Skip to content

ראשון 19 מרץ 2017 (מהדורת הבוקר)

כותרות המהדורה המשבר בממשלה מחריף: נתניהו: "אני יכול להרוויח או להפסיד מבחירות, אבל לכחלון יש רק מה להפסיד" ; בכירים ב'כולנו': כחלון ילך עד הסוף, גם במחיר של בחירות ; כחלון והרצוג דנו באפשרות להקים ממשלה חלופית ללא בחירות (פוליטי) * 2 רקטות נורו מכיוון עזה ; מטרות של ארגון הטרור חמאס הותקפו בתגובה (בטחוני) […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כותרות המהדורה

המשבר בממשלה מחריף: נתניהו: "אני יכול להרוויח או להפסיד מבחירות, אבל לכחלון יש רק מה להפסיד" ; בכירים ב'כולנו': כחלון ילך עד הסוף, גם במחיר של בחירות ; כחלון והרצוג דנו באפשרות להקים ממשלה חלופית ללא בחירות (פוליטי) * 2 רקטות נורו מכיוון עזה ; מטרות של ארגון הטרור חמאס הותקפו בתגובה (בטחוני) * חמאס: אם ישראל תמשיך בתקיפותיה נתקשה להבליג (בטחוני) * עקב התקיפה בסוריה: שגריר ישראל ברוסיה זומן לשיחה (מדיני) * הפלסטינים דורשים מהאיחוד האירופי להפסיק לקיים פגישות רשמיות עם ישראל בירושלים (מדיני) * מחשב נייד של סוכן חשאי הכולל מידע בטחוני נגנב בברוקלין (חוץ) * החרדים: "אם חלילה ייגזר על הבחור מאסר ממושך יביא הדבר לצעדי מחאה שלא היו כמותם, כולל שיבוש החיים הסדירים בחודש ניסן וחג הפסח" (חרדים) * המשטרה מנסה לדכא את מחאת החרדים נגד גיוס בני הישיבות: בצעד מכוון, הועבר בנו של עוזרו של הרב אויערבאך לידי המשטרה הצבאית (חרדים)

תחזית מזג אוויר (השירות המטאורולוגי)

היום: מעונן חלקית. צפויה ירידה ניכרת בטמפרטורות והן יהיו נמוכות מהרגיל לעונה. האובך ישקע בהדרגה. הלילה: מעונן חלקית עד מעונן. בצפון הארץ ובמרכזה יתכן טפטוף.

שני: מעונן חלקית. בצפון הארץ ובמרכזה צפוי גשם מקומי ברובו קל. הטמפ' יהיו נמוכות מהרגיל לעונה.

שלישי: מעונן ותחול עליה בטמפרטורות. בצפון הארץ יתכן גשם מקומי ברובו קל.

רביעי: מעונן. ברוב אזורי הארץ צפוי גשם מקומי, ברובו קל. תחול עליה בטמפרטורות. בהרים ובפנים הארץ חם מהרגיל לעונה.

פוליטי

סקר חדשות 10: הליכוד מוביל עם 26 מנדטים ; יש עתיד עם 25 מנדטים ; הבית היהודי והרשימה המשותפת עם 13 מנדטים כל אחת ; המחנה הציוני מקבלת עשרה מנדטים ; ישראל ביתנו ויהדות התורה 7 ;  כולנו וש"ס שישה ; יעלון מדשדש מתחת לאחוז החסימה * 34% מהנסקים עדיין לא החליטו לאיזו מפלגה יצביעו

ברק מבהיר: "לא ארוץ לראשות העבודה"

בשל מחלוקת עם הסינים בנוגע למשק החלב: מסתמן: השר אריאל מבטל השתתפותו במשלחת נתניהו לסין * שר החקלאות לא ייצא לביקור החגיגי לציון 25 שנים לכינון היחסים הדיפלומטים בין שתי המדינות. * 90 אנשי עסקים יצטרפו לנסיעה (nrg)

ח"כ לוי-אבקסיס: "אקים מפלגה חדשה, בבחירות הקרובות ארוץ לבד"

במסגרת הסדר הטיעון: היום יתפטר גטאס מהכנסת * צפוי לשנתיים מאסר בעקבות מתן אמצעים לביצוע טרור

סיפוח: בכירים בקואליציה מעריכים: החוק לסיפוח מעלה אדומים לא יקודם בקרוב * החוק היה אמור לעלות להצבעה ביום ראשון, אך לפי ההערכות לא יקודם לפחות עד מאי. הסיבה הרשמית: ועדת השרים לא נוהגת להצביע על הצעות פרטיות בשבוע שלפני פגרה. עד כה טרפד נתניהו מספר ניסיונות לקדם את היוזמה (הארץ)

תאגיד: עשרות מעובדי רשות השידור הפגינו מול ביתו של כחלון בחיפה * בהסתדרות מאיימים להשבית פעילות על רקע מאבק עובדי רשות השידור

המשבר בממשלה מחריף: נתניהו: שיניתי דעתי על התאגיד עקב פגישה עם עובדי הרשות "שמעתי סיפורים קורעי לב" – "עלות המשך הפעלת רשות השידור זולה בעשרות מיליוני שקלים מעלות התאגיד" * על רקע סערת פתיחת התאגיד, נפגש נתניהו עם עובדי רשות השידור: העובדים הציעו לראש הממשלה למזג חלקים מהתאגיד ברשות השידור. שהשיב להם "הציגו לי תוכנית מסודרת ונפעל לקדם אותה" * "התברר שעלות רשות השידור נמוכה מהתאגיד ב־60 מיליון שקל"

– נתניהו לשרים: "אם לא נגיע לסיכום עם כחלון – נלך לבחירות" * "כל המפלגות מחויבות להחלטות הליכוד בנושאי תקשורת" – לא מקובל עליי שלא מקיימים הסכם קואליציוני בעניין התאגיד * בהתייעצות עם בכירי הליכוד בעקבות המשבר סביב התאגיד אמר נתניהו: "אני יכול להרוויח או להפסיד מבחירות, אבל לכחלון יש רק מה להפסיד" – "לא יכול שעם 30 מנדטים נקדם מהלכים שהתנגדנו להם אבל יקדמו מהלכים שחשובים לנו" * לנתניהו נותר כחודש וחצי לפעול לפני שהתאגיד יתחיל לשדר בסוף אפריל

– בכירים ב'כולנו': כחלון ילך עד הסוף, גם במחיר של בחירות –  "לא חוששים מבחירות, התאגיד יקום כפי שסוכם" * בסביבתו של כחלון מבהירים שהוא לא יתקפל מול הלחץ של נתניהו לסגור את התאגיד: "היה הסכם פשרה, והסכם מכבדים"

– בכיר באוצר: "זה יכול להוביל לבחירות. בסוף זה יברח להם, כמו שקרה עם לפיד" * לדברי הבכיר, "אם יהיו בחירות, זה לא ישירות בגלל התאגיד, אלא בגלל הדינמיקה שנוצרת בסיפור הזה. ככה היה גם בממשלה הקודמת עם לפיד. לא חשבו שמחלוקת יכולה להביא לבחירות" (דה מרקר)

– יו"ר הקואליציה דוד ביטן: "סיכוי טוב שנלך לבחירות" – "אם האיומים של הבית היהודי וכולנו יימשכו, רה"מ לא יהסס לפרק הכל" – "הכדור בידיים של כחלון"

– בנט: "קורא לכולם לפעול באחריות ולמנוע בחירות יקרות ומיותרות"

– רגב: דרושה רשות שידור משוקמת ולא בזבוז כספים – "כחלון לא עומד בהסכמים הקואליציוניים"

– שטייניץ: "לא בעד ללכת לבחירות מוקדמות" – "מיזוג עם התאגיד נראה לי סביר"

– סיעת המחנה הציוני: "נתניהו עושה שימוש ציני בעובדי התאגיד ורשות השידור"

– ח"כ נחמיאס ורבין: "נתניהו משחק בעתידם של מאות עובדים כבמטוטלת

– ח"כ גלאון: "זה אותו נתניהו שאמר על עובדי רשות השידור שהם גרועים מהחמאס"

– ח"כ אראל מרגלית: ביבי רוצה משבר, כדי לא להיחקר

– ראשי המפלגות החרדיות מוחים על הדיונים בנושא התאגיד במהלך השבת: "נדרוש הבהרות מרה"מ" ; במהלך השבת כינס רה"מ כמה מבכירי הקואליציה, בהם לוין, הנגבי וביטן, והודיע כי בניגוד לסיכום עם כחלון יש לפעול נגד פתיחת התאגיד 'כאן'. * נתניהו: "זה לא יחזור על עצמו"

– מרצ תגיש השבוע הצעת חוק לפיזור הכנסת ; עמיר פרץ יניח הצעה לפיזור הכנסת ולהקדמת הבחירות

– כחלון והרצוג דנו באפשרות להקים ממשלה חלופית ללא בחירות: שר האוצר וראש האופוזיציה דנו באפשרויות הפוליטיות העומדות בפניהם נוכח המשבר הקואליציוני סביב תאגיד השידור הציבורי. הרצוג: "המחנ"צ ישתף פעולה עם גוש ציוני מתון, חברתי ואחראי להחלפת רה"מ. ננהל מגעים לתמיכה רחבה לאי אמון"

– לבני: "זאת ההזדמנות שלנו להחליף את הליכוד" – "כל סימן שנראה כמו התפרקות הממשלה – הזדמנות לאחד כוחות"

ערכאות: כוחנות בבית המשפט העליון: במהלך דיון בביהמ"ש העליון ניסתה השופטת חיות לכפות עמדתה על השופט הנדל * במהלך דיון פנימי שערכו יחד עם השופט דנציגר התנפלה חיות בצעקות על הנדל ודרשה ממנו לשנות את עמדתו כשופט בטיוטת פסק דין לאחר שכתב עמדה חולקת בהרכב-שלושה * הנהלת בית המשפט מכחישה דבר קיומו של האירוע (News1)

ביטחוני

ישראל מקבלת מסר מחמאס שאם התקיפות הישראליות על הרקטות הסוררות יהיו בעוצמה כפי שהן היו עד לפני שבוע-שבועיים – חמאס יתקשה לקיים הבלגה מצידו (חדשות2)

2 רקטות נורו מכיוון עזה ; אזעקת צבע אדום נשמעה בשטח המועצה האזורית חוף אשקלון * רקטה התפוצצה בשטח פתוח במועצה האזורית חוף אשקלון ; אין נפגעים ולא נגרם נזק * בתגובה לירי, תקפו טנק וכלי טיס שתי מטרות של ארגון הטרור חמאס ליד בית להייה. * זהו הירי השני לעבר ישראל תוך 3 ימים

נער פלסטיני בן 16 נהרג מירי צה"ל סמוך לחברון, לאחר שמספר בקבוקי תבערה נזרקו לעבר החיילים * בצה"ל בודקים את הדיווחים * אלפי פלסטינים השתתפו בהלווייתו של הנער שנהרג בעימותים עם צה"ל, במחנה הפליטים אל-ערוב שבאזור חברון * הפרות סדר במהלך ההלוויה: שני חיילים נפצעו * חמישה פצועים מירי כדורי גומי

דאע"ש מאשים: 2 ילדים נהרגו בתקיפות שעשתה ישראל שלשום בצפון סיני * במקביל, דובר הצבא המצרי אישר שתקף את דאעש בצפון סיני, והצליח לחסל 18 מחבלים של הארגון

התקיפה בסוריה: נתניהו: "כשאנו מזהים ניסיונות להעביר נשק – אנו פועלים למנוע את זה" – "הנחישות שלנו איתנה, כולם צריכים לקחת את זה בחשבון".

– שר התחבורה והמודיעין ישראל כ"ץ: "לא נאפשר לאסד לחצות קווים אדומים ולאיים על ביטחון ישראל"

– ברק: ייתכן שהפעלת מערכת החץ בתגובה לירי מסוריה היתה טעות "הפעלת המערכת אילצה את ישראל להודות באחריותה לפעולות צה"ל מעבר לגבול הסורי"

– בר-לב: הפרת מדיניות העמימות בסוריה אינה בהכרח נבונה

– נסראללה על התקיפה הישראלית בסוריה: "נתניהו חושש מהתבוסה של דאעש" – "ישראל מסייעת לדאע"ש ולטרור" * מזכ"ל חיזבאללה הגיב לראשונה לתקיפת צה"ל בסוריה ואמר כי ישראל משתמשת בתירוצים שונים כדי לפעול במדינה, כשמטרתה האמיתית היא סיוע לארגוני הטרור האסלאמיים

במהלך הלילה עצרו כוחות צה״ל, שב״כ, מג״ב ושוטרי מחוז ש״י באיו״ש 6 מבוקשים * המבוקשים שנעצרו חשודים במעורבות בפעילויות טרור עממי ובהפרות סדר אלימות לעבר אזרחים וכוהב״ט

מנשה – בג׳נין נעצרו 2 מבוקשים

בנימין – בג׳ילזון נעצר מבוקש

עציון – בבית פג׳אר נעצר מבוקש. באום סלמונה נעצר מבוקש. בסוואחרה נעצר מבוקש

המבוקשים הועברו לידי כוהב״ט

 בנוסף, במהלך סריקות לאיתור אמל"ח בכפר סמוע שבחטיבה המרחבית ״יהודה״, תפסו כוחות צה"ל אקדח ותחמושת.יני

נסראללה: הכסף שהושקע במלחמה נגד אסד יכול היה לסייע לפלסטינים

הפלסטינים דורשים מהאיחוד האירופי להפסיק לקיים פגישות רשמיות עם ישראל בירושלים * במכתב שהעביר סאיב עריקאת לפדריקה מוגריני, נציגה העליונה לענייני חוץ וביטחון של האיחוד האירופי, הוא דורש לשנות את המדיניות כלפי ירושלים. *  לפי מקורות דיפלומטים, הצעד בא בתגובה לאפשרות של העברת שגרירות ארה"ב לעיר (הארץ)

ברק: פוטין הוא האיש הכי ידידותי לישראל שישב בקרמלין

אבו מאזן ייצא היום לביקור בקהיר לאחר חודשי מתיחות בין מצרים לרש"פ

מקורות פלסטיניים: טראמפ ואבו-מאזן ייפגשו בחודש הבא * לפי דיווחים בתקשורת הערבית, הפגישה בין השניים תיערך בבית הלבן באמצע אפריל. * דובר לשכתו של אבו מאזן: "המטרה של הפנייה מארה"ב היא חידוש המשא ומתן המדיני" (מעריב)

דו"ח האפרטהייד: מזכ"ל האו"ם פנה לנציבות הכלכלית והחברתית של מדינות מערב אסיה, כדי שיורידו את הדוח מעורר המחלוקת שפרסמו מהאתר שלהם * יו"ר הוועדה שפרסמה דוח נגד ישראל התפטרה "לחצו עליי למשוך הדוח" * מזכ"ל האו"ם קיבל התפטרות הבכירה: "לא התייעצה בנוגע לדו"ח נגד ישראל"

– דנון: "החלטת מזכ"ל האו"ם היא צעד חשוב בהפסקת האפליה נגד ישראל"

– שגרירת ארה"ב באו"ם: "דוח האפרטהייד שקרי ומכפיש"

– הפלסטינים: מגנים את החלטת האו"ם לגנוז את "דוח האפרטהייד"

– אבו מאזן יעניק אות כבוד ליו"ר ועדת האו"ם שהאשימה את ישראל באפרטהייד

עקב התקיפה בסוריה: שגריר ישראל במוסקבה זומן לשיחה במשרד החוץ הרוסי בכדי לספק הסברים לתקיפה הישראלית בסוריה. * ח"כ בן ראובן: התייסות רוסיה להפצצה הישראלית – שינוי מדיניות

– משרד החוץ הסורי התלונן באו"ם על התקיפה הישראלית: "גנו את התוקפנות הישראלית הבוטה" -התקיפה הישראלית – הפרה של החוק הבינלאומי

– איראן גינתה את התקיפה הישראלית בסוריה: "תוקפנות בוטה"

חוץ

הבית הלבן התנצל בפני בריטניה על ההאשמות שריגלה אחרי טראמפ * זאת לאחר שהדובר שון ספייסר הקריא בתדרוך לכתבים פרשנות בה נטען כי אובמה הסתייע בסוכנות הביון הבריטית GCHQ כדי לצותת לטראמפ. * דובר ממשלת בריטניה: הובטח לנו שהדברים לא ייאמרו שוב

הנסיך ווילאם בצרפת: "הברקסיט לא יפגע ביחסי הידידות בין המדינות"

המחתרת הבאסקית הודיעה שתניח את נשקה בחודש הבא * הפירוק מנשק יציין את סיום גסיסתה של המחתרת, שלפני שש שנים זנחה את מאבקה האלים. תאריך היעד נקבע לאפריל, לפני הבחירות לנשיאות צרפת, והמחתרת מקווה שבתמורה ישוחררו אסיריה (הארץ)

דיווח: בנק ברוסיה טוען כי האקרים ניסו להפליל אותו בקשר עם "ארגון טראמפ"

סומליה: סעודיה אחראית להרג 42 פליטים על ספינה מול תימן

רוסיה תחקור כלי תקשורת אמריקנים בחשד להפרת חוקי המדינה

דיווח במצרים: הנשיא א-סיסי ייפגש עם הנשיא טראמפ בארה"ב

מזכיר המדינה האמריקני בשנגחאי: "טראמפ מצפה לחיזוק ההבנות עם סין"

איראן: בתו של הנשיא לשעבר של איראן רפסנג'אני נדונה לחצי שנת מאסר על "הפצת שקרים נגד מערכת המשפט" (רשת ב')

ארה"ב: מחשב נייד של סוכן חשאי הכולל מידע בטחוני נגנב בברוקלין *על המחשב היו גם פרטים מהחקירה הפלילית נגד קלינטון, ומידע בטחוני רגיש הכולל בין השאר פרטים על החדרים הפנימיים במגדל טראמפ בניו יורק, שם שוכן ביתו הפרטי של הנשיא דונלד טראמפ

– נשיא ארה"ב טראמפ, נפגש עם קנצלרית גרמניה מרקל: טראמפ אחרי הפגישה עם מרקל: "בניגוד לחדשות המזויפות, הפגישה עם מרקל הייתה מצוינת, אבל גרמניה צריכה לשלם לנו יותר על ההגנה הצבאית שוושינגטון מספקת לה"

– טראמפ למרקל: "נמשיך בתמיכתנו החזקה בברית נאט"ו"  – "המשותף בינינו – ייתכן שממשל אובמה צותת לשנינו"

– נשיא ארצות הברית התייחס במסיבת עיתונאים משותפת עם קנצלרית גרמניה לצו שמגביל כניסה של אזרחים ממדינות מוסלמיות למדינה * טראמפ למרקל: "הגירה היא מותרות, לא זכות" * מרקל: "זה כמובן משהו שיש לנו עליו חילוקי דעות

– טראמפ: "מאמין בסחר חופשי אבל גם בסחר הוגן"

– משבר ההגירה: הוגש ערעור על ההחלטה להשעות את הצו הנשיאותי האוסר כניסת מוסלמים

– שופט בוושינגטון הודיע כי לא יפסוק בנושא צו ההגירה * דיווח: ממשל טראמפ מתכנן להגדיל זמנית את כמות שופטי ההגירה ב-12 ערים

– גנרלים אמריקניים: "תכנית טראמפ להבסת דאעש אינה שונה מזו של אובמה. טיפול איטי ויציב בארגון" * עיקרי תכנית טראמפ הם המשך ההפצצות מן האוויר, הגברת הסיוע לכוחות מקומיים לכיבוש מוסול  וא-רקה, פגיעה בהכנסות הכספיות לדאעש וייצוב המצב באזורים שנכבשו מידי הארגון

– דוח מסווג בארה"ב שולל את טענות טראמפ: "אובמה לא צותת לו" * 2 בכירים אמרו ל-CNN כי דוח שנשלח לצוות של הקונגרס והסנאט אינו יכול לאשר את טענותיו של נשיא ארה"ב כי צותתו לו במהלך המירוץ לנשיאות

אתיופיה: תושבי אזור אתר הפסולת שקרס באדיס אבבה פונו

בריטניה: ראש ממשלת בריטניה מתנגדת למשאל עם על עצמאות סקוטלנד * סקוטלנד: "יהיה משאל עם לעצמאות מבריטניה" – מניעת משאל עם על עצמאות תזעזע הממלכה – "אם תרזה מיי תתייחס אלינו כמו לאיחוד – המגעים לברקזיט ייכשלו"

גרמניה: הועלתה רמת הכוננות נגד מתקפות סייבר

וונצואלה: בגלל המשבר הכלכלי: אופים בוונצואלה נעצרו בגין הכנת בראוניז * הנשיא מדורו החל ב"מלחמת לחם", וקבע ש-90% מהקמח צריך להיות מיועד לאפייתו, ולא להכנת עוגות יקרות. שניים מהאופים שנעצרו הכינו בראוניז מקמח פג תוקף (הארץ)

טורקיה: ארדואן מביע תקווה כי הפרלמנט יאשר את החזרת עונש המוות

– 740 חברי המחתרת הכורדית נעצרו מאז שלשום

– גרמניה: טורקיה לא הוכיחה כי גולן אחראי לניסיון ההפיכה

– גרמניה: "הצטרפות טורקיה לאיחוד רחוקה מתמיד"

לוב: כוחות איסלאמים קיצונים הפילו מטוס קרב לובי בבנגזי

מיאנמר: סין מנעה דיון בהצעת החלטה לגינוי ההרג ההמוני במיאנמר

ניו זילנד: ארה"ב מונעת חקירת דיפלומט אמריקני במדינה

סוריה: המילציה הכורדית הודיעה כי המתקפה על בירת דאעש תחל ב-1 באפריל בסיוע אמריקני

– ניצחון נוסף למשטר אסד בסוריה. בין 15-10 אלף מורדים ובני משפחותיהם מתפנים מהעיר לאחר שנים של לחימה, הצעד מבוצע בפיקוח רוסי ושל הסהר האדום

– ארה"ב מכחישה שתקפה מסגד בו דווח שנהרגו 49 בני אדם בצפון סוריה *הפנטגון פרסם תמונה המוכיחה כי התקיפה האמריקאית בחאלב לא כוונה נגד מתפללים

פרו: 67 הרוגים ועשרות אלפי מחוסרי בית משטפונות במדינה * אזרחים רבים נצורים על גגות בתיהם ההרוסים * בלימה הופסק זרם המים, ויש תורים ארוכים להשגת שתייה. הנשיא הכריז על מצב חירום

צרפת: מוסלמי קיצוני ניסה לחטוף נשק מחייל בשדה תעופה ליד דלפק הטיסות לת"א וחוסל * המשטרה פינתה את שדה התעופה "אורלי" ; כל הטיסות בוטלו * לפני שהגיע לנמל התעופה ירה המחבל אל שוטרים סמוך לפריס * לא נמצאה חגורת נפץ על גופתו של החשוד בחטיפת נשק * נשיא צרפת: "ההחלטה לפרוש אלפי חיילים הוכיחה את עצמה" – "אין קשר בין המתקפה בנמל התעופה לבחירות לנשיאות" * המשטרה עצרה את אביו ואחיו של התוקף מנמל התעופה

קולומביה: ארגון המורדים פאר"ק החל למסור את נשקו

קונגו: שבע קצינים מואשמים בביצוע פשעי מלחמה באזרחים

קוריאה: טראמפ: "צפון קוריאה מתנהגת רע מאוד… וסין לא עושה הרבה על מנת לעזור" * מוקדם יותר טען מזכיר המדינה האמריקני בעת ביקור ביפן כי "כל האופציות על השולחן"

– שר החוץ של ארה"ב הגיע לסין לסדרת פגישות לדון בתכנית הגרעין של קוריאה הצפונית

– קוריאה הצפונית: ערכנו ניסוי מוצלח במנוע המשמש לטילים – "לידה מחדש של תעשיית הטילים"

חדשות

ארגנטינה: הנשיא נפגש עם משפחות ניצולי הפיגוע בשגרירות ישראל לפני 25 שנה

נסראללה: האו"ם הוא גוף חלש שאסור לסמוך עליו

עובדי חיפה כימיקלים צפון יפגינו בבוקר בדימונה

שבדיה: ארגון ניאו-נאצי שפועל בשבדיה משבש הרצאות של ניצולי שואה ברחבי המדינה, אך המשטרה מסרבת לאבטח מקומות שבהם מתקיימות ההרצאות, כיוון ש"אינם מעוררי אלימות"

חרדים

ביום שני, בית המשפט הצבאי אמור להחליט על מאסרו של סרבן הגיוס שנעצר בפורים, התביעה דורשת מאסר ממושך * בהתייעצות חירום של ראשי ופעילי הועדה להצלת עולם התורה הם מאיימים כי אם חלילה ייגזר על הסרבן מאסר ממושך יביא הדבר לצעדי מחאה שלא היו כמותם, שיתנהלו בכל השבועות הקרובים  של חודש ניסן וחג הפסח, ללא כל התחשבות בכך שהמחאה תגרום לשיבוש החיים הסדירים במדינה ולטרפוד אירועים רשמיים וטקסים שונים

בניסיון לדכא את המחאה החרדית נגד גיוס בני הישיבות, העבירה המשטרה האזרחית את הסרבן  אברהם דוב בן נועה שיחי' לידי המשטרה הצבאית, הסרבן הו בנו של הרב פטרוף עוזרו של רבי שמואל אויערבאך

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן