Skip to content

הקולות של אירן

מופע השקת האלבום NAZ של הזמרת לירז צ'רכי, שלישי 09.05.2017, מועדון רדינג 3 בנמל תל אביב, אורח – מרק אליהו.
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

אירן זה לא כאן, אבל איספהן כנראה כן, אמש, מול אולם מלא בקהל אוהב וחם, חגגה השחקנית והזמרת לירז צ'רכי את השקת אלבומה הפרסי NAZ הכולל עשרה שירים, ביניהם מצויים כאלו שנכתבו והולחנו בידי טובי היוצרים האירנים בתקופת טרום המהפכה הדתית ולצידם שירים חדשים של מתנגדי המהפכה כזמרת הפרסית גוגוש והזמר דריוש, גם שירים מקוריים שנכתבו על ידי לירז וריג'ויסר המפיק המוזיקלי שחיבר בין המוזיקה האיראנית מהמאה שעברה לבין ביטים ואלקטרוניקה עכשווית.

לירז צ'רכי, NAZ. צילום: יובל אראל
לירז צ'רכי, NAZ. צילום: יובל אראל

לירז עצמה, כשחקנית וזמרת נחשפה באחד מביקוריה בחוף המערבי בארצות הברית לקהילת הגולים הפרסית הגדולה "טהראנגלס", היא נדלקה, לירז מצאה  קולות חדשים וסיפורים אישיים של זמרים שהובילו אותה לחזור אל הרקע שלה. אל ההשראה מהתרבות הפרסית ומהמוזיקה האיראנית המסורתית, לירז לקחה את החוויה הזו והטמיעה בהופעותיה.

לירז צ'רכי, NAZ. צילום: יובל אראל
לירז צ'רכי, NAZ. צילום: יובל אראל

כאמור, אמש, במועדון רדינג 3 שבנמל תל אביב, אל מול קהל רב שהגיע וכלל קרובי משפחה, חברים, רבים מבני העדה הפרסית ומוסיקאים בכלל הגישה לירז צ'רכי המלווה בהרכב נגנים שכלל את גרשון וייספירר בחצוצרה ובעוד, נועם חבקין בקלידים, אביבה אלייב בכינור, גלעד אברו בבס ורוי חן על התופים, מופע צבעוני ונוצץ של שירי האלבום לצד שירים מהקלאסיקה הפופולארית של הפולקלור הפרסי (גולם סאנגם כיכב..) ואף אירחה את נגן הקמנצ'ה והסאז מרק אליהו שזכה לתשואות רבות מהקהל.

מבלי להבין את מילות השירים אני יכול לומר בביטחון מלא כי לשיריה של לירז בשפה הפרסית ישנה משמעות עמוקה וחשובה מעבר לצליל ואומר, באשר היא זוכה לגלי אהבה והערכה שהרעיפו עליה בני העם האירני מכל קצוות תבל, הגולים לצד אזרחי אירן עצמה (לא צריך להרחיב על השלטון, יחסו לישראל והמצב בכללותו, כן..), במהלך המופע סיפרה לירז כי הגיעו אליה פניות רבות מאיראנים ברחבי העולם, תודות על שהיא מצליחה להחיות ולשמר את המסורת האיראנית לצד פניות רבות מנשים שאינן יכולות לתת ביטוי ליצירתן בצורה חופשית ולכן מזדהות עם קולה של לירז ועוקבות אחריה ברשתות החברתיות ושולחות מסרים ממקום מושבן אל אף הסיכון בדבר.

לירז צ'רכי ומרק אליהו. צילום: יובל אראל
לירז צ'רכי ומרק אליהו. צילום: יובל אראל

עם קצת מחשבה קרוב לוודאי שנמצא את לירז בשנה הקרובה עושה סבב הופעות ברחבי העולם, מאמצת את קהילות הגולים מפרס, אירן, ומחזקת את הקשר דרך האמנות בין האנושות כאן ושם, אינשאללה!!!

וידאו מהמופע

לירז ומרק אליהו

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן