Skip to content

עימותים אלימים באום אל חיראן – 2 הרוגים בהם שוטר יס"מ

פינוי שהסתבך. עימותים אלימים פרצו הבוקר בכפר הבדואי אום אל חיראן שבנגב. במהלך ניסיון הריסת הכפר פרץ נהג תושב המקום עם רכבו לעבר המשטרה, נורה ונהרג. המשטרה מדגישה כי מדובר באירוע פיגוע דריסה לכל דבר. ח"כ אימן עודה נפגע בראשו מכדור גומי. גלעד ארדן לח"כים הערבים - עצרו את ההסתה, לכל אמירה עכשיו עלולות להיות […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

2 הרוגים, שוטר יס"מ ומורה  שלטענת המשטרה ניסה לבצע פיגוע דריסה ופציעתו הבינונית של ראש הרשימה המשותפת, חבר כנסת אימן עודה, בעימותים אלימים שפרצו הבוקר (רביעי) בכפר אום אל חיראן שבנגב בין כוחות משטרה לתושבים בזמן פינוי משפחות מבתיהן. המשטרה טוענת כי הנהג שנורה בעת שניסה לפגע בהם הנו איש חינוך הפעיל בתנועה האסלאמית ואילו מנגד מספרים תושבים כי האיש פעל בניסיון למנוע את הריסת ביתו.  אם ההרוג הבדואי, יעקוב אבו אלקיעאן בשנות ה 40 לחייו, פרצה בזעקות שבר לשמע מות בנה וטענה כי נורה כשיצא לעבודתו
ממשטרת ישראל נמסר כי "משטרת ישראל מודיעה בצער רב על מותו של רס״מ ארז לוי (34) ז"ל. הודעה נמסרה לבני משפחתו. פרטים אודות מועד הלוויה ימסרו בהמשך"

השר לביטחון פנים גלעד ארדן פנה לח"כים הערביים: אניי שומע עוד ועוד קריאות מסיתות אשר מעוותות את תמונת המצב של מה שקרה בשטח. אני קורא לחכ"ים מהרשימה המשותפת – עיצרו את ההסתה. לכל אמירה עכשיו עלולות להיות תוצאות קשות בשטח. קחו אחריות על דבריכם ותפסיקו להסית וללבות אלימות".

"מדובר באירוע קשה לכוחותינו ולמדינת ישראל בכלל. מחבל השייך לתנועה האיסלאמית דהר לעבר כוחותינו במטרה להרוג כמה שיותר שוטרים עוד לפני תחילת הפינוי. אני מקווה שיום זה לא יהפוך ליום שמסמן תפנית ביחסים של הבדואים עם רשויות המדינה אך אם כן, לח"כ עודה יש תרומה מאוד גדולה לעניין. יש החלטת בגצ והיא תבוצע, גם באום אל חיראן. לכוחות המשטרה אין שום שיקול דעת בנוגע לביצוע המשימה, ככה זה במדינה דמוקרטית. התנהל משא ומתן שבועות ארוכים, מי שניהל את זה הן גורמי המדינה מול התושבים, עודה לא מנהל משא ומתן. הוא היה שם כדי ללבות יצרים ולהסית לאלימות. מה שקרה הלילה מחבל ביצע פיגוע דריסה כנגד כוחות המשטרה שהיו במקום, עודה היה בין אלה שליבו את היצרים. כרגע המשטרה הערכת מצב. האלימות והטרור לא ינצחו את החוק", אמר השר.


אם ההרוג – בני נורה כשיצא לעבודה

ב 09:00 הודיעה המשטרה כי עם סיום הטיפול בזירת הפיגוע, החלה פעילות הריסת המבנים הבלתי חוקיים בישוב אום אל חירן שבנגב. כוחות המשטרה מאבטחים את אנשי מנהל מקרקעי ישראל במימוש צווי ההריסה וכי האירוע בשליטה ובהכלה של הכוחות בשטח.

ח"כ אימן עודה לאחר שנפגע
ח"כ אימן עודה לאחר שנפגע

עימותים אלימים פרצו בסמוך ל 04:30 הבוקר לאחר כוחות הביטחון הביטחון הגיעו על מנת לבצע צו הריסת בתים בישוב אום אל חיראן הסמוך לחורה שבדרום. על פי תכניות המדינה יוקם במקום הישוב היהודי חיראן. 13 שנה מתנהלים התושבים מול המדינה בבתי המשפט ולאחרונה פסק בית המשפט עליון כי יש לפנות את הישוב הבדואי.


מדוברות המשטרה נמסר כי הבוקר הגיעו  לאום אל חירן לצרכי פעילות אכיפת חוק. לקראת הגעתם הגיח רכב של מחבל תושב האזור פעיל תנועה אסלאמית ושעט לעבר הלוחמים מתוך כוונה לבצע פיגוע דריסה. המחבל נוטרל. באירוע פצועים בדרגות פציעה שונות, וביניהם לוחמי משטרת ישראל, כתוצאה מכך התפתחו הפרות סדר. המשטרה מציינת כי המחבל הוא פעיל התנועה האסלאמית הפלג הדרומי ונבחן קשר שלו גם לדאעש. מנגד טוענים פרנסי הישוב כי הנהג הוא אדם שנסה למנוע את הריסת ביתו, נורה ונהרג.

במשטרה מסבירים כי "במהלך פעילות לאבטחת הריסות בישוב אום חיראן סמוך לחורה שבנגב. לוחמי משטרת ישראל שהגיעו בשעת בוקר מוקדמת לשם אבטחת פעילות מנהל מקרקעי ישראל במימוש צו הריסה וזאת לאחר הידברות מקדימה בעניין פינוי דרי המקום. כאמור, המחבל שעט ברכבו לעבר הלוחמים לבצע פיגוע דריסה וכתוצאה מכך נפצעו מספר לוחמים והמחבל נוטרל על ידי הכוח המשטרתי במקום.

משטרת ישראל קוראת למגזר הבדואי להקיא מתוכו ניצנים של אידיאולוגיות קיצוניות שכל עניינן טרור", "המפגע הוא עובד מערכת החינוך, מקום בו השפעתו השלילית על סביבתו מסוכנת שבעתיים", לשון המשטרה.
ח"כ טלב אבו עראר, שנכח במקום אמר: "תושב אום אלחיראן נהרג בדם קר. השוטרים ירו בו ללא שום סיבה. הטענות שהוא ניסה לדרוס שוטרים אינן נכונות". תושבים אמרו: "לא נצא מהבתים אפילו אם יהרגו את כולנו. כאן האדמה שלנו ולא נזוז מכאן אפילו אם נשלם בחיינו".
השייח' כמאל חטיב מהפלג הצפוני של התנועה האיסלאמית אומר כי הפעולה באל חיראן היא הכרזת מלחמה על העם הפלסטיני. תושבי הכפר אמרו כי "השוטרים השתמשו בירי וברימונים ותקפו אנשים". המשטרה סגרה את כל הכניסות שמובילות לכפר. מנהיגים מהמגזר הערבי קראו לאזרחים הערבים להגיע למקום במטרה למנוע את ההריסות".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן