Skip to content

חשיפה: ניצחון דאע"ש קטע מאמץ רוסי אדיר להקמת בסיס אווירי ענק בתדמור

דאע"ש הצליח לכבוש מחדש את תדמור. למה הרוסים רותחים מזעם? חשיפה: תכנית רוסית להשתלט על אוצרות נפט, גז, מינרלים ומשאבי טבע נדירים. צביקה נציב – מזרחן, מומחה ביטחוני וחוקר מידע חדשותי חשף היום את הסיפור שמאחורי הסיפור והפרטים מדהימים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בחודשיים האחרונים ממשיכים הכוחות הרוסים בסוריה במאמץ לחזק את נוכחותם הקרקעית במדינה ובמיוחד בפרברי חומס הצפוניים .
על פי מקורות צבאיים סורים מתברר כי הכוחות הרוסיים הרחיבו את נוכחותם הצבאית בעיר תדמור במאמץ להפכה לבסיס צבאי רוסי רק שני בגודלו לבסיס האוויר -אלחמימים בלטקיה.
במסגרת המאמץ הצבאי הרוסי באזור תדמור  השתלטו הכוחות על אזור המלונות בעיר תדמור והפכו אותו למפקדה לפיקוד הכוחות הרוסים באזור וכן הרחיבו את הבסיס לכוחות הקרקעיים באזור כולל עבודות הנדסיות והקמת מכשולים קרקעיים מסביב למתקנים שלהם על מנת להגן עליהם מפני מתקפות גורמים עוינים.

רוסיה קידמה לתדמור טנקי T-90  סוללות ומשגרי טילים חדישים ומסוקי קרב מתקדמים ביותר

המקור הצבאי הסורי הוסיף היום כי כי רוסיה קידמה ,לאזור בו ממוקם הבסיס לכוחות הקרקעיים בתדמור, טנקים מתקדמים מדגם טי-90  ונגמ"שים וכן סוללות תותחים מתנייעים  ומשגרי טילים ממיטב הנשק החדיש בצבא רוסיה.
תוך כך הפנו הרוסים מאמץ מסיבי לתפוס את ראשי ההרים השולטים מגבוה על כל אזור מערב תדמור  והקימו שם מנחתי מסוקים והקיפו אותם בעמדות הגנה קדמיים.

T90 (צילום: משרד ההגנה הרוסי)
T90 (צילום: משרד ההגנה הרוסי)
מי 24 (צילום: משרד ההגנה הרוסי
מי 24 (צילום: משרד ההגנה הרוסי

בנוסף, פרסו הכוחות הרוסים עמדות צבאיות בנקודות שולטות סביב שדות הנפט שאער וג'זל וכן פרסו כוחות קרקעיים וכוחות קומנדו סביב שדות הנפט והגז הנמצאים צפונית לשדה התעופה הצבאי – טי-4.
עמדות רוסיות אלו משמשים את כוחות הקומנדו הרוסים הפועלים בצמוד עם מסוקי מי-8 החדישים וכן עם מסוקי המי-24 בעלי כוח אש חזק והנקראים – "מטוס-טנק". זהו מסוק המסוגל לשאת כוח משימה חמוש בן 10 לוחמים על ציודם האישי המלא, וכן עם מסוקי מי-28 המכונים "צייד הלילה" . כוחות ההנדסה הרוסים בצרו עמדות אלו על ידי עבודות הנדסיות מסיביות במסגרתם הקימו מכשולים וביצורים מתאימים להגנת המקום.

טילים - ישמידו כל דבר (צילום: משרד ההגנה הרוסי)
טילים - ישמידו כל דבר (צילום: משרד ההגנה הרוסי)

באזור עמדות אלו הוקמו שטחי נחיתה למסוקים .הכוחות שפעלו במקום צוידו בציוד לראיית לילה ורכבים קרביים בעלי כושר עבירות מעולה החמושים בנשק מסייע.

 במסגרת המאמץ הרוסי להתפרס למזרח סוריה הועברה טייסת מסוקי מי-24 ,שמנתה 12 מסוקים , וכן 4 מסוקי קרב מדגם מי-28 ומספר בלתי ידוע של מסוקים להעברת גייסות מדגם מי-8 לשדות התעופה אלשעיראת וטי-4 על מנת שיוכלו הן לפעול והן להגן על הכוחות הרוסיים הפרוסים בכל אזור תדמור ושדות הנפט והגז.

סוחוי 24 בסוריה ( צילום: משרד הגנה הרוסי)
סוחוי 24 בסוריה ( צילום: משרד הגנה הרוסי)

עבור כל הכוח האווירי המוזכר לעיל הקימו הרוסים בסיס מרכזי משלהם בתוך שדה התעופה אלשעיראת וכן בסיס משלהם עבור כוחות הקומנדו והתערבות מהירה . מתקנים דומים הקימו הרוסים גם בתוך בסיס טי-4 שבו גם אוחסנו כל סוגי התחמושת הנמצאים בשימוש צי המסוקים הנ"ל .

לוחמי דעא"ש חוגגים בבסיס הרוסי לאחר כיבושו (צילום מסך)
לוחמי דאע"ש חוגגים בבסיס הרוסי לאחר כיבושו (צילום מסך)
שלל נשק ותחמושת רוסיים שנפלו לידי לוחמי דעא"ש (צילום מסך)
שלל נשק ותחמושת רוסיים שנפלו לידי לוחמי דאע"ש (צילום מסך)

הכוחות הרוסים הקימו מבנים מיוחדים בחלקה המזרחי של שדה התעופה טי-4 בפרברי העיר חומס בו מתרכזים אנשי צוות אוויר והטכנאים שלהם  העוסקים בטיפול ובחימוש המסוקים וכן נמצאים שם כ-200 אנשי קומנדו רוסים . המקור הסורי מגלה כי למבנים אלו אין כניסה לכל איש שאינו רוסי ואפילו אם הוא קצין בכיר סורי המשרת בבסיס. גם תנועת המסוקים הרוסיים בבסיס, המתבצעת ברמה יומיומית,מנוהלת על ידי הרוסים ואין לסורים כל אפשרות להתערב בכך.

השאלה הגדולה: מדוע בחרו הרוסים להשקיע מאמץ אדיר בכוח אדם ומערכות נשק חדישים דווקא באזור זה ? התשובה – אוצרות טבע וכסף

מומחים מעריכים כי הצבא הרוסי בחר באזור זה כי הוא עשיר בנפט טבעי וגז ובאוצרות טבע נדירים ובמינרלים.

בזמנו אמרו הרוסים כי מעורבותם הצבאית בסוריה והקמת בסיס הקבע הימי בטרטוס  באה בהמשך לבקשת המשטר הלגיטימי בסוריה ,כעת מוסיפים כי הקמת הבסיס הצבאי הרוסי הענק באזור תדמור כלול בבקשה זאת .

כמו כן הסכם החכירה המתוכנן בין רוסיה לסוריה לפיה יוחכרו בסיסי טרטוס וחמימים לצבא הרוסי ל-49 שנה הרי שהסכם זה יכלול גם את הבסיס בתדמור.

התהייה כרגע היא האם מתקפת הפתע של דאעש וכבוש תדמור ישים קץ לשאיפות הרוסיות באזור?

ההערכה כי הרוסים רחוקים מלוותר על מאחזם הצבאי באזור וזה רק עניין של זמן ועדיפות עד שהם יקצו את המאמץ הצבאי המתאים להחזרת האזור לשליטתם .  לתשומת לב החברים מדאע"ש.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן