Skip to content

נדחתה בקשת ראש הממשלה ורעייתו לא להתייצב בבית המשפט

ההצגה הטובה בעיר - שופט בית המשפט החליט לדחות את בקשת ראש הממשלה בנימין ורעייתו שרה נתניהו מלהיות נוכחים בדיון בבית המשפט בו הם תובעים את העיתונאי יגאל סרנה על הוצאת דיבה. השופט נעתר חלקית לבקשתם ואישר שלא לאפשר ליובל דיסקין ראש השב"כ לשעבר להעיד. הדיון יערך בתחילת החודש הבא
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

שופט בית משפט השלום בתל אביב דחה היום (חמישי) את בקשתם של בני הזוג נתניהו שלא להופיע בפני בית המשפט בדיון בתביעת לשון הרע שהגישו השניים כנגד העיתונאי יגאל סרנה. בית המשפט דחה גם את בקשתו של סרנה להעיד בפני בית המשפט את ראש השב"כ לשעבר יובל דיסקין שכיהן בתפקידו בין השנים 2005 – 2011, בטענה כי עדותו של דיסקין לא תהא קשורה ישירות לאירוע נשוא תביעת בנימין נתניהו, ראש הממשלה ורעייתו שרה.

צילומים: לע"מ, פייסבוק
צילומים: לע"מ, פייסבוק

בית המשפט אישר את העדתו של יורם כהן ראש השב"כ שהחליף את דיסקים וכיהן בין השנים 2011 – 2016, היות ובתקופה זו התרחש האירוע לפיו בעת ששיירת ראש ההמשלה נסעה מתל אביב לירושלים, עצרה השיירה ושרה "זרקה" את נתניהו מרכבם המאובטח לאחר שבין השנים פרצה מריבה. נתניהו, כך פורסם, נאלץ לעבור לרכב שרד אחר והמבוכה הייתה רבה. "במוקד הפרסומים הללו, מצוי אירוע שלטענת הנתבע התרחש במהלך נסיעה של שיירת ראש הממשלה לירושלים, כאשר הנתבע מתאר מקרה בו לכאורה נעצרה השיירה כולה והתובע (בנימין נתניהו א.מ) נדרש על ידי התובעת (שרה נתניהו א.מ) לצאת מרכבם המשותף, תוך שהתובעת שמה ללעג את מערך האבטחה ולמעשה את המדינה כולה", מציין השופט עזריה אלקלעי. את העדתו של דיסקין דחה השופט מכיוון שלדעתו דיסקין שלא כיהן בעת האירוע שהתרחש בשנת 2015 כראש השב"כ אינו יכל להעיד אלא משמועה. השופט גם לא קיבל את טענת סרנה כי דיסקין כמו כהן, יכולים להעיד כי מדובר בהתפרצויות זעם סדרתיות של שרה נתניהו ולאושש בכך את המקרה שבגינו השניים תובעים את סרנה ודורשים סך של 279,243 ₪ כפיצוי על הוצאת דיבתם. השופט אפשר את עדותו של כהן אך הגבילה לתחום האירוע בלבד.

מימין יובל דסקין, משמאל יורם כהן
מימין יובל דסקין, משמאל יורם כהן

אלקלעי דחה את בקשתם של בני הזוג שלא להגיע לדיון הוכחות  מטעמים של הוצאות מיותרות שיגרמו לקופת המדינה בשל סידורי ההגעה והאבטחה הנדרשים בשל כך והיות וממילא עדי ההגנה יחקרו ראשונים, הרי שנוכחות בני הזוג בדיון זה מיותרת. "עדותו של מר כהן אשר לא צפויה להיות ארוכה לנוכח הסייגים שנקבעו לעיל", כתב אלקלעי ופסק כי בני הזוג נתניהו יופיעו לדיון על מנת שיוכלו להיחקר אם סרנה ופרקליטיו יחפצו בכך.  הדיון עצמו נקבע ל 26 בפברואר הקרוב.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן