Skip to content

ארגון הכבאים השבית את תפקידי המומחים לחומרים מסוכנים, אסבסט, ודברור המחוזות

הכבאים: אחרי 5 שנים בהן עבדנו בהתנדבות, אנו מפסיקים להתנדב. לאור זאת הממונים על אסבסט והממונים על חומרים מסוכנים בתחנות הכיבוי בכל רחבי הארץ, לא יבצעו את תפקידם, לא ייקחו חלק בייעוץ מקצועי, הדרכת לוחמים וניהול אירועים הכוללים סכנות לציבור
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

לאחר 5 שנים בהן הובטחו לארגון הכבאים בישראל תקני כוח אדם חיוניים, הודיע הבוקר (שלישי), ארגון הכבאים הודיע על השבתת תפקידים אותם מילאו הכבאים השונים עד כה בהתנדבות. לפי החלטת הארגון מעתה הכבאים לא ימלאו תפקידים נוספים אשר אינם מתוגמלים בעבורם.

המשמעות היא ביטול תפקידים וביניהם חיוניים מאוד כגון: דוברי מחוזות, ממונים על חומרים מסוכנים, מפקדים לחילוץ והצלה, ממונים אסבסט וממונה מתנדבים.

הכבאים מתריעים כי לאור זאת הממונים על אסבסט והממונים על חומרים מסוכנים בתחנות הכיבוי בכל רחבי הארץ, לא יבצעו את תפקידם, לא ייקחו חלק בייעוץ מקצועי, הדרכת לוחמים וניהול אירועים הכוללים סכנות לציבור. בתקשורת הדבר יורגש גם הוא מאחר ומרבית המידע וצילומי השריפות, חילוצים, תאונות, חומרים מסוכנים ועוד מגיעים בשלב המידי הראשוני מדוברי המחוזות ומשם לאחר עיבודו לעיני ואוזני הציבור.

לוחמי האש נחים מעט בעת השריפות בכרמל (שגיא פלקס)
לוחמי האש נחים מעט בעת השריפות בכרמל (שגיא פלקס)

לטענת הכבאים עם כניסת הרפורמה בכבאות התבקשו לוחמי האש, לבצע בנוסף לעבודת הכיבוי השוטפת, עוד שורה של תפקידים עם הבטחה ברורה להקצות תקנים לתפקידים אלו בעתיד. חמש שנים לאחר יישום הרפורמה, המצב עדיין בעינו. לאחר פניות חוזרות ונשנות החליט הארגון שלא יתכן שכבאים יאלצו להתנדב במקום עבודתם ועד להודעה חדשה הם נאלצים לסיים את תפקידי ההתנדבות ללא שכר.

יו"ר ארגון הכבאים אבי אנקורי: "בהמשך לוועדת המעקב שהתקיימה ודיון בעניין סכסוך העבודה. אנו מודיעים לעובדים על ביטול הנע"תים לאלתר. הרשות שהוקמה לפני למעלה מארבע שנים, חרטה על דגלה לשפר ולדאוג לתנאי העבודה של לוחמי האש. חרף הבטחות החוזרות ונשנות להסדרת מעמדם של הנע"תים (תפקידי התנדבות), עד כה לא מצאה הרשות את הכלים לסייע. לכן, בהנחיית ארגון הכבאים הארצי, לא יינתנו תפקידים ללא תקן עד לפתרון סוגיה זו."

מילא תפקידו בהתנדבות - דובר מחוז חוף אורי צובוטרו
מילא תפקידו בהתנדבות - דובר מחוז חוף אורי צובוטרו

אורי צובטרו דובר מחוז צפון סיכם: "ברשות הארצית לכבאות והצלה אין ולו דובר מחוזי או תחנתי אחד בתקן. כל עבודת הדוברות וההסברה נעשית בהתנדבות ו/או נוסף על שלל תפקידיו של  לוחם האש.  במשטרת ישראל יש 92 עובדים בתקן, רק אצלנו בכבאות הלוחמים מתנדבים לצלם, לדווח לתקשורת, ולנהל את הרשתות החברתיות".

נציב הכבאות וההצלה רב טפסר דדי שמחי
נציב הכבאות וההצלה רב טפסר דדי שמחי

נציב הכבאות וההצלה רב טפסר דדי שמחי התייחס להפסקת פעילותם של דוברי מערך הכבאות ומסר: ״אני מייחס חשיבות רבה לעבודת הדוברים ולראייה פעילותם במהלך גל השריפות בחודש נובמבר אשתקד. הועלו דרישות לתגמול על עבודת הדוברות והנושא נמצא בבחינה ובמו״מ. צר לי שפעילות הדוברות הופסקה טרם מיצוי המשא ומתן.  בטוחני כי לוחמיי ממשיכים בעבודתם המסורה למען אזרחי ישראל״.

לשאלה מי ידברר בזמן אמת את אירועי פעילות לומי האש וההצלה נמסר כי "אירועים גדולים ידובררו על ידי ועל ידי המפקדים או בכלל לא".

מגפון לא קיבל התייחסות לשאלות, מי יטפלו מעתה כממונים על חומרים מסוכנים, מפקדים לחילוץ והצלה, ממונים אסבסט.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן