Skip to content

עיקר החדשות – יום שלישי 23 מאי 2017 (מהדורת הערב)

כותרות המהדורה טראמפ להרצוג: "נחוש להשיג הסכם" (מדיני) * ביקור טראמפ בישראל הסתיים: טראמפ המריא ליעד הבא – "נתניהו ואבו מאזן הבטיחו לי שהם מוכנים לעבוד למען השלום" – "תקוותי היא שילדים ישראלים לא יצטרכו עוד לרוץ למקלטים" – השואה היא הפרק האפל בהיסטוריה האנושית" ; נאום טראמפ הוזז מהכנסת מחשש להפרעות (ביקור טראמפ בישראל) […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כותרות המהדורה

טראמפ להרצוג: "נחוש להשיג הסכם" (מדיני) * ביקור טראמפ בישראל הסתיים: טראמפ המריא ליעד הבא – "נתניהו ואבו מאזן הבטיחו לי שהם מוכנים לעבוד למען השלום" – "תקוותי היא שילדים ישראלים לא יצטרכו עוד לרוץ למקלטים" – השואה היא הפרק האפל בהיסטוריה האנושית" ; נאום טראמפ הוזז מהכנסת מחשש להפרעות (ביקור טראמפ בישראל) *  צפון קוריאה קרובה להצגת ראש נפץ גרעיני שיאיים על ביטחון ארה"ב (חוץ) * מחירי שיחות הטלפון ייחתכו: בזק תמכור קווים למתחרות במחיר מוזל – 16 שקל לקו לחודש; 1.6 אג' לדקת שיחה (צרכנות)

חדשות

לא רק בישראל: במצרים חוקקו "חוק מואזין" * לאחר הזעם בעולם הערבי על ההצעה הישראלית, גם במצרים חוקק חוק המגביל שימוש ברמקולים במסגדים. לעומת החוק שנידון בכנסת, הוא נוגע רק לתפילה מסוימת במהלך הרמדאן, אך הסערה עדיין גדולה (מעריב)

חיסכון לכל ילד: ל-1.4 מיליון ילדים בישראל לא נבחרו עדיין תוכניות חיסכון, כאשר נותרו 8 ימים בלבד לבחירת התוכנית * 31.88% מתוכניות החיסכון שנבחרו עד כה ייפתחו באלטשולר שחם, כשבמקום השני פסגות עם 9.46%, ואחריה הראל עם 5.94% * בין הבנקים מוביל הפועלים עם 14.9% (גלובס)

המאגר הביומטרי: האיום הגדול על המאגר הביומטרי הוא לא האקרים * החל ב-1 ביוני יהיו אזרחי ישראל מחויבים על פי חוק להיכלל במאגר הביומטרי, ומומחי סייבר סבורים כי דליפת מידע היא רק עניין של זמן (דה מרקר)

עורך דין מהדרום סירב לבצע בדיקת שכרות , סירב למעצר ולבסוף תקף שוטרים ונעצר * בפעילות כנגד נהגים שיכורים שביצעו שוטרי אגף התנועה (אתמול 22/05/17), הבחינו השוטרים בכביש 35 ליד צומת גבעתי שבדרום ,  רכב אשר נוסע בצורה מסוכנת על הכביש תוך שהוא סוטה ומזגזג הלוך ושוב בין הנתיבים * השוטרים שהבחינו בכך ונסעו אחרי הרכב כרזו לנהג לעצור בצד הדרך אך זה המשיך בנסיעתו עד שנחסם לפני צומת גבעתי * השוטרים שניגשו לרכב הבחינו בריח חריף מאוד של אלכוהול הנידף מפיו של הנהג. בשלב זה ביקשו לבצע לנהג בדיקת שכרות , לאחר שהנהג הכשיל בכוונת תחילה את הבדיקה בכך שאינו שיתף פעולה עם הנחיות השוטרים בשטח, הוחלט לעכבו לתחנה לצורך בדיקה נוספת , אך גם אז סירב להתלוות לשוטרים ואף החל להשתולל ותקף אותם * הנהג בן 32 עו"ד תושב הדרום , נעצר לחקירה, זומן לדין בפני בימ"ש, נפתח נגדו תיק פלילי בגין סירוב למעצר ותקיפת שוטרים והוא הועבר לתחנת המשטרה בקרית גת להמשך טיפול

הותר לפרסום כי משטרת ישראל עצרה תושבת בית שמש כבת 36 החשודה ברצח אביה * ביום ב', סמוך לשעה 15:30 התקבל דיווח במשטרה ע"י מד"א לפיו נקראו לדירת מגורים בבית שמש, שם קבעו מוות לגבר כבן 79 כשעל גופו פצע, שעפ"י החשד, נראה כפצע דקירה * כבר בשלב ראשוני עלה חשד למעורבות בתו של הקורבן וחשד לרצח ולכן הוחלט על מעצרה * מהחקירה עולה כי החשודה , בתו של הקורבן המתגוררת עם הוריה , יצאה באותו היום בשעות הצהריים יחד עם הוריה לבדיקה רפואית, בדרך התפתח ביניהם ויכוח שבגללו חזרו לביתם * משהגיעו לביתם הלכה האם לחדר השינה,  ובין החשודה לאביה החל ויכוח נוסף * בשלב מסוים , ניגשה אליו בתו, ועפ"י החשד, פגעה בו באמצעות חפץ כהה * האם, שהיתה כאמור בחדרה, שמעה רעשים מסלון הבית, ומשראתה את בעלה שרוע על רצפת הסלון ניגשה לשכן שהזמין מד"א , והם כאמור דיווחו למשטרה * החשודה נחקרה במשטרה בחשד לרצח אביה ושיבוש הליכי חקירה * בית המשפט האריך מעצרה עד לתאריך  1.6.17 * כמו כן קבע בית המשפט כי תישלח לבדיקה פסיכיאטרית.

ביקור טראמפ בישראל

אדלשטיין חשף: נאום טראמפ הוזז מהכנסת מחשש להפרעות * על פי התכנון, נשיא ארה"ב היה אמור בתחילה לנאום בפני הח"כים, אך יו"ר הכנסת חשף כי לא ניתן היה להתחייב בפני אנשיו כי הנאום יעבור בשלום. "עצוב אבל זאת המציאות", אמר אדלשטיין (nrg)

הורים זועמים: "לא יכולים להגיע לגנים בגלל הפקקים" * נשיא ארצות הברית אמנם כבר יצא מירושלים, אך החסימות שהחלו בשעה 15:00 גרמו לפקקי ענק ברחובות מרכז הבירה. הורים שיצאו מהעבודה כדי להוציא את ילדיהם מהמסגרות הודיעו כי יאחרו ולא יצליחו להגיע בזמן (nrg)

טיסה ראשונה מערב הסעודית לישראל? לא ממש * בארכיוני מחלקת המדינה נמצא כי מזכירת המדינה קונדוליסה רייס עברה באותו נתיב בשנת 2007. הנשיא בוש עשה את הדרך ההפוכה שנה לאחר מכן (nrg)

הביקור ברש"פ: טראמפ לאבו מאזן: אי אפשר לקדם שלום כל עוד מגלים סובלנות לטרור "השלום לא ישרור היכן שהאלימות מתוגמלת"

– אבו מאזן לטראמפ: רוצים שתי מדינות – על בסיס גבולות 67' – "אנו מכבדים את היהדות, הבעיה היא עם הכיבוש" – "המפתח לשלום – חירות ועצמאות לפלסטינים" – "הפגישה איתך נתנה תקווה לעם הפלסטיני" – "קורא לישראלים לפתוח בהידברות"

– אבו מאזן: מקווה שטראמפ יהיה הנשיא האמריקני שיכונן שלום בין ישראל לפלסטינים

הנאום ב'יד ושם': טראמפ ביד ושם: "אי אפשר לשבור את העם היהודי" * "מילים לא יכולות לתאר את הזוועה והרוע בשעתה האפלה ביותר של ההיסטוריה. גברים, נשים וילדים נכחדו, כחלק מניסיון שיטתי להשמיד את העם היהודי. זה היה הפשע האכזרי ביותר נגד אלוהים וילדיו" – "המקום הזה והאומה כולה הם עדות לרוחו הבלתי ניתנת לשבירה של העם היהודי. העם שעבר רדיפה, מוות, דיכוי – אך שרד".

הנאום במוזיאון ישראל: את הנאום המרכזי נשא טראמפ במוזיאון ישראל רגע לפני סיום ביקורו. "הקשר של היהודים לארץ הקדושה – עתיק ונצחי" – "אנחנו מתחייבים לעמוד לצדכם ולהגן על הערכים המשותפים. לאירן לעולם לא יהיה נשק גרעיני, יחד נביס את הטרור" – "תקוותי היא שילדים ישראלים לא יצטרכו עוד לרוץ למקלטים".

– טראמפ: "אני מחויב אישית לעזור לישראלים ולפלסטינים להשיג הסכם שלום. נפגשתי הבוקר עם מחמוד עבאס ואני יכול לומר לכם שהפלסטינים מוכנים להושיט יד לשלום, ואחרי פגישה עם ידידי הטוב בנימין, אני יכול לומר גם שהוא מושיט יד לשלום".

– ראש הממשלה נשא דברים לפני נאומו של טראמפ. "הסכנה המשותפת שגם ישראל וגם הפלסטינים ניצבים בפניה היא אירן ; בסופו של דבר ברחבי העולם כולו אין לי כל ספק שלפיד החירות יביס את החושך".

מדיני

טראמפ להרצוג: "נחוש להשיג הסכם" * לאחר נאומו במוזיאון ישראל, אמר נשיא ארה"ב ליו"ר האופוזיציה כי הוא "רציני בעניין המו"מ – אלך עם זה עד הסוף". * חתנו של טראמפ הבהיר להרצוג: "מתכננים לפעול מהר להשגת תהליך מדיני להסכם" * בפגישה נכחו מלבד הרצוג וטראמפ גם ראש הממשלה נתניהו ושלדון אדלסון (חדשות2)

בכיר ישראלי: "חשבנו שיהיה לנו קל עם קושנר, אך הרושם השתנה" * מקורב ללשכת ראש הממשלה הסביר כי בירושלים סברו שהרקע היהודי והקרבה בין חתנו של הנשיא לנתניהו יגרמו לו לעמוד לצד ישראל. מאז מתברר שהמצב אינו פשוט כל כך (רויטרס)

השר ארדן: טראמפ הביע תמיכה בלתי מתפשרת במדיניות הישראלית

אקוניס: העובדה שטראמפ לא הזכיר את שתי המדינות – הישג

לבני: "טראמפ מבהיר היום שמבחינתו גם אבו מאזן וגם נתניהו הם פרטנרים לשלום"

פוליטי

הבחירות להסתדרות: 36.4% הצביעו עד לשעה 16:00

תיק 2000 (עיתון&שלטון): שלדון אדלסון ימסור עדות בפרשת השיחות של נתניהו ומוזס * איל ההון ובעלי עיתון ישראל היום יגיע ליחידה לחקירות הונאה עם רעייתו במסגרת פרשה 2000. זאת, לאחר שהובהר להם שאינם חשודים בתיק ובמסגרת סיכום מוקדם (מעריב)

בטחוני

פיגוע דקירה בנתניה: שוטר נפצע באורח קל; הדוקר נוטרל

הותר לפרסום: פלסטיני חשוד בתכנון פיגוע בת"א * תושב חיזמה נעצר והועבר לחקירת שב"כ לאחר שהתקבלה התראה כי על פי החשד, הוא תכנן לבצע פיגוע בתל אביב בימים הקרובים

חוץ

מנהיגי ה-G7 מצפים להצהרה של טראמפ על מדיניות האקלים * נשיא ארה"ב ישתתף בהמשך השבוע בוועידת ה-G7, מנהיגי המדינות מצפים ממנו להחלטה בנוגע להמשך התמיכה של ארה"ב בהסכם פריז למניעת התחממות גלובלית (בלומברג)

אפגניסטן: עשרה חיילים נהרגו בפיגוע בבסיס בדרום המדינה

בריטניה: מניין הפצועים בפיגוע בו נהרגו לפחות 22 עלה ל-120 ; דאע"ש נטל אחריות לפיגוע במנצ'סטר ; בן 23 נעצר בחשד למעורבות בפיגוע במנצ'סטר * ראשת הממשלה: "המשטרה יודעת את זהות המחבל, זו אחת מהתקפות הטרור הקשות שידענו". * המשטרה עדיין לא יודעת אם המחבל פעל לבדו או כחלק מרשת

– הוסר החשש מחפץ חשוד בתחנת הרכבת בלונדון * נעצר אדם שהניח חפץ חשוד בקניון במנצ'סטר

– פוטין: מוכן לחזק שיתוף פעולה עם בריטניה בלוחמה בטרור

מצרים: דיווח: מצרים פרסה מל"טים תוקפים בשני בסיסי חיל האוויר המצרי * מצרים החלה להפעיל מל"טים תוקפים סיניים בשנת 2016. דיווחים עדכניים חושפים כי היא מפעילה אותם בשלב זה משני בסיסים – אחד בצפון סיני ושני ליד לוב. המטרה: מלחמה בטרור (nrg)

קוריאה: קוריאה הדרומית: הצבא ירה לעבר כלי טיס בגבול עם הצפון – "ירינו לעבר עצם לא מזוהה שעף לעברנו מצפון קוריאה"

– נציג קוריאה הצפונית לאו"ם: "אנחנו מדינה בעלת כח גרעיני"

צרכנות

מחירי שיחות הטלפון ייחתכו: בזק תמכור קווים למתחרות במחיר מוזל * לפי ההחלטה שתיכנס לתוקף ב-17 ביולי, החברה מחויבת לספק למתחרותיה את שירותי הטלפוניה שלה בתעריף קבוע של 16 ש"ח לקו לחודש ו-1.6 אג’ לדקת שיחה יוצאת

ההסדר שאמור להוזיל את תעריפי המוניות בנתב"ג קורס * במוניות הדר לוד הודיעו שבשל חילוקי דעות עם מוניות Gett, הם לא יחתמו על הזיכיון להפעלת המוניות בשדה התעופה. "נהגים יגיעו למשכורות מינימום" * בפני רש"ת עומדת כעת הבחירה אם להאריך את כניסת המכרז לתוקף או לבטלו ולצאת במכרז מחודש ; כך או כך, הדר-לוד תרוויח שהות נוספת במעמדה הקיים כזכיינית הנסיעות הבלעדית בנתב"ג

כלכלה

שערים יציגים (23/05/17): דולר = 3.589 ; ליש"ט = 4.6541 ; אירו = 4.0357 ; פרנק שוויצרי = 3.6948

ירידה של 18% בהיקף המשכנתאות באפריל * לפי בנק ישראל, היקף המשכנתאות צנח בהשוואה למרץ. * לעומת אפריל אשתקד, שגם בו חל פסח, חלה ירידה של 22%. * בסך הכל הבנקים העמידו 5,800 הלוואות למטרת דיור (כלכליסט)

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן