Skip to content

ליברמן: לאכזריות הזו יש מחיר. טוב שארצות הברית מתחילה לגבות אותו

שר הביטחון הגיב היום לתקיפה טילי הוטמהוק האמריקאים ואמר כי "העולם החופשי בהובלת ארצות הברית, לא יסבול את פשעי המלחמה של משטר האימה בראשותו של בשאר אסד כלפי אזרחים חפים מפשע". הקרמלין: פוטין רואה בתקיפות האוויריות של ארה"ב ניסיון להסיח את דעת העולם ממותם של אזרחים רבים בעיראק ומכשול רציני במלחמה בטרור
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

אביגדור ליברמן, שר הביטחון התייחס הבוקר (שישי) לתקיפה האמריקאית על בסיס חיל האוויר הסורי בחומס ואמר: "התקיפה האמריקנית בסוריה היא מסר חשוב, הכרחי ומוסרי של העולם החופשי בהובלת ארצות הברית, שהוא לא יסבול את פשעי המלחמה של משטר האימה בראשותו של בשאר אסד כלפי אזרחים חפים מפשע. את הזוועות הללו חייבים לעצור, ולאכזריות הזו יש מחיר. טוב שארצות הברית בהובלת הנשיא טראמפ, מנהיגת העולם החופשי, מתחילה לגבות אותו".
שר הביטחון הוסיף עוד, כי "העדכון האמריקני לצה"ל ולמערכת הביטחון טרם התקיפה בסוריה, הוא הוכחה נוספת לעוצמת היחסים ולעומק הקשר בין ישראל לבת בריתנו הגדולה ארצות הברית".
בצה"ל אומרים כי ישראל עודכנה מראש על התקיפה האמריקנית הלילה בבסיס חיל האוויר הסורי בחומס. עוד נמסר כי צה"ל הביע את תמיכתו על ההחלטה. כמו כן הוחלט בצה"ל לא לשנות  את נוהלי השגרה בצבא.
נשיא רוסיה ולדימיר פוטין מסר הבוקר שהתקיפות האמריקניות בסוריה הן תוקפנות נגד מדינה ריבונית שבוצעו בניגוד לחוק הבינלאומי ועל סמך "אמתלה מומצאת". לדבריו, התקיפות האמריקניות גורמות נזק חמור ליחסי ארצות הברית-רוסיה. בהודעה שיצאה מהקרמלין נמסר שפוטין רואה בתקיפות האוויריות של ארה"ב ניסיון להסיח את דעת העולם ממותם של אזרחים רבים בעיראק. "הנשיא הרוסי מאמין שהתקיפות מהוות מכשול רציני ליצירת קואליציה בינלאומית להילחם בטרור".

שדה התעופה שנפגע
שדה התעופה שנפגע

ראש ועדת ההגנה והביטחון בבית התחתון של הפרלמנט הרוסי, ויקטור אוזרוב, צוטט היום בסוכנות הידיעות הרוסית RIA שהתקיפה האמריקנית עלולה לפגוע במלחמה נגד הטרור בסוריה. לדבריו רוסיה תקרא לכנס דיון דחוף של מועצת הביטחון של האו"ם בתגובה לפעולה האמריקנית – ירי של 59 טילי שיוט מסוג טומהוק נגד מטרות סוריות, בהן בסיס חיל האוויר א-שעיראת במחוז חומס שממנו המריאו המטוסים הסוריים שביצעו את המתקפה הכימית בעיירה ח'אן שייחון. "התקיפה עשויה להיתפש כפעולה תוקפנית של ארצות הברית נגד מדינה חברה באו"ם".
צרפת ובריטניה הודיעו על תמיכתן בתקיפה האמריקאית. שר החוץ של צרפת ז'אן-מארק איירו מסר לסוכנות הידיעות רויטרס ולרדיו "פראנס אינפו" כי הוא עודכן על התקיפה האמריקנית מפי מזכיר המדינה רקס טילרסון. הוא הוסיף שעתידה של סוריה הוא בלעדי אסד, ושהאמריקנים מתחילים להבהיר את עמדתם בנושא. "רקס טילרסון עדכן אותי במהלך הלילה".  "שימוש בנשק כימי מזעזע וצריך להעניש עליו משום שזה פשע מלחמה", אמר שר החוץ הצרפתי והוסיף ש"הרוסים והאיראנים צריכים להבין שתמיכה באסד איננה הגיונית. איננו רוצים עימות איתם".
במקביל לכך הודיעה בריטניה כי היא תומכת בתקיפה האמריקנית על שדה התעופה במחוז חומס שבסוריה. דובר הממשלה בלונדון מסר: "ממשלת בריטניה תומכת באופן מלא בפעולה האמריקנית, שלדעתנו הייתה תגובה הולמת להתקפה הברברית בנשק כימי שהפעיל המשטר הסורי, והיא נועדה להרתיע מעשיית פיגועים נוספים".

כזכור טענו הרוסים במהלך השבוע במהלך השבוע שמותם של עשרות האזרחים הסורים באידליב נגרם כתוצאה מדליפת חומרים רעילים במאגר כימי של המורדים שהופצץ על ידי מטוסי המשטר הסורי. בתחילה דחו הרוסים כל טענה ומסרו כי שום מטוס סורי לא ביצע מתקפה על אידליב, אך לאחר הודעת סגן שר החוץ הסורי כי מטוסי המשטר של אסד תקפו מטרות צבאיות של המורדים ותוך כך פגעו במאגר נשק כימי שהוחזק בידי המורדים, שינו הרוסים את גרסתם ונצמדו לטענה הסורית. המורדים דחו את הטענה הרוסית וכך עשו גם בקהילה הבינלאומית, בייחוד בקרב מדינות המערב, שטענו בתוקף כי מטוסי אסד תקפו אוכלוסייה אזרחית בנשק כימי.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן