Skip to content

חדש בטלוויזיה: שלישי, 13 בספטמבר, 2016

גֶזוינְדלך (פאות), הנעליים של דורות'י, הדרך לממפיס, סבתא, מי רוצה להיות מיליארדר
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

21:00 גֶזוינְדלך (פאות) | Gezoindelach, ערוץ Yes דוקו 

יהודה, מתבגר בן תשע-עשרה, גדל כל חייו בקהילה חסידית אדוקה במאה שערים. כבר זמן מה שהוא חי כחילוני בחזות חרדית, אך על מנת להכריז סופית על יציאתו בשאלה עליו להסיר את הסממן הבולט ביותר לשיוכו הדתי: הפאות. כשלצדו חבריו שכבר עשו את הצעד, יוצא יהודה למסע שבו גזירת הפאות היא חרב הפיפיות של ההכרעה. אם יגזור, יאבד קשר עם משפחתו ועם העולם שהכיר עד כה, ואם לא, ייסחף בזרם חיים שלא בחר. בין הדלקת נרות חנוכה מתובלת ביידיש לגילויים הראשוניים של חופש הנעורים החילוני, מחפש יהודה את קולו בין שני העולמות ומנסה להיאחז עוד רגע בעברו המתרחק. בימוי והפקה: אפרת ברגר | בצלאל אקדמיה לאמנות ועיצוב. 29 דקות, ישראל, 2015.

22:00 הנעליים של דורות'י The Slippers, ערוץ Yes דוקו 

הסיפור הלא ייאמן על נעלי האודם של דורות'י מ"הקוסם מארץ עוץ". ב-1970, הוציאה MGM במכירה פומבית מתוקשרת את הנעליים שכיכבו על רגליה של דורות'י (בגילומה של ג'ודי גרלנד) בסרט האלמותי זוכה האוסקר מ-1939. עוד קודם למכירה, הנעליים התגלו על ידי מעצב התלבושות קנט וורנר, ולא היה ברור כמה זוגות כאלה קיימים בכלל. המסתורין רק עזר להביא את הנעליים לחזית שוק האספנות ההוליוודי. הן נקנו, נמכרו, נגנבו ונחמדו על ידי רבים מספור. הבמאי חושף את נפתוליהן של הנעליים הכי מפורסמות בעולם. 91 דקות, קנדה, 2016.

22:00 הדרך לממפיס | The Road to Memphis, ערוץ 8 

מיקי שביב, אחד המוזיקאים הבולטים והמוכשרים בשלושת העשורים האחרונים ברוקנרול הישראלי נמצא בצומת דרכים. לאחר 15 שנות נישואים למוזיקאית מיקה קרני, כשלזוג 3 בנות, מחליטים השניים להיפרד. הוא מגיע נרגש לבירת הבלוז המיתולוגית ומאמין ביכולתו לזכות בתחרות ואולי אף לשקם בדרך זו את הקריירה המוזיקלית שלו ואולי אפילו את נישואיו. שביב עושה חשבון נפש אמיץ ומוצא עיר מתפוררת, שעברה המפואר רחוק מאחוריה, בדומה לחייו שלו. הסרט הוא זרם התודעה שלו שמשתנה כל הזמן מתקווה לייאוש, מהכאה על חטא ליהירות, שבסופו מתגלה איש מוכשר, אנושי, בודד ובאותה העת מלא תקווה. בימוי: יונתן אמיר. ישראל, 2016.

22:00 סבתא | Grandma, ערוץ Yes3 

לפרטים נוספים, ראו יום שבת, 10 בספטמבר, 2016, בשעה 22:00 בערוץ Hot גולד

22:00 מי רוצה להיות מיליארדר | Who'd Be a Billionaire, ערוץ החיים הטובים 

בעולם בו העשירים נעשים עשירים יותר וההון מוחזק בידי מעטים, לא ניתן שלא לתהות כיצד נראית שגרתם של המגה-טייקונים. סדרה זו תסיר את המעטה הנוצץ מעל אורח חייהם המתוקשר של המיליארדרים הבינלאומיים. כאשר אין כל גבול לעלויות ולאמביציה, הציפיות מרקיעות שחקים, אך האכזבות עלולות להמיט חורבן. בעולם כזה מגלומניה ופרנויה משגשגות באין מפריע.


מדור "חדש ב-TV" מסכם את כל מה שחדש בערוצי הטלוויזיה, בהתאם לעדכונים המתקבלים מגופי התוכן והשידור. לעיתים נופלות טעויות בשל שינויים בלוחות המשדרים – נשמח אם תעדכנו אותנו לטובת הקוראים. כותב המדור מדרג רק את התכנים בהם צפה, אשר לחלקם אף ניתן למצוא ביקורת רחבה ומפורטת בהקלקת שם הסרט. מעוניינים להצטרף לצוות הכתיבה? צרו קשר !
error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן