Skip to content

ליברמן למפקד גלי צה"ל: דרוויש אינו יכול להיות חלק מהנרטיב המכונן של הישראליות

ליברמן לדקל: משורר שקרא בשיריו להסתלקותו של העם היהודי לא יכול חלק מהנרטיב המכונן של הציבור. השר "הבהיר" למפקד גלי צה"ל כי "יש הבדל גדול בין חופש הביטוי לחופש השיסוי ומחובתם של מפקדי התחנה להבהיר זאת למגישים, לכתבים ולעורכים בתחנה". היועץ המשפטי לממשלה הבהיר גם הוא אמש לשר ואמר כי אסור לו להתערב בתוכן השידורים […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

שר הביטחון אביגדור ליברמן איתן בדעתו כי "מחמוד דרוויש שקרא בשיריו להסתלקותו של העם היהודי מארץ ישראל וכתב ש"בשרו של הכובש יהיה לי למאכל" –  אינו יכול להיות חלק מהנרטיב המכונן של הישראליות כפי שהוצג בתכנית ששודרה בגל"צ ", כך אמר היום (חמישי) השר בתום פגישה שקיים עם מפקד גלי צה"ל העיתונאי ירון דקל, אתו שוחח אודות שידור תכנית בגלי צה"ל על המשורר הפלסטיני ישראלי מוחמד דרוויש.
מלשכת השר נמסר כי פגישה אמר ליברמן "כי אין כל התערבות של הדרג הפוליטי בתכנים המשודרים בגל"צ, אך ייעודה של תחנת רדיו צבאית בחברה דמוקרטית ומורכבת כמו החברה הישראלית הוא לחזק את הסולידריות בחברה ולא להעמיק שסעים ובוודאי שלא לפגוע ברגשות הציבור". השר ליברמן הבהיר שיש הבדל גדול בין חופש הביטוי לחופש השיסוי ומחובתם של מפקדי התחנה להבהיר זאת למגישים, לכתבים ולעורכים בתחנה, כך נמסר.

אבידור ליברמן - צילום מסך חדשות 2 / ירון דקל - צילום יח"צ
אביגדור ליברמן - צילום מסך חדשות 2 / ירון דקל - צילום יח"צ

ליברמן טען בפגישה כי "מחמוד דרוויש שקרא בשיריו להסתלקותו של העם היהודי מארץ ישראל וכתב ש"בשרו של הכובש יהיה לי למאכל" –  אינו יכול להיות חלק מהנרטיב המכונן של הישראליות כפי שהוצג בתכנית ששודרה בגל"צ". השר אמר למפקד גל"צ כי לפי אותו היגיון ניתן גם לצרף לנרטיב הישראלי את מורשתו של המופתי אל-חוסייני או לשבח בשידור את האיכות הספרותית של "מיין קאמפף". הוא הזכיר בשיחה כי גם סגן שר הביטחון ממפא"י, צבי דינשטיין, אמר בעבר בכנסת כי "מחמוד דרוויש מסיט בצורה בלתי מרוסנת נגד מדינת ישראל והעם היהודי היושב בה וכי הוא מעורר בשיריו ובהופעותיו הפומביות רגשי איבה כלפיהם".
מלשכת השר נמסר כי ירון דקל אמר בפגישה כי הוא רואה חשיבות בשמירה על חופש הביטוי וטקסטים לימודיים אין פירושם הזדהות עם הנאמר אך ייתכן שהקונטקסט של הדברים כחלק מנרטיב ישראלי עשוי להיתפס באופן שגוי.

היועץ המשפטי לליברמן: אסור לך להתערב בתוכן השידורים בגל"צ
כבר בבוקר בפתיחת תכניתו המשותפת עם עמית סגל בתחנה הצבאית התייחס דקל למהומה סביב שידור התכנית  ואמר כי "חופש הביטוי בגל"צ יישמר". הוא פנה לסגל ואמר לו: "נכנס לי משהו קטן בלו"ז באופן לא צפוי, יש מצב שב-10:30 אני צריך לזוז לקרייה, יש מצב שאתה סוחב שידור לבד מעשר וחצי?". סגל הגיב, עקץ והמליץ כי טכנאי השידור יכין פרק של האוניברסיטה המשודרת כגיבוי.
ארגון העיתונאים הגיב טרם הפגישה בין השניים וקרא "לשר הביטחון אביגדור ליברמן לסגת מכל מעורבות בנעשה בגלי צה"ל" זאת ועוד: " זימונו של עורך ראשי ל"בירור" אצל שר ממונה הוא ניסיון להלך אימים ולצמצם את חופש העיתונות בישראל". נמסר מהארגון. "תוכן השידורים בתחנה, כמו בשידור הציבורי בכללותו הינו באחריות העורך הראשי ונתונים לשיקול דעתו הבלעדי וכל ניסיון למעורבות פוליטית באלו מהווה  רמיסה של חופש הביטוי והעיתונות בישראל" מציינים בארגון.
" המהלך של ליברמן מצטרף לניסיון המסוכן לעכב את הקמת תאגיד השידור הציבורי. אלו מצטרפים לתמונה עגומה של שלטון המבקש לפגוע בגופי השידור הציבורי ולצמצם דרכם את חופש המחשבה של הציבור כולו.  ארגון העיתונאים יפעל בכל דרך כדי למנוע מהלכים אלו ולשמור על עשייה עיתונאית חופשית ונטולת מורא" , מסכמים בארגון העיתונאים.
עיתונאי "ידיעות אחרונות" נחום ברנע חשף היום כי אביחי מנדלבליט היועץ המשפטי לממשלה הודיע אמש לליברמן כי אסור לו להתערב בתוכן השידורים בגל"צ. מנדלבליט נסמך על חוות הדעת שגיבשה ב-2015 המשנה לענייני ייעוץ וחקיקה דינה זילבר לפיה שרים אינם רשאים להתערב בנעשה בתחנות הצבאיות גל"צ וגלגלצ.
מגל"צ נמסר עוד שלשום בתגובה: "גלי צה"ל ייסדה בשנות השבעים את האוניברסיטה המשודרת כבמה רדיופונית המאפשרת לעולם האקדמיה להעשיר ולסקרן את מאזיני התחנה. במה זו מארחת בסמסטר הנוכחי שורה ארוכה ומגוונת של מרצים ונושאים ביניהם ,כאלו שהרצו על כתבי הרב קוק, ז'בוטינסקי, הרצל, נעמי שמר ומגילת העצמאות. אנו סבורים שהחופש האקדמי מחייב אותנו לאפשר את העושר הרעיוני שהיא מעמידה לרשות המאזינים."

1 Comment

  1. גורן
    22 ביולי 2016 @ 7:49

    גלי צה"ל תחנה מיותרת בגדול מדינה דמוקרטית לא צריכה תחנת שידור צבאית

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן