Skip to content

במשך 5 שעות דנו נתניהו ושליח הנשיא טראמפ בנושא הבנייה בהתנחלויות

גרינבלט הדגיש שהנשיא טראמפ מעוניין מאוד בעידוד צמיחת הכלכלה הפלסטינית ולשפר את איכות החיים של העם הפלסטיני וראש הממשלה הבטיח לו שהוא מחויב לחלוטין להביא לשגשוג בכלכלה הפלסטינית ורואה בכך אמצעי לשפר את האפשרות להגיע לשלום
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

במשך למעלה מחמש שעות נמשכה אמש פגישתם של ראש הממשלה בנימין נתניהו וג'ייסון גרינבלט, שליחו המיוחד של הנשיא טראמפ למשא ומתן בין-לאומי. בפגישה דנו השניים, בין היתר, גם בסוגיית הבנייה בהתנחלויות ובניסיונות להשיג הסכם שלום עם הפלסטינים.

פגישת ראש הממשלה נתניהו עם שליח הנשיא טראמפ, ג'ייסון גרינבלט (צילום: קובי גדעון/לע"מ)
פגישת ראש הממשלה נתניהו עם שליח הנשיא טראמפ, ג'ייסון גרינבלט (צילום: קובי גדעון/לע"מ)

בהודעה משותפת שפורסמה ע"י ע"י השניים נאמר כי נתניהו וגרינבלט שבו ואישרו את המחויבות המשותפת של ישראל וארצות הברית לקידום שלום אמיתי ובר-קיימא בין ישראל לפלסטינים, שיחזק את ביטחונה של ישראל ואת היציבות באזור.

ראש הממשלה נתניהו אמר לגרינבלט שהוא מאמין, כי תחת הנהגתו של הנשיא טראמפ, יהיה אפשר לקדם שלום בין ישראל לכל שכנותיה, כולל הפלסטינים, ושהוא מצפה לעבוד באופן הדוק עם הנשיא טראמפ לשם מימוש מטרה זו.

שליחו של הנשיא טראמפ, גרינבלט, אישר מחדש את מחויבותו של הנשיא טראמפ לביטחונה של מדינת ישראל ולמאמץ לסייע לישראלים ולפלסטינים להגיע לשלום בר-קיימא דרך משא ומתן ישיר.

נתניהו וגרינבלט דנו בנושא הבנייה ביו"ש בתקווה להגיע לנוסחה שתוביל למטרה לקדם שלום וביטחון. בפגישה עם גרינבלט, הציג נתניהו הצעות לנוסחאות שיגדירו את היקפי הבנייה המקובלים מבחינת הממשל. נתניהו דן אתו גם על הקמת יישוב חדש עבור מפוני עמונה, הבטחה אותה נתן למפוני עמונה.

גרינבלט הדגיש שהנשיא טראמפ מעוניין מאוד בעידוד צמיחת הכלכלה הפלסטינית ולשפר את איכות החיים של העם הפלסטיני וראש הממשלה הבטיח לו שהוא מחויב לחלוטין להביא לשגשוג בכלכלה הפלסטינית ורואה בכך אמצעי לשפר את האפשרות להגיע לשלום.

היום ייפגש ג'ייסון גרינבלט, עם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן. שליח נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ צפוי לפגוש גם את יו"ר האופוזיציה יצחק הרצוג ביום חמישי. הוא צפוי להיפגש בהמשך גם עם נשיא המדינה ראובן ריבלין ועם מתאם פעולות הממשלה בשטחים, האלוף במיל' יואב מרדכי.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן