Skip to content

חדש בטלוויזיה: שלישי, 23 באוגוסט, 2016

קול באפלה: המורשת של ג'יימס מקדונלד, יומן של מתבגרת, לכודים, דוּגְמה: הכפתור האדום, רופא להשכיר 8, סיפור אהבה סורי
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

21:00 קול באפלה: המורשת של ג'יימס מקדונלד A Voice among the Silent, ערוץ 1 

הסרט הדוקומנטרי הראשון השופך אור על מאמציו המרשימים של ג'יימס מקדונלד להזהיר את העולם מפני תכנית השמדת היהודים של היטלר. בדקה התשעים, על סף צלילתו של הסיפור הלא ייאמן על ראיית הנולד של מקדונלד אל תהום הנשייה – נתגלו יומניו השמורים בקפידה בשנת 2003. כבן למהגרים קתולים, היה מקדונלד אחד האמריקנים הראשונים לפגוש פנים אל פנים את היטלר בשנת 1933. בהיותו מזועזע מאיומיו, פעל מקדונלד כנציב העליון לענייני פליטים בחבר העמים ללא לאות כדי למצוא מקלט עבור פליטים שברחו מגרמניה הנאצית. מקדונלד הזהיר שוב ושוב את מנהיגי העולם, כולל את הנשיא פרנקלין רוזוולט ואת האפיפיור המיועד אז פיוס השביעי, מפני הטרגדיה אותה חזה מראש. הנשיא טרומן מינה את מקדונלד לשגרירה הראשון של ארה"ב בישראל בשנת 1948. תפקידו היה מכריע בסיוע להקמת המדינה החדשה ובכינון יחסי אמריקה-ישראל. במאית: שולי אשל.

22:00 יומן של מתבגרת | The Diary Of A Teenage Girl, ערוץ Yes3 

דרמת נעורים פרובוקטיבית, המתרחשת בסן פרנסיסקו המתירנית של שנות השבעים, ומתארת רומן סוער שנרקם בין נערה מתבגרת, שזה עתה גילתה את נפלאות הסקס, לבן זוגה של אמה. שחקנים: בל פאולי, אלכסנדר סקארסגארד, כריסטופר מלוני, קריסטן וויג. במאי: מריאל הלר. ארה"ב, 2015. סרט אמיץ, מיוחד ויוצא דופן, המטפל בגיבורים בלי רחמים או כפפות. ציון: 

22:00 לכודים Ófærð Trapped, ערוץ Yes Oh 

דרמת מסתורין איסלנדית מהבמאי בלתזר קורמקור ("אוורסט"), בעלת מראה קולנועי ואיכויות הפקה מרשימות. זהו סיפור מורכב על רצח, סחר אנושי, שחיתות פוליטית ואלימות, המתרחשות בעיירה איסלנדית מבודדת. הנוף הלבן-אפור עוצר הנשימה הוא אחד השחקנים החשובים בסדרה והמרחב הקפוא מקבל מקום של כבוד ומוסיף לה נופך אימתי, מעבר לחקירת הרצח המסתורי. סופת שלגים משתוללת בעיירת נמל נידחת. סירת דייגים מוצאת במים גופה חסרת ראש וגפיים – שככל הנראה נזרקה למים מהמעבורת הענקית שהגיעה לנמל מדנמרק. אנדרי, קצין המשטרה של העיירה המתמודד עם פרידה מאשתו המתגוררת ברייקיאוויק הבירה הרחוקה וגידול שתי בנותיו, נאלץ לגייס את השוטרים המקומיים ואת תושבי העיירה כדי למצוא את הרוצח, שייתכן שנמצא בין נוסעי המעבורת מדנמרק, אשר מנותקים מהעולם החיצון בשל הסופה, תוך התמודדות עם איתני הטבע. ציון איי.אם.די.בי.: 8.2/10

22:00 דוּגְמה: הכפתור האדום Dugma: The Button, ערוץ Yes דוקו 

זוכה סרט באורך בינוני – פסטיבל Hotdocs 2016. סיפורה של יחידת מחבלים מתאבדים בסוריה. הבמאי פול ס. רפסדאל נכנס ליחידה של ג'בּהאת אל-נוסרה, שלוחה של ארגון אל-קאעידה, בקווי החזית של מלחמת האזרחים בסוריה. במרכז הסרט עוצר הנשימה, סיפורם של שני שאהידים עתידיים שעומדים לצאת לפיגוע התאבדות: אבו-באשיר הנלהב, 26: או בשמו הקודם לוקאס קיני, הוא במקור לונדוני לַבן, בן לאב אמריקני ולאם אנגליה, שהתאסלם ודואג מאד לאשתו החדשה; ו-אבו-קוּסַוַורַא, 32, סעודי שמנמן עם קול פלצט נפלא ותשוקה לעוֹף מטוגן, שהשאיר מאחוריו אישה ושני ילדים בסעודיה כדי לנסוע לסוריה ולהצטרף לחזית המלחמה. אבו-קוסרא מראה את הכפתור האדום הקטן על לוח המחוונים של משאית ההתאבדות החמושה שלו (הג'יהאדיסטים מכנים את הכפתור הזה 'דוּגְמַה'). הבמאי מלווה אותם בטקסים השגרתיים ולעיתים משעשעים של חיים ברשימת ההמתנה להפוך לשאהידים, ומציע הצצה חסרת תקדים אל ליבם ומוחם של הג'יהאדיסטים – ההומור הילדותי וההתלהבות הדתית כמו גם הפחדים המשתקים וחוסר הביטחון. בימוי: פול ס. רֶפְסְדל. 59 דקות, סוריה / נורבגיה, 2016.

22:00 רופא להשכיר 8 | Royal Pains 8, ערוץ Yes דרמה 

עונתה האחרונה של הסדרה מרשת USA, בכיכובו של האנק לוסון (מרק פוירסטין) הרופא החמוד והחכם שמשכיר את שרותיו המקצועיים לעשירי ההמפטונס. הפרק האחרון והמרגש של הסדרה זכה לשבחים רבים, ועם סיומה גם נסגר פרק ה-Blue Skies אותה תקופת סדרות שמשיות ומחויכות שאפיינו את הרשת ("מונק", "Psych", "סוכן מחוק" וכדומה) ופינו את דרכן לסדרות אפלות יותר כמו "Suits".

22:20 סיפור אהבה סורי A Syrian Love Story, ערוץ 8 

פרס חבר השופטים 2015 Biografilm Festival, פרס חבר השופטים Sheffield International Documentary Festival 2015. סרט אמיץ ואינטימי המגולל את סיפורם הנוגע ללב של עמר ורגדה, שהכירו בכלא הסורי והפכו למשפחה שנקרעה לגזרים על ידי דיקטטורת אסד העריצה. עמר (45) פגש את רגדה (40) בכלא הסורי לפני כ-15 שנה. במשך חודשים הם תיקשרו דרך חור קטן וסודי שיצרו דרך הקיר. הם התאהבו וכששוחררו ממעצר התחתנו והקימו יחד משפחה. הצילומים החלו בסוריה בשנת 2009, לפני גל של מהפכות ושינויים בעולם הערבי. דיוקן משפחתי המאפשר להבין מדוע אנשים בעולם הערבי רוצים שינוי. ועדיין, כשרגדה משתחררת מהכלא, יוצר הסרט שון מקאליסטרבעצמו נעצר על קיום הצילומים. המשפחה עוברת ללבנון ומשם לצרפת שם הם מוצאים מקלט מדיני. המלחמה מבחוץ נכנסת ליחסי המשפחה והם מחפשים את החופש שכל כך נלחמו עבורו. בריטניה, 2015.


מדור "חדש ב-TV" מסכם את כל מה שחדש בערוצי הטלוויזיה, בהתאם לעדכונים המתקבלים מגופי התוכן והשידור. לעיתים נופלות טעויות בשל שינויים בלוחות המשדרים – נשמח אם תעדכנו אותנו לטובת הקוראים. כותב המדור מדרג רק את התכנים בהם צפה, אשר לחלקם אף ניתן למצוא ביקורת רחבה ומפורטת בהקלקת שם הסרט. מעוניינים להצטרף לצוות הכתיבה? צרו קשר !
error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן