פרסם עוד אתמול הודעת הזדהות עם רס"ן נעמן. "ההסתה הפרועה נגד מפקד הפלוגה רס"ן תום נעמן, היא חצייה נוספת של גבולות, וחובה להיאבק בה", כתב יעלון בעמוד הפייסבוק שלו. "אני קורא להנהגה להפסיק לקרוץ למיעוט הקיצוני, לצאת בקול ברור ונחרץ נגד התופעה הפסולה הזו, ולהעניק גיבוי בסיסי וערכי ללוחם ומפקד המגלה אומץ לב לא רק בשדה הקרב".

שר הביטחון, אביגדור ליברמן, הנמצא בימים אלה בארה"ב הגיב משם באמרו: "אני מתנגד לכל תקיפה או הטחת עלבונות בקציני צה"ל". מלשכת שר הביטחון נמסר עוד כי "השר לא מתערב בהליך השיפוטי".
לפני שמונה להיות שר ביטחון, התערב ליברמן בהליך השיפוטי והתייצב באופן הפגנתי בבית המשפט הצבאי, כדי להזדהות עם החייל היורה, אלאור אזרייה.

האיומים והנאצות כנגד רס"ן נעמן החלו בעקבות עדותו במשפט, לפיה אזריה אמר לו ש"המחבל היה צריך למות" ואף ירה בו ללא אישור. מאז החל מבול של נאצות ואיומים נגדו ברשת, ובין היתר נכתב  על נעמן ברשת, כי הוא "בוגד ארור", "זבל בוגד" ועוד. למכשיר הטלפון שלו הגיעו עשרות הודעות טקסט מאיימות, עד שביום שישי האחרון הוא הגיש תלונה במשטרה בגין הודעות אלה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן