Skip to content

חדש בטלוויזיה: שישי, 26 במאי, 2017

פנטסיה, קפטן פנטסטיק, ציידי האוצרות, מארק מרקז: מסרוורה לטוקיו
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

17:00 פנטסיה | Fantasia, ערוץ Yes5

אחד מסרטי האנימציה הגדולים בתולדות הקולנוע, המשלב בצורה מרהיבה בין אנימציה ליצירות מוזיקליות קלאסיות. בסרט זה מגלם מיקי מאוס את תפקיד חייו כשוליית הקוסם. ארה"ב, 1940. אבן דרך בתולדות ההנפשה בקולנוע ובתולדות הקליפ המוזיקאלי. סרט כייפי, מורכב ומסקרן הסוגד למוזיקה הקלאסית. ציון:

21:30 קפטן פנטסטיק | Captain Fantastic, ערוץ Yes1

דרמה מרגשת עם רגעים קומיים. גבר גר עם ילדיו ביער, הרחק מהציביליזציה, ומחנך אותם על ערכי הישרדות בטבע ואינטלקט הומניסטי.הם נאלצים להתמודד עם העולם האמיתי, כשאם המשפחה נפטרת, והם נפגשים עם משפחתם המורחבת. שחקנים: ויגו מורטנסן, פרנק לנגל, סמנתה איסלר, ג'ורג' מק'קיי. במאי: מאט רוס ("28 חדרי מלון"). ארה"ב, 2016. סרט מוזר ולא לטעמה/ו של כל אחת ואחד, עם זאת מעניין ומיוחד, ולו בשביל המשחק של מורטנסן. ציון: 

22:00 ציידי האוצרות | The Monuments Men, ערוץ Hot גולד

דרמת מלחמה היסטורית. עיבוד לספר ידוע מאת רוברט מ' אדסל. פרנק סטוקס הוא חוקר אמנות שבהוראת אייזנהאואר, מפקד כוחות בעלות הברית באירופה, ובאישור הנשיא רוזוולט – מקים כוח משימה מיוחד במינו. הוא מגייס קבוצת מנהלי מוזיאונים, אוצרי אמנות והיסטוריונים מומחים בתחומם. הם אמורים לתור את ערי אירופה לקראת סוף מלחמת העולם השנייה, למצוא יצירות אמנות יקרות ערך שנבזזו ונלקחו שלל על-ידי הנאצים, לשקמן ולהצילן. עבודות האמנות נגנבו גם ממוזיאונים וגם מידיים פרטיות והוסתרו בין היתר במכרות מלח ונחושת. הן נועדו לפאר את 'מוזיאון הפיהרר' העתידי (שכלל לא הוקם). השבעה עוברים מחנה אימונים מיוחד ואחר-כך נוחתים על חופי נורמנדי בסתר. פעילותם האמיצה נתקלת בשני מכשולים עיקריים: התקדמות הרוסים ממזרח אינה לטובתם, משום שאלו יעדיפו להחרים את היצירות היקרות כפיצויים על הוצאות המלחמה; והצו הנאצי המורה על השמדת כל יצירה שעלולה ליפול בידי כוחות הברית. שחקנים: ג'ורג' קלוני, מאט דיימון, ביל מאריי, ג'ון גודמן, ז'אן דוז'רדן, בוב בלבן, יו בונוויל, קייט בלאנשט. בימוי: ג'ורג' קלוני. ארה"ב, 2014. סרט הפעולה מספר על הצלת יצירות האמנות שבזזו הנאצים במלחמה, אבל הסיפור האמיתי הוא מצעד הכוכבים בראשות ג'ורג' קלוני (שגם ביים) העומד בראש היחידה הצבאית שיוצאת למשימה. החברים של קלוני מצילים את העולם – ובמידה רבה גם את הסרט. ציון:

22:35 מארק מרקז: מסרוורה לטוקיו | From Cervera to Tokyo, ערוץ Yes דוקו

סיפורה של קבוצת רוכבי האופנועים הספרדית ובראשה האיש שזכה כבר ארבע פעמים באליפות העולם, מארק מרקז, היוצאת להתחרות ביפן במסגרת סדרת ה-MotoGP של 2016. בסרט מספרים חברי הקבוצה על ההכנות לתחרות התובענית ועל הקשיים איתם צריכים להתמודד בעודם מתאימים את האלקטרוניקה והצמיגים ב-הונדה RC213V שלהם לדרישות הטכניות שנדרשות מהם בתחרות. בעוד מתחריו של מרקז רוכבים על אופנועי ימאהה יציבים, מהנדסי ההונדה התרכזו בעיקר בזריזות של האופנוע עליו רכב מרקז ולכן הוא נחשב לפחות יציב ולמועמד 'נחות' יותר לזכייה בניצחון בתחרות, ולמרות החיסרון – על מרקז לסגור את הפער על מתחריו אם הוא רוצה לזכות שוב באליפות העולם. בין הראיונות משולבים שוטים מרהיבים של הרוכבים המגיעים בכל תחרות עד קצה גבול היכולת. בימוי: סרגי סנדרה ויוס. 82 דקות, ספרד, 2017.


מדור "חדש ב-TV" מסכם את כל מה שחדש בערוצי הטלוויזיה, בהתאם לעדכונים המתקבלים מגופי התוכן והשידור. לעיתים נופלות טעויות בשל שינויים בלוחות המשדרים – נשמח אם תעדכנו אותנו לטובת הקוראים. כותב המדור מדרג רק את התכנים בהם צפה, אשר לחלקם אף ניתן למצוא ביקורת רחבה ומפורטת בהקלקת שם הסרט. מעוניינים להצטרף לצוות הכתיבה? צרו קשר !
error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן