Skip to content

"בעלי ברית": בראד פיט כמרגל בימי מלחמת העולם השנייה

הסרט "בעלי ברית" מאוד משכנע כדרמת מתח העוסקת בעולם הריגול, אבל פחות כרומן הנפרש על רקע מלחמת העולם השנייה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הבמאי רוברט זמקיס ("בחזרה לעתיד", "פורסט גאמפ") הוא קולנוען שאוהב לחדש, ולעיתים נדירות מתעסק באותה סוגה פעמיים. עתה הוא חודר לעולם הריגול והמתח, בשילוב של דרמה ורומנטיקה, בסרט "בעלי ברית", המתרחש בשיאה של מלחמת העולם השנייה.

"בעלי ברית": בראד פיט ומריון קוטיאר – רומן רומנטי או מותחן ריגול?

הפיסגה הקולנועית שבין זמקיס לבין כוכב העל האמריקני: בראד פיט ("זעם"), וכן כוכבת העל הצרפתיה: מריון קוטיאר ("חלודה ועצם"), יוצר חוויה צפייה מותחת ומרתקת, המתמודדת בין השאר עם המורכבות המוסרית והרגשית הכרוכה במושג המלחמה. עם זאת, דווקא נקודת השיווק הגדולה של הסרט (הרומנטיקה שבין הכוכבים), היא גם המרכיב החלש ביותר שלו.

התסריט נכתב על ידי סטיבן נייט (התסריטאי והבמאי של הסרט הצנוע והמצוין: "לוק"), ויוצר עלילה חזקה ותמציתית – הסרט בן 124 דקות. כמעט שאין סצינה שלא מקדמת את העלילה בצורה זו או אחרת. זמקיס משפר את תחושת הדיוק במבחר תרחישים שמבוימים במיומנות רבה, כך שהצופה יושב על קצה הכיסא ומחכה לראות מתי יתפרצו קטעי האלימות.

מאחורי המצלמה עומד הצלם הקבוע של זמקיס, דון בורגס ("הטיסה", "להתחיל מחדש"), שיוצר תמונות נקיות בסגנון מיושן. מול המצלמה נהנים הצופים מעיצוב תלבושות ותפאורה תקופתיים, ואפילו אווירה מוזיקלית של אלן סילבסטרי ("על חבל דק", "הקרודים"), היוצרת מקצב מבריק בסגנון הסרטים הקלאסיים של הוליווד שעסקו במלחמת העום השנייה (מזכיר מאוד את "קזבלנקה", שבעיר זו מתרחשת כביכול גם חלק מעלילת סרט זה).

"בעלי ברית" נתקל בבעיה דווקא בסיפור הרומנטי, המואפל מקטעי הריגול בסרט. חסר העומק המחבר בין בני הזוג, או מכנה משותף בין השניים. התוצאה היא סיפור על מרגלים מאוהבים (ומלחמה) שמרגש לראות ויפה להסתכל, אבל שטחי מדי כדי לצרוב את לב הצופים.

פיט וקוטיאר משקפים במשחקם את נקודות החוזק והחולשה של הסרט. לבני הזוג יש נוכחות על המסך, זוהר קולנועי ואת המראה הדרוש. אולם אין להם את הכימיה הנדרשת שמצביעה על תשוקה אמיתית בין דמויותיהם. כפי שניתן לצפות, פיט וקוטיאר נושאים בקלות רבה את כל הסצינות שאינן רומנטיות בסרט. בשלב שפיט מופיע מאחורי קווי האויב, הוא מצטייר ככוכב סרטי פעולה מעולה.

"בעלי ברית" מאוד משכנע כדרמת מתח העוסקת בעולם הריגול, אבל פחות כרומן הנפרש על רקע מלחמת העולם השנייה. הליטוש הרומנטי החסר בסרט מושלם בשאר חלקיו (חזותית, תלבושות וכן המשחק עצמו). אם אתם מחפשים סרט מצב רוח או דרמה בוגרת, ולא אפוס מלחמתי אלים או רומן קיטשי ילדותי, אז "בעלי ברית" הוא הסרט בשבילכם.

XXXXX

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן