Skip to content

"נשק יום הדין" של עובדי משרד החוץ: שיבוש ביקורו של טראמפ בישראל

הוראות הוועד לעובדי משרד החוץ, לקראת ביקור נשיא ארה"ב: "אין לכתוב ניירות עמדה, אין להשתתף בישיבות הכנה, אין לבצע הזמנות והתחייבויות לספקים, אין להנפיק אשרות, אין לשלוח ציוד רלוונטי בדיפ ואין לבצע שום פעילות אחרת הקשורה לביקור"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

עובדי משרד החוץ מוציאים את "נשק יום הדין" מן המרתף – ומאיימים לשבש את ביקור נשיא ארה"ב, דונאלד טראמפ, בישראל, בעוד פחות משבועיים. זאת, לאחר שהסכמי השכר שנחתמו אתם הופרו, לטענתם, בעיקר ע"י משרד האוצר ומשום שיו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן, "עסוק" ולא התפנה לטפל בסכסוך העבודה שנמשך למעלה משנתיים.

השביתה שהייתה במשרד החוץ לפני 3 שנים. סוף סוף הסכם (צילום: עובדי משרד החוץ)
השביתה שהייתה במשרד החוץ לפני 3 שנים. סוף סוף הסכם (צילום: עובדי משרד החוץ)

 במכתב ששיגר היום יו"ר ועד עובדי משרד החוץ, חנן גודר, למנכ"ל משרד החוץ יובל רותם, ליו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן ולכל עובדי המשרד בארץ ובחו"ל, תחת הכותרת, "הפרת הסכם השכר: התראה לקראת צעדים ארגוניים חריפים במשרד החוץ," נאמר כי הוועד הורה לעובדים להפסיק מיום חמישי את כל ההכנות לקראת ביקור טראמפ בישראל. "אין לכתוב ניירות עמדה, אין להשתתף בישיבות הכנה, אין לבצע הזמנות והתחייבויות לספקים, אין להנפיק אשרות, אין לשלוח ציוד רלוונטי בדיפ (דואר דיפלומטי – צ.ז.) ואין לבצע שום פעילות אחרת הקשורה לביקור".

עוד הורה הוועד לעובדי משרד החוץ להפסיק כל פעילות הקשורה להבאת פועלי בניין מסין ומפורטוגל.

במכתבו טוען יו"ר ועד העובדים כי לפני חודשיים הזמין יו"ר ההסתדרות את מנכ"ל האוצר ואת מנכ"ל משרד החוץ ונציגי העובדים, לסיום מו"מ בנושא הסכם השכר. "הכינוס נועד להוציא לפועל את ההסכמות אליהן הגענו לפני שלוש שנים (!) בדבר שדרוג סולם השכר של עובדי משרד החוץ. בתום ערב מתוח ואפילו כעוס הגיעו העובדים להסכמות ולפשרה מול האוצר", נאמר במכתב. "המתנו חודשיים על מנת לראות כיצד יממש מנכ"ל האוצר את התחייבותו. ההסכמות הללו נותרו בגדר לחיצת יד סתמית, ולא מעבר לכך".

לדברי גודר, בשבוע שעבר הוציא ועד העובדים מכתב התראה למנכ"ל המשרד – אולם דבר לא קרה ועד לרגע זה לא התקבלה שום טיוטא להסכם ולא הוצג בפני העובדים שום אופק לסיום המהלך. עוד נטען כי העובדים ניסו לתאם מדי יום פגישות עבודה מול פקידות האוצר אך הם מצידם, "מסננים את הפניות שלנו, גם פניות שהתבצעו באמצעות חברי כנסת". אנשים המצויים במשא ומתן המתארך שנכחו בדיונים אומרים כי הבעיה אינה מצויה בדרג הפוליטי אלא שדווקא הדרג הפקידותי הוא זה שאינו מאפשר את ההתקדמות וכי בשיחות סגורות היו מי שאמרו על עובדי החוץ.

המכתב הזועם מסתיים במשפט: "למי שטרם הבין: תם השלב של משא ומתן! גם מאמציו של המנכ"ל רותם לא הביאו תוצאות. אנחנו נמצאים בשלב העימות והמאבק הכפול: על מעמדנו המקצועי ועל תנאי השירות של עובדי משרד החוץ".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן