Skip to content

נחשפה חוליית טרור שביצעה ירי לעבר התנחלויות וצה"ל בגדה המערבית

החוליה כללה גם עורך דין המזוהה עם החזית העממית. אחד מחברי החוליה הכין צוואה כי העריך שייהרג בפעילות הטרור
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

שירות הביטחון הכללי התיר היום (חמישי) לפרסם כי בעקבות מאמץ מודיעיני ומבצעי של השב"כ  בשיתוף חטמ״ר מנשה ומשטרת מחוז ש״י, נחשפה לאחרונה חוליית טרור וחבריה נעצרו בחשד כי ביצעו מספר פיגועי ירי כלפי ישובים אזרחיים וכוחות צה"ל באזור ג'נין, שכם וטול כרם.  פיגועי הירי לא גרמו לנפגעים בנפש, אך נגרם נזק לרכוש.
במהלך חודש אפריל 2017 בוצעו מספר פיגועי ירי שכוונו אל התנחלויות באזור השומרון, לרבות היישובים שקד, חרמש ושבי שמרון. בנוסף, החוליה תכננה וביצעה פיגועי ירי לעבר תושבים שנעו ברכבם על צירי האזור. פיגועי הירי, שהתרחשו בשעות הלילה ובתדירות גבוהה, הציבו איום משמעותי על אזרחים וכוחות הביטחון בשומרון.

מהירי לעבר התנחלות שקד (צילום: הצלה יו"ש)
מהירי לעבר התנחלות שקד (צילום: הצלה יו"ש)
מהירי לעבר התנחלות שקד (צילום: הצלה יו"ש)
מהירי לעבר התנחלות שקד (צילום: הצלה יו"ש)

בחקירת השב״כ נחשפה במלואה פעילות החוליה אשר כללה גם פיגועי ירי לעבר בסיסי צה"ל באזור ג'נין  (מחסום סאלם,  עמדה בסמוך ליישוב מבוא דותן), וכן תכנון וביצוע פיגועי ירי לעבר סיור צה"לי.

בחקירה בשב״כ התברר כי חוליית הטרור מנתה מספר תושבי פחמה שבגזרת ג'נין, בהם לואי אחמד שפיק צעאבנה (34), עורך דין במקצועו המזוהה עם ארגון הטרור  "החזית העממית",  וכן בן דודו שפיק מחמוד שפיק צעאבנה (26). במהלך המעצר תפסו כוחות הביטחון כלי רכב ומספר נשקים, אשר חלקם שימש את חברי החוליה. עוד עלה בחקירה, כי אחד מחברי החוליה אף העריך כי ייהרג בפעילות,  ולכן הכין צוואה אותה שמר בביתו. מהשב"כ נמסר כי כתבי אישום יוגשו כנגד החשודים בפעילות טרור בימים הקרובים.

4 Comments

  1. מחמוד
    6 במאי 2017 @ 20:23

    מתפלא אני עליך אחי.האומנם אינך יודע כי המרצחים הערבי אינם אלא לוחמי קודש וחופש כאחד .ואילו אנחנו היהודים ,איננו אלא כובש זר ומרושע העושה הכל אלא להפריע לצדיקים אלו ביום יום ?
    זוהי תמצית דברי העולם ודברי אנשי השמאל הישראלי, העושים הכל וכל שיש לעיל ידם לעשות ,בכל גבעה רמה ותחת כל עץ רענן באשר הם.
    ואילו אנחנו כדרכנו בקודש ,נשארנו יהודים של הפריץ ומפחדים לעשות את אשר היה עלינו לעשות בפועל. להפסיק ולהתנצל על מעשי ההגנה העצמית שלנו ועל זכותינו להתקיים כעם חופשי במרחב הזה ולא תחת איומים בלתי פוסקים לכלותינו ,השכם והערב!!!!

    • אליק מאור
      7 במאי 2017 @ 9:04

      טרור הוא טרור הוא טרור. גם כיבוש הוא סוג של.
      מי שמתנחל בבור נחשים, למה לו לזעוק: נחש נשך אותי.
      מי שמבקש לגרור עם שלם מגבולות מדינתו לתוך בורות נחשים בגדה המערבית, לא נדרש להיות נדהם, כשהעם אומר לו – עד פה. אל תגרור אותנו ואת דם יקירינו לתוך הכיבוש המשיחי שלך. אנחנו לא רוצים מדינת הלכה ולא חולמים על חזון ארץ ישראל השלמה מהפרת ועד החידקל. תודה – לא תודה.

      • גורן
        8 במאי 2017 @ 8:42

        כיבוש? אתה יודע בדיוק איך קרה " הכביוש"

  2. גורן
    6 במאי 2017 @ 12:55

    מוזר תמיד אומרים לי שהערבים שואפים לשלום…….

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן